صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: کارمزد بالای تسهیلات کرونایی و شرایط دریافت این تسهیلات موجب شده مشاغل آسیب دیده از کرونا در همدان تمایل چندانی به بهره مندی از این تسهیلات نداشته باشند.
به گزارش هگمتانه، در این میان استاندار همدان با توجه به عقب ماندگی همدان در پرداخت تسهیلات کرونایی نسبت به میانگین کشور از دستگاه‌ها خواسته مشاغل آسیب‌دیده به اقدام برای دریافت تسهیلات تشویق شوند و بانک‌ها آسان بگیرند.
استاندار همدان روز چهارشنبه در نشست اعضای کمیسیون هماهنگی بانک‌های همدان گفت: معرفی مشاغل آسیب‌دیده از کرونا به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات کرونایی شتاب گیرد و روند پرداخت تسهیلات روان‌تر شود.
سید سعید شاهرخی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا آسیب جدی به اشتغال در حوزه‌های مختلف گردشگری، خدمات و سایر حوزه‌ها وارد کرد که برای حمایت از این واحدها و مشاغل پرداخت تسهیلات کرونایی در اولویت قرار گرفت.
وی بیان کرد: همدان تاکنون 45 درصد سهمیه پیش‌بینی شده برای پرداخت تسهیلات کرونایی را به بانک‌ها معرفی کرده است در حالی که میانگین کشوری این رقم 65 درصد است همچنین از نظر ریالی 16 درصد تسهیلات کرونایی پرداختی داشتیم که استاندارد کشوری آن 20 درصد است.
استاندار همدان با تأکید بر اینکه باید این آمار را به بالاتر از استاندارد کشوری رساند افزود: وظیفه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در این باره سنگین است و باید در فرصت باقی مانده نسبت به شناسایی و معرفی واحدها و تشویق و ترغیب اشخاص آسیب دیده از کرونا به نام‌نویسی اقدام و بانک‌ها هم فرایند کار را تسهیل کنند.
شاهرخی ادامه داد: چنانجه برای تسهیل در فرایند پرداخت تسهیلات کرونایی نیاز به مصوبه و پیگیری است موانع و پیشنهادها مطرح شود تا در ستاد تسهیل یا از طریق ستاد ملی کرونا پیگیری و رفع شود.
وی از متصدیان واحدهای آسیب دیده از ویروس کرونا نیز خواست در فرصت اندک باقی مانده تا پایان شهریور نسبت به نام نویسی برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.
استاندار همدان خواستار حرکت جدی از سوی دستگاه‌های اجرایی جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی و گردشگری شد و از بانک‌ها نیز خواست پرونده‌های موجود در بانک را سریع تعیین تکلیف کنند.
شاهرخی بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی و قضایی نیز در راستای حمایت از بخش تولید حامی دستگاه‌های اجرایی و واحدها برای روان کردن کارها هستند بنابراین امروز زمان فداکاری مدیران است.
وی گفت: عملکرد همدان در زمینه بند الف ماده 18 خوب بوده است با این وجود فرصتی برای استفاده استان‌ها برای این تسهیلات پیش‌بینی شده است که باید از این فرصت نیز نهایت بهره را برد.
استاندار همدان افزود: تاکنون از هزار و 800 میلیارد تومان، 300 میلیارد تومان عقد قرارداد شده و در حال پرداخت است و از دستگاه‌ها انتظار می‌رود سهم خود از رقم یک هزار و 800 میلیاردی را مشخص کنند.
شاهرخی بیان کرد: به منظور حمایت از تولید سه محور زمینه‌سازی برای سرمایه‌گذاری جدید، افزایش ظرفیت واحدهای در حال فعالیت و احیای واحدهای راکد در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا نباید تنها به تملک واحد و از بین رفتن سرمایه و فرصت شغلی توجه کرد بلکه باید فعالیت مجدد واحد تملیکی برای بانک بسیار مهم و با اهمیت باشد.
وی گفت: اولویت کشور توجه به معیشت و رونق تولید و اشتغال است که این مهم با حمایت از تولید محقق می‌شود و در این میان سیاست گذاری دولت و نقش بانک‌ها مهم، حیاتی و اثر بخش است.
استاندار همدان با بیان اینکه بخش مهمی از حمایت مالی و تأمین منابع توسط بانک‌ها صورت می‌گیرد اظهار کرد: ایران اسلامی هم اینک در جنگ تمام عیار با دشمنان نظام به ویژه آمریکا است و آمریکا با تحریم و فشار سنگین دنبال فروپاشی نظام اقتصادی کشورمان است.
شاهرخی ادامه داد: با حمایت و میدان‌داری بانک‌ها و پشتیبانی از خط مقدم یعنی کارگران و تولیدکنندگان می‌توان از دستیابی استکبار به اهداف شوم خود جلوگیری کرد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: