صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۸
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۰

امروز: ۸ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 27

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی همدان گفت: برخی مواقع شاهد گلایه‌مندی مردم از فراوانی سرعتکاه‌های موجود در شهر هستیم در حالی که نصب و ایجاد سرعتکاه یکی از ابزارهای پلیس برای کنترل سرعت غیرمجاز است.

به گزارش هگمتانه، سرهنگ سیدجواد حسینی روز دوشنبه اظهار کرد: 50 درصد سوانح منجر به فوت و 30 درصد سوانح منجر به جرح معابر درون شهری این استان مربوط به عابران پیاده است.

وی بیان کرد: ساعت حوالی 9 صبح دیروز یک دستگاه کامیون بنز 10 تن با عابر پیاده در بلوار آیت‌ا... نجفی شهر همدان برخورد کرد که این سانحه منجر به مرگ عابر 75 ساله شد.

رئیس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی همدان بیان کرد: با توجه به بالا بودن میزان تردد موتورسوار و عابر در معابر درون شهری در صورت تردد با سرعت غیرمجاز و بروز سانحه احتمال مرگ سانحه دیدگان یا قطع عضو آنها بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد: برخی مواقع شاهد گلایه‌مندی مردم از فراوانی سرعتکاه‌های موجود در شهر هستیم در حالی که نصب و ایجاد سرعتکاه یکی از ابزارهای پلیس برای کنترل سرعت غیرمجاز است.

سرهنگ حسینی بیان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ایجاد موانع فیزیکی از جمله سرعتکاه در شهر در کاهش سوانح ناشی از سرعت غیرمجاز تأثیر مثبت داشته است.

وی گفت: پلیس با شناسایی معابری که در طول سال میزان فوتی آنها به بیش از پنج نفر می‌رسد نسبت به رفع نقطه حادثه خیز و آرام سازی تردد در این معابر اقدام می‌کند.

رئیس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی همدان اظهار کرد: طبق آیین نامه حداکثر سرعت پیش‌بینی شده در بلوارها 60 کیلومتر، معابر فرعی 50 کیلومتر و معابر محلی و کوچه‌ها 30 کیلومتر در ساعت است مگر اینکه در معبری با نصب تابلو سرعت بیش از آیین‌نامه لحاظ شده باشد.

سرهنگ حسینی اظهار کرد: عامل 30 درصد سوانح درون شهری همدان عجله و شتاب در رانندگی و تردد با سرعت غیرمجاز 50 درصد شدت سوانح را بیشتر کرده است.

وی بیان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی برای کاهش سوانح رانندگی از ظرفیت تیم‌های محسوس و نامحسوس برای رصد معابر حادثه خیز استفاده کرده است.

رئیس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی همدان اضافه کرد: دوربین‌های ثبت تخلف در معابر اصلی شهر همدان نصب شده است و به زودی با همکاری نهادهای مسؤول، تعداد این دوربین‌ها افزایش می‌یابد تا بتوان به طور 24 ساعته معابر را رصد کرد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: