صفحه 1 : فرهنگ و هنر صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و هنر صفحه 8 : فرهنگی

۲۹
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۲

امروز: ۲۹ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (Apr) 17

عناوین صفحه

هگمتانه-گروه خبر همدان: نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: جامعه‌ای می‌تواند پذیرای امام عصر(عج) باشد که به میزانی از عقلانیت دست‌یافته و احساس نیاز به منجی را در خود پیداکرده باشد.

به گزارش هگمتانه، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با تبریک آغاز امامت حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه در پاسخ به این سؤال که آیا جامعه کنونی مسلمانان شرایط پذیرش منجی (عج) و توانایی همراهی با او را دارند؟ یا خیر  اظهار کرد: در روایات جامعه‌ای می‌تواند پذیرای امام عصر(عج) باشد که به میزانی از عقلانیت دست‌یافته و احساس نیاز به منجی را در خود پیداکرده باشد.

وی بابیان اینکه جامعه بشری باید نسبت به حضور منجی احساس نیاز کند و به تعبیری بازگشت بشریت به دامن ولایت اتفاق بیفتد، افزود:  جامعه برای رسیدن به چنین جایگاهی باید حق پذیر بوده و به مرحله اضطرار برسد و درک کند که هیچ مکتب،  شخصیت و آموزه‌ای جز ولایت او را سیراب نمی‌کند و نمی‌تواند حلال مشکلاتش باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تصریح کرد: اگر جامعه به این مرحله برسد و بیداری اسلامی به معنای حقیقی خود رخ دهد یعنی آگاهی محقق شده او بپذیرد که باید حق پذیر و عدالت پذیر باشد، آن زمان جامعه شرایط پذیرش منجی را خواهد داشت.

وی عنوان کرد: در جریان ولایت و زعامت علی ابن ابی‌طالب(ع) جامعه نتوانست  عدالت را تحمل کند و اتفاقات ناگوار رخ داد به همین دلیل حق پذیر بودن جامعه، عاقل شدن جامعه و حرکت آن به سمت امام معصوم(ع)بسیار مهم است.

آیت الله شعبانی بابیان اینکه نمونه‌های رقیقی از این شاخصه‌ها در جامعه کنونی ما وجود دارد، گفت: حضور گسترده مردم در اربعین حسینی و حرکت آنها به‌سوی امام حسین(ع) نمونه‌ای از حق پذیری مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان توضیح داد: اینکه حضرت چه چیزی از ما و جامعه طلب کنند را نمی‌دانیم اما  آنچه مسلم است این است که سخنان حضرت خاتم‌الاوصیا (عج) ادامه سخنان حضرت خاتم‌الانبیا(ص) است صحبت‌های او، سنت، سیره و خواسته او همان چیزی است که پیامبر(ص) از مردم می‌خواستند پس باید بدانیم مانند فلسفه بعثت انبیا و عصمت آنها چه بود، فلسفه وجود امام در جامعه چیست و دیگر مسائل.

آیت الله شعبانی درباره راهکارهای قرار گرفتن جامعه ایران اسلامی در تراز جامعه مهدوی گفت: رهبر معظم انقلاب زمانی مراحل انقلاب اسلامی را مطرح کردند بنابراین برای اینکه در این مسیر قرارگرفته و به سمت تمدن سازی حرکت کنیم به‌پیش فرض‌هایی نیاز داریم.

وی افزود: عبور از مراحل اولیه برای رسیدن به تمدن اسلامی فرایندی است که باید رخ دهد پس در این عبور کردن و دسترسی به تمدن نیازمند تولید نظریه، علم، گفتمان سازی و ورود نخبگان به این مسأله هستیم بنابراین برای اینکه جامعه را به این نقطه برسانیم باید یک توَفق گفتمانی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در روایت آمده است که پیامبر(ص) بیش از همه دل‌بسته جوانان بودند، بنابراین در زمان ظهور حضرت خاتم‌الاوصیا(عج) که ادامه حضرت خاتم‌الانبیا (ص) است نیز نقش اصلی را جوانان خواهند داشت.

به نقل از تسنیم، آیت الله شعبانی تأکید کرد: جوانان باید خود را آماده ظهور کنند پس یک جوان اگر بخواهد به درد امام زمان(عج) بخورد باید آمادگی داشته باشد که یکی از آمادگی‌ها، کسب آمادگی در‌عرصه معنوی است یعنی اگر ازنظر معنوی و شخصیتی اهل توبه، ترک معصیت نبوده و عدالت پذیر نباشیم نمی‌توانیم ایشان را یاری کنیم، بنابراین اگر در انتظار مصلح جهانی هستیم باید در ابتدا اصلاح درونی را انجام دهیم و این وظیفه امروز ماست.

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: