صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه کمبود معلم نداریم گفت: با توجه به شیوع کرونا اگر اعلام شود که وضعیت همدان در حالت سفید یا زرد است دانش‌آموزان ابتدایی هم سر کلاس حاضر می‌شوند و اینطور نیست که مجازی آموزش ببینند.

به گزارش هگمتانه، حمیدرضا فتاحی اظهار کرد: امسال مدارس همدان بر اساس تصمیم‌گیری ستاد کرونای استان بازگشایی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال آموزش دروس به دانش‌آموزان استان در سه وضعیت خواهد بود گفت: اگر شرایط استان از لحاظ کرونا سفید باشد، به صورت حضوری در مدارس آموزش‌ها ارائه خواهد شد.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل ابلاغی اگر وضعیت استان قرمز باشد دروس به صورت مجازی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر وضعیت استان زرد باشد به صورت زوج و فرد و تقسیم دانش‌آموزان، دروس را ارائه خواهیم کرد افزود: در حال حاضر وضعیت استان در شرایط زرد قرار دارد اما آینده را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود هر وضعیتی که اعلام شود کلاس‌های ابتدایی مجازی خواهد بود و دانش‌آموزان این پایه در مدارس حضور نخواهند داشت، گفت: بخشنامه‌ای در این خصوص ابلاغ نشده است. سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: بخشنامه ارسالی بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست و در سه حالت تمام جوانب در نظر گرفته شده و دروس ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمهیداتی اندیشیده شده تا دانش‌آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند از امکانات آموزشی برخوردار شوند گفت: از ابتدای تابستان و بعد از تعطیلی مدارس تمام تیم‌های علمی یعنی سرگروه‌های آموزشی و راهبران آموزشی را مستقر کرده‌ایم تا درس‌نامه آموزشی تولید کنند.

فتاحی با اشاره به اینکه تولید درس‌نامه آموزشی به پایان رسیده و در مرحله نهایی و چاپ است خاطرنشان کرد: این درس‌نامه‌ها در اختیار روستاهایی که به اینترنت و تلویزیون دسترسی ندارند، قرار می‌گیرد.

وی در گفتگو با فارس، با بیان اینکه در کنار این اقدام برنامه‌های دیگری تدبیر شده است خاطرنشان کرد: در استان اقدام به تولید محتوا کرده‌ایم و وزارت آموزش و پرورش نیز از طریق شبکه شاد و آموزش به تولید محتوا می‌پردازد تا همه دانش‌آموزان از محتواهای آموزشی استفاده کنند.

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: