صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : رویداد صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۹

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: ظهر پنجشنبه نشست اعضای شورای توسعه و برنامه‌ریزی همدان با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور برگزار شد.

نوبخت: بیمارستان اکباتان 12 فروردین سال آینده بهره‌برداری می‌شود

به گزارش هگمتانه، معاون رئیس جمهور ظهر پنجشنبه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه باید با تلاش مسؤولان امر و اختصاص اعتبارات به موقع شاهد تکمیل طرح‌ها باشیم افزود: طی بازدید از بیمارستان اکباتان مقرر شد 12 فروردین سال آینده این بیمارستان بهره‌برداری شود و مرکز جامع سرطان نیز با همکاری خانواده فرشچیان در حال اجراست.

محمدباقر نوبخت با بیان اینکه سهم دولت در ساخت مرکز مشارکتی سرطان همدان 100 میلیارد تومان بود افزود: این پروژه طبق برنامه زمانبندی تأمین اعتبار شده است و امسال نیز 30 درصد اعتبار اختصاص می‌یابد که امیدواریم مرحله اول آن آبان‌ماه افتتاح شود.

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه 37 طرح تولیدی در عرصه‌های صنعتی، کشاورزی، خدمات و گردشگری در استان انتخاب شده و یک‌هزار و 71 میلیارد تومان از محل منابع دولتی، بانکی و سهم آورده برای آنها تعریف شده است اضافه کرد: با اجرای این طرح‌ها 19 هزار و 626 فرصت شغلی در همدان ایجاد خواهد شد.

آیت‌ا... شعبانی: شورای فرهنگ عمومی به عنوان متولی فرهنگ در هر استان نیازمند حمایت است

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی به عنوان متولی فرهنگ در هر استان نیازمند حمایت است، گفت: توجه به این شورا می‌تواند در رشد توامان فرهنگ با اقتصاد نقش به سزایی داشته باشد.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان‌های مختلف، اظهار کرد: در هر منطقه ظرفیت‌های بالقوه‌ای وجود دارد که باید با توجه به آن، زمینه فعلیت یافتن آن را ایجاد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان همدان، مطرح کرد: امیدواریم با حمایت‌های لازم از ظرفیت‌های استان همدان در عرصه‌های مختلف شاهد رشد خوبی در اشتغال جوانان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خواستار توجه به فرهنگ شد و عنوان کرد: به همان اندازه که اقتصاد مهم است باید فرهنگ نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از اشتباهاتی که در طول 40 سال گذشته رخ داده، نادیده گرفتن فرهنگ عمومی جامعه است، چراکه به موازات رشد اقتصادی باید رشد فرهنگی در جامعه نیز به وجود بیاید، اما این اتفاق رخ نداده است.

امام جمعه همدان با اشاره به توسعه اقتصادی کشور در 20 سال گذشته، مطرح کرد: با وجود آنکه شاهد توسعه اقتصادی در کشور بوده‌ایم، اما به دلیل عدم فعالیت در عرصه فرهنگ سازی، امروز احساس رفاه و آسایش کمتری نسبت به گذشته داریم.

آزادیخواه: کسب درآمد 650 میلیارد تومانی از فروش مبل و منبت ملایر

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجمع نمایندگان این استان در خانه ملت برای توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور حامی دولت است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه افزود: نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی آماده همراهی دولت، تقویت روحیه تعاملی با دولتمردان با هدف خدمت به مردم هستند.

نماینده ملایر در خانه ملت اضافه کرد: دولت در هر موضوعی نیازمند حمایت و کمک مجلس باشد مجمع نمایندگان این استان به کمک آنها می‌آیند.

حجت الاسلام آزادیخواه بیان کرد: تبدیل ظرفیت‌های بالقوه استان‌ها به بالفعل موجب بارور شدن آنها شده است و اگر این سیاست دنبال شود هزینه کم شده و بهره وری بالا می‌رود.

وی با بیان ظرفیت شهرستان‌های این استان بیان کرد: همدان با وجود پیشینه تاریخی، دارای ظرفیت ویژه گردشگری است.

حجت الاسلام آزادیخواه یادآوری کرد: سال گذشته 650 میلیارد تومان از محل فروش مبل و منبت ملایر درآمد کسب شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سفال لالجین، گردوی تویسرکان، محصول سیر همدان، سیب زمینی بهار و کبودراهنگ، کشت کلزا در رزن، گوجه فرنگی اسدآباد و دامپروری و کشت گلخانه‌ای در درگزین از ظرفیت‌های این استان است.

حجت الاسلام آزادیخواه گفت: همدان در حوزه منابع انسانی حرف برای گفتن دارد و مسؤولیت کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر عهده نماینده همدان است که امید می‌رود این درگاهی به سمت گشایش و پیشرفت شود.

شاهرخی: سازمان برنامه و بودجه از پروژه‌ها حمایت مالی کند

استاندار همدان نیز از انجام سالانه 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: درخواست ما از سازمان برنامه و بودجه کشور این است که اگر پروژه‌های عمرانی و اقتصادی ما مورد حمایت و تقویت مالی قرار گیرند، تا پایان دولت همه آن‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید.

سید سعید شاهرخی اظهار کرد: وفاق و همدلی و انسجام بین تمام مسؤولان اجرایی و مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، راز تحقق برنامه‌های دولت و نظام در استان همدان است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف اجرایی برنامه‌های خود را طبق سند راهبردی و عملیاتی سه ساله توسعه استان پیش می‌برند گفت: طبق سند توسعه استان باید سالانه 5000 میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری انجام شود.

استاندار همدان ادامه داد: طبق سند راهبردی و عملیاتی سه ساله استان تعهد شده که سالانه 20 هزار شغل فراهم شود که توانستیم بیش از میانگین سالانه یعنی 24 هزار شغل ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در استان همدان 5 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود گفت: 85 درصد اراضی مستعد استان همدان به صورت مکانیزه آبیاری می‌شوند و در حال توسعه این مهم هستیم.

شاهرخی در ادامه با بیان اینکه استان در شرایط تحریم‌ فعلی به مثابه یک کارگاه بزرگ مشغول فعالیت است تأکید کرد: عملیات اجرایی 4 گاوداری 6 هزار راسی در استان همدان با سرمایه‌گذاری شرکت شستا شروع شده است.

استاندار با بیان اینکه 24 درصد از میزان واگذاری‌ها به بخش خصوصی در کشور، مربوط به همدان است افزود: از مهمترین سیاست‌های دولت در شرایط کنونی واگذاری طرح‌ها و پروژه‌ها به بخش خصوصی است.

صیدایی: 94میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های همدان اختصاص یافت

رئیس سازمان برنامه و بودجه همدان هم گفت: با مساعدت محمدباقر نوبخت 94 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های مهم و در دست اجرای این استان به طور کامل اختصاص می‌یابد.

سید اسکندر صیدایی اظهار کرد: 40 طرح مهم در بخش‌های مختلف با همکاری فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان امسال بهره برداری می‌شود.

وی افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به همدان دستور پرداخت 100 درصدی 94 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز را صادر کرد.

صیدایی بیان کرد: این طرح‌ها در سطح شهرستان‌ها در حال انجام است و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان خاطرنشان کرد: 37 طرح از این استان در قالب طرح‌های جهش تولید با 200 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

صیدایی افزود: همچنین 700 میلیارد تومان تسهیلات افزون بر اعتبارات قانونی بودجه استان نیز برای این طرح‌ها اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه توسعه شبکه‌های ریلی استان همدان با حمایت‌های صورت گرفته از سوی نوبخت معاون رئیس جمهور زبانزد کشور شده است، گفت: توسعه شبکه‌های ریلی و راه‌های اصلی استان در اولویت بودجه استان قرار گرفت و معاون رئیس جمهور نیز حمایت همه جانبه داشت.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: