صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: استاندار همدان گفت: به صورت میانگین 70 درصد اعتبارات عمرانی این استان جذب و تخصیص یافته است که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به هزینه‌کرد آن اقدام کنند.
به گزارش هگمتانه، سید سعید شاهرخی روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان افزود: 50 درصد از اعتبارات هزینه‌ای نیز به همه دستگاه‌ها پرداخت شده و برخی از دستگاه‌ها نیز بیشتر از این مبلغ را دریافت کردند.
وی با بیان اینکه با وجود تخصیص اعتبار هیچ مانعی برای کار کردن وجود ندارد ادامه داد: 255 میلیارد تومان نیز اوراق برای استان همدان جذب شده که دستگاه‌هایی که توانایی جذب این اعتبارات را ندارند، اعلام کنند تا به سایر دستگاه‌ها واگذار شود تا به خزانه برنگردد.
استاندار همدان گفت: در این شرایط تحریم، کار کردن عادی و اداری جواب گو نیست بنابراین باید همه مدیران به صورت جهادی، شبانه روزی و مخلصانه برای خدمت به مردم قدم بردارند.
وی افزود: با این شرایط استان همدان در کشور می‌درخشد و به کارگاه بزرگ عمرانی در همه بخش‌ها شامل آب، برق، راه، زیرساخت ها، فن آوری‌های برتر و شهرک‌های صنعتی تبدیل شده است.
استاندار همدان تأکید کرد: فضای کار و خدمت و فعالیت‌های عمرانی نباید تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس و شوراها و سیاسی شدن فضای کشور قرار گیرد.
شاهرخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست: عملکرد خود را برای اطلاع رسانی به مردم در اختیار رسانه‌ها قرار دهند تا مردم از کارهای اجرا شده در بخش‌های مختلف مطلع شوند.

دغدغه نداریم اما محدودیت‌ها را بیشتر خواهیم کرد
وی با قدردانی از بهداشت و درمان همدان در زمینه مقابله با ویروس کرونا گفت: این استان با تلاش، پشتیبانی و برنامه‌های مطلوب علوم پزشکی در کشور مثال زدنی است و اکنون به لحاظ کرونا دغدغه‌ای نداریم اما با این حال محدودیت‌ها را بیشتر خواهیم کرد.
استاندار همدان درباره فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی گفت: این املاک شناسایی شده و مجوز فروش دارد و نباید برای فروش آنها مقاومت شود چراکه درآمد حاصله از آن برای پیشبرد کارهای همان دستگاه هزینه می‌شود.

 حاجی بابایی: مرکز ملی جامع سرطان آبان بهره‌برداری می‌شود
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز از بهره برداری مرحله اول مرکز ملی جامع سرطان این شهر در آبان ماه امسال خبر داد و گفت: 440میلیارد تومان اعتبار برای این طرح هزینه می‌شود و همه بیماری‌های خاص حتی از سراسر کشور می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.
حمید رضا حاجی بابایی خواستار رفع مشکلات طرح‌های پردیس سینمایی همدان و تالار قرآن شد و افزود: تالار قرآن ردیف ملی دارد و با نشست‌های مسؤولان و شهرداری باید گره این طرح باز شود.
وی با بیان اینکه بودجه سال 1400 در حال آماده شدن است افزود: همه طرح‌هایی که در سفر دکتر نوبخت به استان موافقت شده نیازمند ماده 23 است تا بتواند در ردیف بودجه آورده شود بنابراین مدیران باید تا پایان مهر ماه این طرح‌ها را با سرعت به انجام برسانند.
وی ادامه داد: مجلس برای دولت 10 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده که طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند را به اتمام برساند که با این کار انقلابی در اجرای طرح‌ها ایجاد خواهد شد.

صیدایی: 20 درصد منابع طرح‌های جهش تولید همدان ابلاغ شد
رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه همدان نیز گفت: با پیگیری مجدانه مصوبات سفر معاون رئیس جمهور به این استان، تاکنون 20 درصد منابع مربوط به طرح‌های جهش تولید ابلاغ شده است.
سید اسکندر صیدایی گفت: در سفر معاون رئیس جمهور به استان در 13 شهریور امسال، با اجرای 37 طرح جهش تولید موافقت شد که برای اجرای آن 200 میلیارد تومان اعتبار و 700 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه این تعداد طرح را 11 دستگاه اجرایی استان همدان بر عهده دارند اضافه کرد: برای 700 میلیارد تومان تسهیلات سازوکارهایی وجود دارد که با هماهنگیvv بین دستگاه‌های اجرایی مطرح می‌شود.
رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه همدان گفت: درباره توزیع بودجه آتی ابلاغ شده، درآمدزایی پایدار، توسعه و عدالت، اصلاحات نظام بودجه، تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی، انضباط مالی و ارتقای بهره وری تأکید شده است.
صیدایی ادامه داد: اعتبارات عمرانی به خزانه ابلاغ شده و 70 درصد اعتبار تملک دارایی‌ها که بیشتر آن به صورت نقدی است به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.
وی اضافه کرد: برای امسال 170 طرح در استان تعریف شده که بیشترین آن با 249 طرح مربوط به همدان و کمترین آن با 114طرح مربوط به درگزین است و همه مبادله موافقت نامه‌ها نیز تا پایان شهریور انجام شده است.
رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه همدان با تقدیر از بانک‌های عامل استان گفت: هماهنگی نظام بانکی استان در کشور الگو است و بانک‌ها قانونمند، کارگشا، همراه هستند و با سرعت و دقت کار خود را پیگیری می‌کنند.
صیدایی اظهار کرد: پاداش پایان خدمت سال 98 آموزش و پرورش پرداخت شد و بقیه دستگاه‌ها نیز به زودی انجام می‌شود.
نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: رهاورد سفر نوبخت به استان همدان سه مصوبه برای شهرستان رزن در خصوص محور ارتباطی، کنار گذر رزن و آسفالت راه‌های این شهرستان با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در مجموع با 60میلیارد تومان بود.
حسن لطفی افزود: همچنین در سایر نشست‌ها 16 میلیارد تومان از اعتبارات متوازن ملی برای بیمارستان رزن مصوبه گرفته شد که با پیگیری‌های لازم باید این مصوبات به مرحله نهایی برسد.
وی ادامه داد: بر اساس آمار پژوهش‌های مجلس درصد بیکاری همدان نسبت به استان‌های همجوار بسیار کمتر است و این استان رشد چشمگیری در حوزه اشتغال داشته است.
به نقل از ایرنا، در این آیین از کتاب «سیمای اقتصادی استان در سال 98» رونمایی شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: