صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه ورزش: رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان همدان گفت: توسعه ورزش در بین قشر جانباز و معلول تنها برعهده این هیأت نیست بلکه دستگاه‌های اجرایی استان نیز در برابر آنها مسوول هستند.

پروین قربانیان در نشست هیأت رئیسه جانبازان و معلولان همدان اظهار کرد: توانمندسازی جانبازان و معلولان به واسطه ورزش نیاز به همکاری دستگاه‌های اجرایی دارد تا بتوانیم نسبت به تشکیل ستاد حمایتی اقدام کنیم.

وی افزود: تشکیل این ستاد حمایتی نیاز ضروری ورزش جانبازان و معلولان است که امیدواریم دستگاه‌های اجرایی حمایت لازم را داشته باشند.

قربانیان خاطرنشان کرد: ترغیب جانبازان و معلولان برای حضور در میادین ورزشی مهمترین وظیفه به شمار می‌رود تا بتوانیم نشاط و سلامتی را در بین آنها مهیا ساخته و در مسیر افتخارآفرینی حرکت کنیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به فعالیت هیأت جانبازان و معلولان در شهرستان‌ها گفت: همه شهرستان‌ها باید از ظرفیت بالقوه ورزش برای جامعه جانبازان و معلولان بهره مند شوند.

رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان همدان با تأکید بر تدوین برنامه منظم در طول سال گفت: امسال 30 برنامه مهم ورزشی برای این قشر ورزشکار هماهنگ شده است.

وی خواستار نام نویسی مربیان، داوران و ورزشکاران در سامانه ورزشی مبین شد و افزود: ثبت اطلاعات هویتی تمام ورزشکاران و دست اندرکاران ورزشی در سامانه مبین الزامی است.

قربانیان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان و اختصاص میزان اعتبار برای هر استان براساس دو معیار ثبت اطلاعات ورزشکاران آن استان در سامانه مبین و تعداد ورزشکاران سامان یافته و بیمه شده انجام می‌گیرد.

وی افزود: امروزه قشر جانباز و معلول جامعه نیازمند توجه بیشتر هستند و از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم بخشی از ساعات فعالیت سالن‌های سرپوشیده خود را در اختیار این قشر قرار دهند.

قربانیان با اشاره به اینکه توجه به توسعه ورزش جانبازان و معلولان منجر به ارتقا سطح امید به زندگی و اعتماد به نفس آنها می‌شود، گفت: ایجاد فضای ورزشی مناسب، اختصاص درصدی از بودجه برای مناسب سازی فضای ورزشی، برگزاری مسابقات درون سازمانی و تلاش برای توانمندسازی این قشر ورزشکار جزو آیین نامه اجرایی است و 20 دستگاه اجرایی باید در این حوزه همکاری لازم را داشته باشند.

وی از رسانه‌ها خواست افراد فعال و موفق ورزش جانبازان و معلولان را معرفی و توانمندی آنها را برجسته سازند تا الگویی برای سایر افراد و ترغیب جهت حضور گسترده در برنامه‌های مختلف ورزشی باشند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: