صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان گفت: طراحی، جانمایی و احداث شهرک باغ ویلا در جاده رباط شورین موجب ایجاد یک توازن شهری، بالا رفتن کیفیت زندگی شهروندان و عمران و آبادانی مناطق حاشیه‌ای خواهد شد و همچنین مهار افزایش قیمت مسکن را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، ابراهیم مولوی صبح پنجشنبه در نشست مطبوعاتی با اشاره به انتصابات اخیر شورای شهر و همچنین اهداف شورا در آخرین سال دوره پنجم اظهار کرد: تلاش برای خدمت به مردم و همچنین بهبود کیفیت زندگی مردم شهر همدان در دستور کار شورای شهر بوده و در این امر نیازمند یاری رسانه برای پیشبرد اهداف هستیم.
مولوی در ادامه جذب سرمایه و سرمایه‌گذار در شرایط کنونی را گامی مؤثر در دست یابی به اهداف شورا و بهبود معیشت مردم دانست و گفت: باید در راستای رفع موانع سرمایه‌گذاری و تسهیل حضور سرمایه‌گذاران در استان همگام شویم.
وی با اشاره به پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری خارجی احداث شهرک باغ‌ویلا در جاده رباط شورین، گفت: این پروژه بزرگ شهری با مشارکت شرکت بین‌المللی ترکیه‌ای (ابتاش ترکیه) با اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان و 80 میلیون دلار ارزآوری و اشتغال بیش از ده‌ها هزار نفر حدود 14 ماه است که درگیر بروکراسی اداری شده است که باید هر چه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود.
سخنگوی شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: این پروژه در 500 هکتار زمین تملک شهرداری تعبیه شده و بنا بر نقشه‌های موجود حدود 700 باغ ویلا و هزار واحد مسکونی با فناوری جدید و مواد درجه یک ساخته خواهد شد که تکمیل این پروژه یک سنت حسنه خواهد بود.
مولوی اظهار کرد: طراحی، جانمایی و احداث این شهرک در این منطقه شهری موجب ایجاد یک توازن شهری، بالا رفتن کیفیت زندگی شهروندان و عمران و آبادانی مناطق حاشیه‌ای خواهد شد و همچنین موجب مهار افزایش قیمت مسکن خواهد بود.
سخنگوی شورای شهر همدان ادامه داد: باید این کار تسریع یابد تا در اسرع وقت شاهد امضای قرارداد و آغاز عملیات عمرانی برای احداث این پروژه تأثیرگذار شهری باشیم.
وی با اشاره به اینکه اعضای شورا خدمت گزار مردم هستند افزود: نگاه این مجموعه به طور قطع سیاسی نبوده و تصمیماتی که در شورا گرفته می‌شود نتیجه خرد جمعی است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ما وارد دوره آخر شورای پنجم شده‌ایم گفت: نتیجه پروژه‌های سه سال اخیر این مجموعه در دور آخر این شورا مشخص خواهد شد.
وی اشاره‌ای به گزارش سه ساله شورا داشت و گفت: طی این سه سال حدود 277 صحن با 893 مصوبه برگزار شد که حدود 97 درصد مصوبات در صحن علنی بوده و 91درصد مصوبات در کمیته انطباق مصوب شد، این مهم نشان از آن دارد که اعضای شورای شهر در چهارچوب قانون مصوباتی را تصویب کرده اند.
وی همچنین ادامه داد: در حوزه خدمات شهری از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و در همین راستا شهرداری همدان نهضتی در خصوص آسفالت کردن شریان‌های شهر راه‌اندازی کرده و پس از آسفالت‌ریزی در خیابان‌های اصلی وضعیت مطلوبی در خیابان‌های فرعی و کوچه‌های شهر نیز شاهد هستیم.
مولوی با بیان اینکه ما در زمان باقی مانده از شورای پنجم تلاش خواهیم کرد تا تمام پروژه‌های چند سال اخیر به اتمام رسیده و افتتاح شود گفت: پارکینگ آقاجانی بیگ، پل شهید همدانی و پل غدیر جزء سه پروژه بزرگ شهر است که تا پایان دوره این شورا به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: سامان دهی ورودی‌های شهر همدان، بازگشایی و تعریض معابر شهر، آرام سازی بلوار ارم و نهضت پیاده راه سازی از دیگر پروژه‌هایی است که در حال انجام است و تا پایان دوره شورای پنجم به اتمام خواهد رسید.
رئیس مرکز مطالعات شورا یادآور شد: در نهضت پیاده راه سازی از جمله میدان امام(ره)، پیاده راه بوعلی و پیاده راه اکباتان مدیریت شهری با تمام توان اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم زده است، در بسیاری از قسمت‌های پیاده راه شده، محل عبور نابینایان، معلولان و مسیر کالسکه بچه در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در 4 تا 5 منطقه توانمند سازی همچون کوی ولی عصر(عج)، کوی شهید مطهری، کوی کوثر و... طی این 3 سال به اندازه 50 سال کار عمرانی در حوزه‌های مختلف انجام شده است.
مولوی اشاره‌ای به دیگر پروژه‌های این مجموعه یعنی پوشش تالار قرآن داشت و گفت: شورای 3 و 4 طی 8 سال، تلاش بسیاری در پوشش این مکان داشت حال آنکه این پروژه در زمان خود 14 تا 16 میلیارد تومان هزینه برداشت.
وی ادامه داد: از آنجا که ارتفاع گنبد تالار قرآن همدان حدود 47 متر است و در این شرایط ایجاد یک فضای مطلوب سرمایشی و گرمایشی با توجه به اقلیم همدان کمی دشوار به نظر می‌رسد، تلاش بر آن شد تا عرقچینی در فاصله پایین‌تر یعنی 15متری گنبد اجرا شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان گفت: به عبارتی گنبد اصلی این تالار به عنوان یک نماد شهری تغییر نخواهد کرد و سقف اصلی به ارتفاع 15 متر در زیر این گنبد ساخته می‌شود.
وی مدل به کار رفته در پوشش سقفی این تالار را از نوع سازه عرقچین میانی عنوان کرد و گفت: این تالار با عظمت که مبلغی بیش از چند صد میلیارد تومان برای مدیریت شهری هزینه داشته است به اندازه یک ساختمان دو طبقه کارایی ندارد که امیدواریم تا پایان دوره کاری این شورا به اتمام برسد.
مولوی گفت: این مرکز دارای یک تالار اصلی به وسعت سه هزار و 500 مترمربع و ظرفیت هزار و پانصد صندلی است که تاکنون به دلیل نبود پوشش سقف امکان استفاده از آن وجود نداشت.
وی اشاره‌ای به باغات همدان داشت و گفت: باغات همدان ریه‌های تنفسی شهر هستند، ما در دور قبل شورا تلاش کردیم تا همدان به عنوان شهر سبز پایدار جهان اسلام معرفی شود که این مهم نیز تحقق یافت و همدان میزبان همایش‌های بسیاری در این حوزه بود اما مدتی بعد به دلیل برخورد سیاسی با این موضوع، این نشان و شاخص مهم از یادها فراموش شد.
سخنگوی شورای شهر همدان با اینکه از قدیم الایام همدان به عنوان باغ شهر معروف بوده است ادامه داد: یکی از اتفاقات خوب در فضای سبز شهر، تملک و اختصاص 240 هکتار از اراضی حاشیه سد اکباتان همدان و 80 هکتار از اراضی حیدره به فضای سبز شهر همدان است که این مهم می‌تواند سطح فضای سبز شهر را افزایش دهد.
وی اشاره‌ای به کرونا داشت و گفت: از همان روزهای نخستین شیوع کرونا در شهر، مدیریت شهری وارد عمل شده و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توانست در کنار سایر نهاد‌ها در کنترل این بیماری نقش خود را به خوبی ایفا کند اما با طولانی شدن این بیماری و بافت تراکمی جمعیت استان، میزان مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این بیماری افزایش یافت.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: