صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : رویداد صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۹

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه ورزش: در دوران شیوع ویروس کرونا می‌توان ورزش‌هایی را در خانه انجام داد که قیمت آن‌ها بسیار ارزان و حتی نزدیک به صفر است.

در منزل و محیط‌های باز می‌توانیم ورزش‌های مختلفی مبتنی بر وزن بدن یا مبتنی بر وسایل ورزشی خانگی انجام دهیم.

ورزش‌های مبتنی بر وزن بدن

از ورزش‌های مبتنی بر وزن بدن می‌توان به تمرینات با وزن بدن (مثل شنای سوئدی، دراز نشست، لانگز و...)، تمرینات یوگا، تمرینات کششی، تمرینات ایزومتریک، تمرینات پیلاتس بدون وسیله و روی تشک (این نوع تمرینات هم بر بدن و هم بر ذهن افراد تأثیرات مفیدی دارد) اشاره کرد.

ورزش‌های مبتنی بر وسایل ورزشی خانگی

همچنین از ورزش‌های مبتنی بر وسایل ورزشی خانگی، می‌توان به دویدن روی تردمیل، دوچرخه سواری، تمرین با انواع کش‌‌های تمرینی مثل کش ‌های تراباند اشاره کرد.

پیلاتس و تی.‌آر.‌ایکس، تمرین با انواع توپ‌ها مثل جیم بال و مدیسن بال، طناب زدن و تمرینات با وزنه به طوری که شما می‌توانید با دو دمبل (یا استفاده از وسایل منزل به جای دمبل) انواع تمرین برای تقویت قسمت‌های مختلف بدن در خانه را انجام دهید.

می توانید از سامانه‌های تمرینی فول بادی یا دایره‌ای استفاده کرده و برای انجام بهتر تمرینات از مربی‌های برخط استفاده کنید، میزان خواب نیز باید حداقل هفت ساعت باشد تا بدن تان در شرایط هورمونی مناسب قرار گیرد و باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن شود.

ورزش‌های قدرتی در دوران کرونا

انجام ورزش‌های قدرتی در دوران شیوع ویروس کرونا به دلیل تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، با محدودیت‌هایی روبه‌رو است، با این وجود اما می‌توان جهت حفظ سلامت نوعی ساده از ورزش‌های قدرتی را در منزل انجام داد.

افرادی که به طور منظم ورزش‌های قدرتی انجام می‌دهند، در هر سن و با هر سطحی از آمادگی جسمی، کیفیت زندگی بهتری دارند و خطر بسیاری از بیمارها و مرگ و میر در آن‌ها کمتر است.

برای بهره بردن از فواید ورزش قدرتی، باید ترکیبی از تمرینات مختلف با وزنه ضمن توجه به تعداد و سرعت حرکات انجام شوند و تمرینات قدرتی در کنار ورزش هوازی باعث بهبود سلامت در طول زندگی از دوران کودکی تا سالمندی می‌شوند.

بر اساس این مطلب که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار قرار گرفته است، از جمله فواید انجام ورزش‌های قدرتی می‌توان به آمادگی هوازی، تنظیم قند خون، ترشح هورمون‌های رشد، هماهنگی بهتر مغز و اعصاب و رشد و استحکام استخوان و عضله اشاره کرد.

به نقل از ایسنا، در عین حال ورزش‌های قدرتی باعث کنترل و درمان بسیاری از بیماری‌ها نظیر اختلالات حرکتی، افسردگی، آرتروز مفاصل، بی خوابی، بیماری‌های التهابی مفاصل، بیماری‌های ریوی، بیماری‌های عروقی اندام، بیماری‌های قلبی عروقی، پوکی استخوان، چاقی، خطر افتادن روی زمین، دیابت، زوال عقل، سرطان ها، سلامت روان، سکته مغزی، ضعف و سستی، فشار خون و کمر درد می‌شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: