صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: در شورای اجرایی «همدان شهر دوستدار کودک» بر خیز همدان برای دریافت نشان جهانی شهر دوستدار کودک تأکید شد.

به گزارش هگمتانه، هفته گذشته به شکل رسمی همدان به عنوان یکی از شهرهای الگوی کشوری در قالب شهر دوستدار کودک از سوی دفتر نمایندگی سازمان یونیسف در ایران معرفی شد؛ بلافاصله پانزدهمین جلسه شورای اجرایی همدان شهر دوستدار کودک با دستور کار بررسی اقدامات لازم تشکیل و اعضا در این باره به گفت و گو پرداختند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان در این باره گفت: معرفی همدان به عنوان الگوی شهر دوستدار کودک نقطه عزیمت تلاش همگانی برای دست یافتن به معیارهای اساسی این عنوان است.

امیر فتحیان نسب با ذکر این نکته که هدف از دستیابی به آرمان‌های شهر دوستدار کودک صرفاً دریافت نشان جهانی نیست افزود: اهداف متعالی این شورا تحقق شرایط زندگی مناسب و ایده‌آل شهروندی برای کودکان این خطه است؛ چراکه معتقدیم برخورداری از حقوق برابر برای سنین و اقشار مختلف در هر شهر جزو کمترین حقوق شهروندی است که بایستی مدیران شهری به آن توجه کنند.

وی تأسیس مرکز تخصصی تربیت اسلامی کودکان و نوجوانان استان همدان به ابتکار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان را فرصت عالی برای تضارب فعالیت‌های این شورا دانست و افزود: تبلور اندیشه اسلامی در حوزه تربیتی کودکان و نوجوانان در جامعه ما بسیار حائز اهمیت است بنابراین ضمن قدردانی از اقدام بهنگام آیت ا... شعبانی، این فرصت را غنیمت می‌شماریم.

فتحیان نسب تعیین کمیته‌های تخصصی برای هدفمند کردن فعالیت‌های زیر نظر شورای اجرایی همدان شهر دوستدار کودک را از اقدامات ضروری دانست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز در شورای اجرایی همدان شهر دوستدار کودک تصریح کرد: توجه به حقوق شهروندی کودکان از نکات حائز اهمیت برای ماست که انتظار همراهی دستگاه‌های مرتبط با این موضوع و مشارکت همگانی شهروندان را داریم.

رضوان سلماسی افزود: یکی از اقدامات خوبی که اخیراً اتفاق افتاده، عزم رئیس کل دادگستری استان همدان برای تشکیل دادگاه اختصاصی کودکان و نوجوانان است که خود یکی از نیازهای ضروری تحقق آرمان شهر دوستدار کودک است.

وی تأکید کرد: آگاهی رسانی به شهروندان در خصوص الزامات شهر واقعی دوستدار کودک موجب مطالبه‌گری عمومی در این حوزه شده و مدیران را مجاب به اندیشه و تعامل در حوزه کودک می‌کند از این رو اطلاع رسانی حائز اهمیت است.

معاون خدمات شهری شهردار همدان نیز با ذکر وجود شاخصه‌های بارز در فرهنگ شهروندان همدانی گفت: در سه سال گذشته اقدامات کم نظیری در حوزه تربیت شهروندی کودکان در سازمان‌های زیرمجموعه اتفاق افتاده است که این اقدامات از این به بعد در چارچوب اهداف شورای اجرایی شهر دوستدار کودک توسعه می‌یابد.

وحید علی ضمیر خاطرنشان کرد: هم افزایی ارگان‌ها برای گسترش خدمات به کودکان و نوجوانان موجب تقویت فرهنگ و آموزه‌های شهروندی خواهد شد.

وی اقدامات در حوزه پسماند و سیما، منظر و فضای سبز را از مهمترین شاخص‌های عملکرد در سال‌های گذشته این معاونت برشمرد و افزود: فعالیت هدفمند و چشمگیر کمیته اطلاع‌رسانی به همراهی شهروندان در نیل به اهداف این شورا کمک شایانی خواهد کرد.

سرپرست روزنامه هگمتانه نیز گفت: روزنامه هگمتانه به عنوان رسانه شهروندی خود را ملزم به اختصاص ظرفیت رسانه‌ای مناسب به قشر کودک و نوجوان می‌داند و در همین راستا از ابتدای سال99 انتشار ضمیمه رایگان برای کودکان را آغاز کرده است. مصطفی شیرمحمدی تصریح کرد: بهره‌گیری از محتوای ناب تولیدی با تیم حرفه‌ای متخصص در حوزه نشر کودکان از ویژگی‌های ضمیمه «کودکانه» است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: