صفحه 1 : صفحه اول صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۴
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۷

امروز: ۴ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (Apr) 23

عناوین صفحه

هگمتانه- گروه شهرستان: جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی شهر بهار با حضور در دفتر حجت الاسلام فلاحی نماینده معین شهرستان بهار به بیان برخی از مسائل و مشکلات موجود در شهرستان پرداختند و خواستار رسیدگی سریع  به این مسائل شدند.  

 به گزارش هگمتانه، حجت الاسلام فلاحی با ابراز خرسندی از وجود چنین تشکلی در شهر بهار اظهار کرد: فرهنگ و اقتصاد دو مقوله مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته بوده و مجلس نیز سعی کرده به این دو مهم بپردازد، چنان که ما هم اکنون به سمت اقتصاد رفته ایم و نباید در عین حال از فرهنگ غافل شویم، چرا که هر دو به یکدیگر مرتبط هستند. 

 وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، نظارت مردم بر زمامداران را یکی از تکالیف الهی می دانند  اظهار کرد: در همین راستا ما از شما جوانان می‌خواهیم به عنوان بازوی نظارتی ما عملکرد مدیران و مسوولان را رصد کنید و اگر مشکل یا تخلف دیدید به ما بگویید تا  پیگیر شویم. 

  این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مطالبه گری از مسوولین در زمینه های مختلف یک ضرورت حیاتی و اولویت اساسی است و باید فرهنگ مطالبه گری در جامعه گسترش یابد.  

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس  افزود: ما در پی حل مشکلات محلی مردم شهرستان بهار هستیم چرا که سال بعد انتخابات را پیش رو داریم و با حل این مشکلات از جمله مسائل اقتصادی و عمرانی می توانیم امیدی به مردم بدهیم تا در انتخابات سال آینده نیز شرکت کنند. 

 وی به برخی مشکلات شهرها و روستاهای شهرستان اشاره کرد و افزود:   مشکلات شهرها و روستاها مورد احصا قرار گرفته، بعضی از این مسائل با هزینه کم حل می‌شود و زودبازده است که تاکید ما بر روی این مسائل است. 

نماینده معین شهرستان بهار به کم کاری برخی مسوولین اشاره کرد و گفت: اگر ببینیم مسوولی در کارش کوتاهی می‌کند حتماً با آن برخورد می‌کنیم و مدیرانی که کم‌کاری کنند حتما یقه‌شان را خواهیم گرفت، اینها باید جوابگو باشند. 

حجت‌الاسلام فلاحی بیان کرد: مشکل جاده شهر مهاجران در حال حل شدن است و بودجه آن نیز در نظر گرفته شده بود همچنین فاضلاب و خوشه صنعتی از دیگر مشکلات مهاجران است که در حال رسیدگی به آن هستیم. 

وی افزود: در شهرهای بهار و لالجین راه‌آهن و ایستگاه راه آهن تا آخر سال باید ساخته شود چرا که بودجه ساخت هر دو تا آخر سال لحاظ شده و با ۳۵۰ میلیاردی که کردستانی ها برای خط آهن بودجه گرفته اند باید تا آخر سال ایستگاه و خط آهن در بهار تکمیل شود و این مستلزم مطالبه وپیگیری شماست. 

این عضو مجلس یازدهم شورای اسلامی در مورد صالح آباد نیز گفت: شاهدیم که مسوولی حکم تخریب برای چند کارگاه ساخت تریلی گرفته در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده ، این حکم تخریب باعث ایجاد بحران در این شهر می‌شود و این باعث تأسف است که مدیری داریم که چنین تصمیمی می‌گیرد.

حجت الاسلام فلاحی همچنین گفت : مشکلات شاخصی که مردم بیشتر از آن رنج می‌برند باید شناسایی شود و ما نیز روی آن کار می کنیم، فرصت ما برای حل مشکلات یک سال است و بیشتر از آن نمی‌توانیم در خدمت مردم شهرستان بهار باشیم. 

محرومیت 18 روستا در فامنین از آب شرب سالم

 نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  گفت:   ۱۸ روستا در فامنین از آب شرب سالم محروم هستند و  این موضوع از موارد اساسی و اولویت دار می باشد که  به جد پیگیر حل آب شرب بخش پیشخور فامنین هستم.  

کمبود قطعه در بخش خودروسازی دروغ است

حجت الاسلام فلاحی عنوان کرد: با توجه به اینکه در بخش خودروسازی  هم قطعه و  هم خودرو داریم اعلام کرد: کمبود قطعه دروغ است و  بنده بحث تحقیق و تفحص در قیمت تمام شده مواد اولیه و مواد تمام شده را مطرح کردم و پیگیر این موضوع نیز هستم. 

 نماینده معین بهار گفت: در مجلس یازدهم کمیسیون ها از صبح تا پاسی از شب فعال هستند و پیگیر مشکلات کشور می باشند و به همین منظور  تصمیم به حذف تعطیلات تابستانی مجلس گرفته شد. 

  پیگیر موضوع سوال از رئیس‌جمهور خواهم بود 

 وی در ادامه افزود : با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و نحوه مدیریت ضعیف کشور نظر شخصی بنده استیضاح رئیس جمهور است و به عنوان یکی از طراحان سوال از رئیس‌جمهور با پشتوانه ۲۰۰ امضا پیگیر موضوع سوال از رئیس‌جمهور خواهم بود. 

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: