صفحه 1 : صفحه اول صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۴
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۷

امروز: ۴ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (Apr) 23

عناوین صفحه

حذف نسخه‌های کاغذی 

از آذر 99

سرپرست سازمان بیمه سلامت گفت: پزشک می‌تواند با کد ملی پوشش بیمه‌ای فرد را احراز هویت کرده و هم پوشانی بیمه‌ای نیز مشخص خواهد شد، ضمن اینکه در تجویز دارو و هر اقدام پاراکلینیکی به صورت برخط قواعد بیمه گری و راهنماهای بالینی کنترل خواهد شد، در حال حاضر حدود 11 هزار مطب به صورت برخط نسخه الکترونیکی ارسال می‌کنند. از آذر 99 نباید از کاغذ در نسخه نویسی استفاده کرد، البته پیشتر نیز در این خصوص بخشنامه‌هایی ارسال شده و به لحاظ زیرساختی مشکلی وجود ندارد.

 

طرح مجلس برای ممنوعیت واردات کالا از کره جنوبی

محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر کره جنوبی باز به تعهداتش در مذاکرات با ایران عمل نکند و بد عهدی کند مجلس به دنبال این است که یک طرح 2 فوریتی برای ممنوعیت واردات تمامی کالاهای کره‌ای تدوین کند.حجم بالایی از کالاهای لوازم خانگی، تلفن همراه و خودرو در بازار ایران اختصاص پیدا کرده به کالاهای کره جنوبی، اگر ما آن را وارد نکنیم بخش عظیمی از کالا‌های صادراتی آنها با مشکل مواجه خواهد شد.

 

وضعیت تورم در استان‌های مختلف

 هرمزگان با ٣٢ درصد در صدر قرار دارد

بررسی شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان نشان می‌دهد که بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٣٢.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢١.٤ درصد) است.

 

صدور مجوز استخدام 10 هزار نیرو در وزارت بهداشت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مجوز استخدام 10 هزار نیروی جدید در کنار نیرو‌های قراردادی و شرکتی وزارت بهداشت، صادر شد.اولویت جذب با افرادی است که در حال حاضر به صورت قراردادی و شرکتی مشغول به کار هستند.

افزایش کادر درمانی کشور تا پایان شهریور

قاسم جان‌بابایی، معاون درمانی وزیر بهداشت گفت: به زودی هفت هزار پرستار و تا شهریور امسال نیز سه هزار پزشک متخصص از محل ذخیره استخدامی این وزارتخانه به ظرفیت نیروی انسانی مراکز درمانی کشور اضافه می‌شود.علاوه بر جذب نیروی انسانی، تا پایان امسال 13 هزار تخت بیمارستانی با تجهیزات پزشکی به ظرفیت تخت‌های مراکز درمانی کشور افزوده خواهد شد.

 

امروز؛ زمان ابلاغ جزییات تسهیلات اجاره‌ بها

معاون وزارت راه و شهرسازی گفت: مجری شناخت و معرفی مستأجران وزارت راه و شهرسازی است. اما نوع تسهیلات و شیوه پرداخت و نحوه بازگرداندن آن، موضوعی است که بانک مرکزی در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌کند.جزئیات تسهیلات مرابحه کالا و خدمات، امروز 11 مردادماه از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود.

 

لوازم خانگی تولیدی و وارداتی به مردم نمی‌رسد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بیشتر لوازم خانگی تولیدی و وارداتی در 1.5 سال گذشته به دست مصرف‌کننده واقعی نرسیده است.حجم زیادی از لوازم خانگی یا در خانه‌ها احتکار شده‌اند و خریداران آن را برای آینده تهیه کرده‌اند و یا اینکه در دست عده‌ای است تا با گران‌تر شدن کالا، اقدام به گرانفروشی کنند.

 

2 برابر شدن موارد ابتلا 

به کرونا طی 6 هفته گذشته 

در جهان

در پی دوبرابرشدن موارد ابتلا به بیماری کووید 19 در جهان در طول شش هفته گذشته، سازمان بهداشت جهانی درصدد برآورد مجدد کمیته اضطرار برای ارزیابی مجدد پاندمی کووید 19 است.طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی تاکنون حدود 16 میلیون مورد ابتلاء به کروناویروس و بیش از 640 هزار مرگ در جهان گزارش شده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: