صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 18

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون اول رئیس جمهور از خسارت‌های کرونا به کسب و کارهای فرهنگی و هنری ابراز نگرانی کرد.

به گزارش هگمتانه، اسحاق جهانگیری در دیدار با وزیر، مدیران ارشد و مدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کاهش تصدی گری راهبرد اصلی وزارتخانه‌ها باشد.

جهانگیری گفت: امیدوارم با تجربه 40 ساله انقلاب بتوانیم در مسیر رفاه بهتر زندگی مردم گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به مسؤولیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این وزارتخانه مسؤولیت سنگینی در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر دارد و یکی از دغدغه‌های ما در تمام وزارتخانه‌ها این است که ارتقای حاکمیتی راهبرد جدی و کاهش تصدی گری راهبرد اصلی آن‌ها باشد.

جهانگیری در عین حال تصریح کرد: در وزارت اقتصاد این کار دقیق انجام شده و در وزارتخانه‌ای مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی شاید جدایی کار حاکمیتی و تصدی گری قدری دشوار باشد ولی باید به عنوان یک راهبرد مهم به شمار آید و بر کار متصدیان امر ناظر باشد تا تخطی نسبت به قوانین و سیاست‌های موجود صورت نگیرد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: اگر وزارتخانه‌ای در نظر داشته باشد که نقش حاکمیتی و سیاست گذاری داشته باشد باید نقش پناه و حامی برای مخاطبان خود ایفا کند به این معنا که به عنوان مثال اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را پناهگاه خود بدانند و عملیات و فعالیت‌های خود را بر اساس سیاست‌ها و چارچوب‌های قانونی آن انجام دهند.

وی به بررسی و رصد افکار عمومی هم اشاره کرد و گفت: این کار یکی از موضوعات مهم است که به نقش حاکمیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم مرتبط است و به عنوان مثال امسال با اقدامات اقناعی ستاد اطلاع رسانی کرونا که مسؤولیت آن با این وزارتخانه است نشان داده شد که با یک طراحی خوب می‌توان کاری کرد که مردم دولت را همراهی کنند و کاهش سفرهای نوروزی مصداق این امر است. بنابراین باید به مدلی رسید که سرمایه مادی و اجتماعی کشور افزایش یابد.

صیانت از زبان فارسی و فرهنگ کشور در عرصه بین الملل

معاون اول رئیس جمهور به اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش بین الملل اشاره کرد و گفت: در حوزه مناسبات فرهنگی، دینی و زبان فارسی که با دیگر کشورها اشتراکاتی داریم باید جدی‌تر عمل کنیم. باید از زبان فارسی و حوزه فرهنگی کشورمان صیانت کنیم.

توجه به فضای مجازی از دیگر موضوعات مورد تأکید جهانگیری در این دیدار بود همچنین وی به ضرورت بازنگری در بودجه نویسی فرهنگی نیز اشاره کرد.

وی افزود: بازنگری در بودجه نویسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضروری است و لازم است مدیران این وزارتخانه با مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه جلساتی داشته و راهکارهایی در این زمینه اندیشیده شود و به گونه‌ای عمل کرد که همه نهادهای فعال در زمینه فرهنگ در ذیل این وزارتخانه قرار بگیرند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: