صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه شهرستان: نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: یک میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار به‌تازگی توسط وزارت راه و شهرسازی برای طرح‌های ستاد بازآفرینی شهری ملایر اختصاص یافت.

به گزارش هگمتانه، حجت الاسلام احد آزادیخواه روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های بازآفرینی شهری ملایر بیان کرد: این اعتبار برای اجرای درمانگاه محله شهید ولی‌بخشی، فاضلاب 16 متری شمس‌آباد و ناسیونال و دیگر طرح‌ها هزینه می‌شود.

وی افزود: مدیرکل راه و شهرسازی همدان از طرف معاون وزیر راه و شهرسازی مأمور بررسی و رفع مشکلات مصوبات بازآفرینی شهری در ملایر شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان ادامه داد: به همین منظور امروز (پنجشنبه) با حضور مدیرکل راه و شهرسازی همدان و فرماندار ویژه ملایر از طرح‌های مورد نظر بازدید و وضعیت طرح‌های ستاد بازآفرینی شهری و حوزه راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام آزادیخواه بیان کرد: در این نشست مقرر شد درمانگاه محله شهید ولی‌بخشی و دیگر طرح‌ها به سرعت آغاز شود و پیمانکار این طرح در اولین فرصت کارش را آغاز کند.

وی گفت: در حوزه راه نیز چهاربانده محور سامن-بروجرد که قطعه نخست آن به طول 6 کیلومتر زیربار ترافیک رفت، عملیات اجرایی قطعه دوم آن نیز آغاز شده و مطالبه جدی ما این است که این محور به عنوان یکی از حساس‌ترین طرح‌های شهرستان تا پایان شهریور امسال به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم ملایر در مجلس یازدهم افزود: همچنین روکش آسفالت محور ملایر به توره در قطعه دوم از شهر زنگنه به توره نیز آغاز شده است و تا شهریور امسال روکش آن به طور کامل به اتمام می‌رسد.

حجت الاسلام آزادیخواه اظهار کرد: سه هکتار زمین از اراضی در اختیار راه و شهرسازی برای احداث خوابگاه‌های دانشجویی تعیین تکلیف و مقرر شد سرمایه‌گذار بخش خصوصی هر چه سریعتر نسبت به احداث این خوابگاه‌ها شروع به کار کند.

وی گفت: 6 هکتار زمین نیز برای اجرای طرح ملی مسکن تعیین شد تا پس از واگذاری به متقاضیان مسکن، بتوانند برای احداث مسکن خود اقدام کنند.

اتمام روکش آسفالت ملایر - توره یک الزام است

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز ضمن تقدیر از عملکرد مجموعه راه و شهرسازی استان همدان، تکمیل شبکه‌ راه‌های ارتباطی و چند بانده شدن این محورها را یکی از اولویت‌های مهم در توسعه این شهرستان عنوان کرد.

قدرت الله ولدی ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی حوزه راه و شهرسازی در این شهرستان، شاهد شکوفایی و رونق روز افزون در منطقه باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه ملایر در حوزه شبکه ریلی و راه‌های مواصلاتی گفت: بیشتر محورهای مواصلاتی ملایر به بزرگراه تبدیل شده و هم اکنون طرح احداث محورهای ملایر به نهاوند و قطعه دوم سامن به بروجرد در دست اجرا است.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: روکش آسفالت ملایر به توره نیز در دست اقدام است و امیدواریم هر چه زودتر این طرح به اتمام برسد.

ولدی تأکید کرد: با توجه به قرار گرفتن کارخانه‌های مهم اقتصادی و ملی در این محور و تردد ماشین‌آلات سنگین و همچنین توسعه صنعت گردشگری در این منطقه، تکمیل این طرح‌ها یک الزام است و باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان نیز رعایت شاخص‌های تردد و موارد فنی حوزه راه را در اجرای طرح‌های این حوزه الزامی دانست و افزود: ملایر از نظر موقعیت جغرافیایی در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و تمام تلاش خود را برای توسعه شبکه راه‌ها و طرح‌های در دست اجرای این شهرستان به کار می‌گیریم.

داریوش حسینی بیان کرد: تکمیل طرح مرکز درمانی سرجو ملایر با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی بازآفرینی در دست اجرا است و به عنوان یکی از طرح‌های مهم و تأثیرگذار آن را پیگیری خواهیم کرد.

به نقل از ایرنا، شهرستان ملایر دارای 910 کیلومتر راه است که 183 کیلومتر آن راه اصلی، 136 کیلومتر بزرگراه و 591 کیلومتر راه روستایی است و 18 درصد از راه‌های استان همدان را به خود اختصاص داده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: