صفحه 1 : اندیشه صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۸

امروز: ۳۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Monday 2024 (May) 20

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: چهار هزار و 410 میلیارد ریال از منابع عمومی صندوق سخت درمان و بیمه پایه طی دولت سیزدهم از سوی بیمه سلامت برای کمک به درمان بیماران سخت درمان استان هزینه شد.
به گزارش هگمتانه، فریبرز نیاستی روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه 18 اردیبهشت روز تالاسمی و بیماران سخت درمان نام گذاری شده است، افزود: سقف بهره گیری از این اعتبار برای هر فرد 500 میلیون ریال است و در صورت هزینه کرد بیش از این رقم با نامه نگاری و مکاتبه 500 میلیون ریال دیگر به بیمار اختصاص می‌یابد.
وی افزود: 49 هزار و 240 بیمار سخت درمان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که این آمار افزایشی بوده که نشان دهنده افزایش بیماران نیست بلکه بهره مندی شمار زیادی از بیماران از این خدمات است.
مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه 107 گروه بیماری جزو بیماران سخت درمان هستند، به هزینه‌های بالای درمانی این افراد اشاره کرد و گفت: یک بیمار 55 ساله ماهانه بیش از 10 میلیارد ریال برای خرید هزینه داد.
نیاستی افزود: 100 درصد هزینه شیمی درمانی زیر پوشش بیمه است اما با پیگیری‌های مستمر، استان همدان توانست درمان بیماران سرطانی نیازمند خدمت رادیو تراپی را زیر پوشش بیمه ببرد.
وی توضیح داد: بیمه سلامت همدان توانست با دریافت مصوبه شورای فنی سازمان بیمه سلامت، در صورت مراجعه بیمار به مراکز عمومی غیردولتی، 100 درصد هزینه را پرداخت کند.
مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: در این راستا تفاهم نامه مرکز خیریه عمومی غیردولتی مهدیه منعقد شد و این مؤسسه در راستای مسؤولیت اجتماعی 22 درصد در هزینه‌ها تخفیف داد و این اقدام کمک کرد افراد زیادی را زیر پوشش ببریم.
نیاستی بیان کرد: البته در صورت مراجعه بیمار سخت درمان به مراکز خصوصی، بیمه سلامت تا سقف 500 میلیون ریال هزینه فرد را نیز جبران می‌کند.
وی یادآور شد: از یک میلیون و 750 هزار جمعیت استان همدان، یک میلیون 75 هزار و 120 نفر معادل 60 درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
مدیرکل بیمه سلامت همدان تأکید کرد: 850 هزار نفر معادل 80 درصد جمعیت زیر پوشش بدون پرداخت حق بیمه سلامت و به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که شامل افراد زیر پوشش صندوق روستاییان و ایرانیان می‌شود.
نیاستی اظهار کرد: افرادی که زیر پوشش هیچ یک از بیمه‌ها نیستند با مراجعه به 33 دفتر پیشخوان طرف قرار داد بیمه سلامت و ارائه کد ملی سرپرست خانوار و مدارک مورد نیاز زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.
به نقل از ایرنا، وی تأکید کرد: این افراد ابتدا استحقاق سنجی شده و دهک آنها مشخص می‌شود چرا که دهک‌های یک تا پنج از سال گذشته معاف از پرداخت سرانه سالانه حق بیمه شدند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: