۲۰
اردیبهشت
۱۴۰۳
شماره
۵۶۱۰
عناوین صفحه
هگمتانه، گروه ایران و جهان: دبیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما گفت: تبلیغ پیام رسانهای خارجی مانند اینستاگرام در رسانه ملی خلاف است و اساسا به مصلحت و در شان رسانه ملی نیست.
اقدام رسانه ملی در هدایت بینندگان و مخاطبان برنامههای تلویزیونی به سمت شبکه اجتماعی اینستاگرام با انتقادات بسیاری از سوی کارشناسان، مسؤولان و اعضای مرکز ملی فضای مجازی همراه شده است.
هم اکنون شاهد هستیم که اغلب برنامههای مختلف صدا و سیما برای ارتباط بهتر با مخاطبان خود در صفحات اینستاگرام فعالیت دارند و از زمان شروع برنامه از مخاطب میخواهند با دنبال کردن صفحه آن برنامه در اینستاگرام، نظرات و یا درخواست خود را با عوامل تولید این برنامه در میان بگذارند.
از این رو امیر خوراکیان معاون مرکز ملی فضای مجازی در گفتگویی از ارسال ابلاغیهای به سازمان صداوسیما برای جلوگیری از تبلیغ شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد و خواستار فراهم شدن زمینه تبلیغ پیام رسانهای بومی در رسانه ملی شد.
محمد حسین صوفی دبیر شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما نیز، به این سوال که سازمان صدا و سیما با چه توجیه و استدلال منطقی در حال تبلیغ پیام رسانهای خارجی در برنامههای تلویزیونی است؟ و نقش شورای نظارت بر رسانه ملی چیست پاسخ داد.
وی گفت: همانطور که مرکز ملی فضای مجازی نیز به تازگی رسماً اعلام کرده است، از منظر ما نیز تبلیغ شبکه اجتماعی اینستاگرام و دیگر پیام رسانهای غیربومی و غیر ایرانی در برنامههای رسانه ملی، مصلحت نیست و نباید انجام شود اما اینکه چرا این اقدام در رسانه ملی انجام میشود، باید از مدیران این سازمان پرسید.
صوفی افزود: وظیفه شورای نظارت، نظارت بر اجرای قوانین و مقررات و ضوابط در سازمان صدا و سیما است و یکی از مواردی که ما نظارت میکنیم همین است که آیا مقررات در حوزه معرفی و تبلیغ پیام رسانها انجام میشود یا خیر.
وی ادامه داد: ضمن اینکه ما قبلاً هم توصیه کردیم که برای تقویت پیام رسانهای داخلی و برطرف کردن مجموع اشکالاتی که از معرفی پیام رسانهای خارجی وجود دارد، رسانه ملی نباید پیام رسانهای خارجی را معرفی کند و ثانیاً برای تقویت پیام رسانهای داخلی باید آنها را معرفی کند. البته در عین حال حتماً باید نهادهای مسؤول نسبت به تقویت زیرساختها و برطرف کردن اشکالات دسترسی آحاد مردم به پیام رسانهای داخلی اقدام کنند.