صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با فعالیت دانشگاه صنعتی، پارک علم و فناوری و منطقه مبتنی بر فناوری‌های برتر شاهد پیشرفت قابل توجه شرکت‌های دانش بنیان و فراهم بودن زمینه کار برای جوانان نخبه هستیم.

به گزارش هگمتانه، حمیدرضا حاجی‌بابایی عصر پنجشنبه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان اظهار کرد: حدود 50 پروژه ملی در همدان داریم که باید کمک کنیم و مدیران ذیربط دستگاه‌های اجرایی پیگیر باشند تا به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه افزایش رضایتمندی مردم باید هدف همه مدیران باشد افزود: همه ما مسؤولیت سنگینی برعهده داریم و اگر در دوران مسؤولیت عادی کار کنیم گناهکاریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه‌آهن همدان-ملایر و همدان-سنندج باید هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد یادآور شد: راه‌های اصلی همدان به استان‌های مجاور از وضعیت مطلوبی برخوردار است و محور همدان به استان مرکزی از طریق قهاوند نیز در حال اجراست که مسیر همدان را به قم کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه ارتقای چند راه فرعی از جمله محورهای سیاه کمر به راهجرد و محورهای گردشگری امامزاده محسن، سد اکباتان و ابرو در حال پیگیری و انجام است افزود: مطالعات قطار شهری همدان نیز به سرعت در حال انجام است و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه امروز در همدان یک انقلاب فناوری در حال شکل گیری است اظهار کرد: با فعالیت دانشگاه صنعتی، پارک علم و فناوری و منطقه مبتنی بر فناوری‌های برتر شاهد پیشرفت قابل توجه شرکت‌های دانش بنیان و فراهم بودن زمینه کار برای جوانان نخبه هستیم.

وی از بهره‌برداری پتروشیمی هگمتانه در مهرماه سال جاری خبر داد و اضافه کرد: هم زمان دو موزه در حال ساخت داریم که با جذب اعتبارات ملی باید این موزه‌ها هم هر چه سریع‌تر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی شستا در گاوداری 6 هزار رأسی

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی احداث بیمارستان هزار تخت خوابی در همدان را فرصتی کم‌نظیر برای استان دانست و گفت: گاوداری 6 هزار رأسی نیز با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی شستا در همدان در حال تأسیس است.

افشاری: 60 میلیارد تومان برای 256 طرح در همدان

فرماندار همدان نیز گفت: 60 میلیارد تومان اعتبار برای 256 طرح در شهرستان همدان توزیع شد.

حسین افشاری از اختصاص 59 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار استانی به دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل و اجرای 256 طرح در شهرستان همدان خبر داد.

وی گفت: 142 میلیارد و یک صد میلیون تومان اعتبار برای 268 طرح در اعتبارات سال جاری برای تکمیل و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهرستان از پنج محل پیش‌بینی و ابلاغ شده است.

فرماندار همدان افزود: از این میزان 59 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبارات ابلاغ شده از منابع استانی است که شامل 27 میلیارد و 283 میلیون تومان اعتبار تملک دارایی‌ها، 1.5 میلیارد تومان از محل سه درصد نفت و گاز و 30 میلیارد و 414 میلیون تومان اعتبار متوازن است.

وی با بیان اینکه الزامات قانونی بودجه در توزیع اعتبارات مد نظر قرار گرفته است تصریح کرد: رویکرد ما در توزیع اعتبارات اولویت دادن به طرح‌های مردم‌محور بوده که از پیشرفت فیزیکی بیشتری برخوردار بوده تا سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

افشاری افزود: از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده نیز حدود 13 میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده که 12 میلیارد و 908 میلیون تومان مربوط به ورزش‌های همگانی و یک میلیارد و 76 میلیون تومان مربوط به ورزش دانش‌آموزی است.

وی ادامه داد: در جابجایی اعتبارات بین فصول تعیین شده محدودیت قانونی داریم و مدیران باید پیگیر تخصیص اعتبارات و اجرای سریع‌تر پروژها باشند.

فرماندار همدان با اشاره به این که میزان تحقق تعهد اشتغال در شهرستان همدان طی سه ماه سال جاری 113 درصد بوده است، عنوان کرد: میزان تعهد اشتغال شهرستان در سال جاری یک‌هزار و 574 مورد پیش‌بینی شده که در سه ماه نخست امسال برای یک‌هزار و 772 نفر اشتغال ایجاد شده است.

به نقل از فارس، وی با بیان اینکه از این تعداد یک‌هزار و 350 نفر بیمه شده اجباری جدید هستند افزود: در این راستا دستگاه‌های اجرایی زمینه اشتغال زایی را برای ورود و فعالیت بخش خصوصی فراهم کرده‌اند و در شهرستان همدان ایجاد مشاغل پایدار را هدف گذاری کردیم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: