صفحه 1 : اندیشه صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۸

امروز: ۳۰ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (May) 19

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه ورزش: با قطعی شدن اعزام تیم گلبال کشورمان به بازی‌های پارالمپیک، رؤیای تاریخی گلبالیست‌های همدانی تحقق یافت.
کمیته ملی پارالمپیک با بررسی‌های تکمیلی نسبت به وضعیت تیم ملی گلبال، مجوز اعزام این تیم به بازی‌های پارالمپیک بر اساس سهمیه کسب شده را صادر کرد.
سیاست کیفی گرایی و تطابق با آن، سیاست کمیته ملی پارالمپیک بعد برای اعزام ورزشکاران و تیم‌ها به بازی‌های پارالمپیک بر اساس سهمیه تخصیصی به آنها است.
این مسأله اعزام تیم ملی گلبال به این دوره از بازی‌های پارالمپیک را مبهم کرده بود. این تیم آبان سال گذشته در مسابقات آسیا پاسفیک که به میزبانی هانگژو برگزار شد به عنوان قهرمانی دست یافت و سهمیه آن رقابت‌ها برای بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس را از خود کرد.
با این حال و به دلیل محرز نبودن شرایط کیفی این تیم برای مسؤولان کمیته ملی پارالمپیک، اعزام ملی پوشان گلبال به پاریس منوط به حضور در دو تورنمنت بین المللی به میزبانی آلمان و سوئد بود. تورنمنت آلمان سال گذشته برگزار شد و تیم ملی ایران از حضور در آن صاحب سه برد شد و نتیجه سه دیدار را هم واگذار کرد.
تورنمنت بین المللی سوئد اما لغو شد و همین مسأله ابهاماتی پیرامون وضعیت این تیم برای اعزام ایجاد کرد. این موضوع نگرانی‌های دوباره را متوجه این تیم در مسیر پارالمپیک کرد تا آنجا که موضوع در نشست هیأت رئیسه کمیته ملی پارالمپیک هم توسط محمد رضا مظلومی رئیس فدراسیون ورزش‌های نابیایان و کم بینایان مطرح شد.
در نهایت اما با پیگیری‌های صورت گرفته توسط فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان، کمیته ملی پارالمپیک موافقت خود را با اعزام تیم ملی گلبال به بازی‌های پارالمپیک صادر کرد.
بدین ترتیب تیم ملی گلبال ایران پس از دوازده سال در بازی‌های پارالمپیک حضور خواهد داشت.
بازی‌های پارالمپیک پاریس 7 تا 18 شهریور به میزبانی پاریس برگزار می‌شود.

   سه همدانی در ترکیب تیم ملی گلبال
هم اکنون ششمین مرحله از تمرینات تیم ملی گلبال مردان برای آمادگی حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس 2024 در مجموعه ورزشی شهید هرندی تهران آغاز شده و تا 24 اردیبهشت ماه ادامه دارد.
مصطفی شهبازی، حسن جعفری، محمد پرنیا مهدی، عباسی محمدمهدی نفیسی نسب، محسن عبدالملکی، محمدمهدی زارعی خلیل شهریار نسب، میلاد سوری و نعمت اله سرافراز ملی پوشان دعوت شده به این اردو هستند که تمرینات خود را زیر نظر بهمن دوستی والا سرمربی و محمد کرم کولیوند مربی تیم ملی انجام می‌دهند.
در ترکیب این تیم میلاد سوری-نعمت اله سرافرازملی هر 2 از همدان در این اردو حضور دارند ضمن اینکه محمدکرم کولیوند مربی تیم ملی نیز اهل استان همدان است.
سرپرستی این اردو بر عهده سعید ناهیدی است و حجت الاسلام علی امیری به عنوان مربی فرهنگی در کنار ملی پوشان حضور دارد.

   به فینال پارالمپیک فکر می‌کنیم
مربی همدانی تیم ملی گلبال با اشاره به مصوبه کمیته ملی المپیک برای اعزام این تیم به بازی‌های پارالمپیک گفت: تمام تلاش و انگیزه ما برای مدال‌آوری در این بازی‌ها و حتی صعود به فینال آن است.
محمدکرم کولیوند مربی تیم ملی گلبال تأکید دارد که این تیم به فینال فکر می‌کند.
این مربی گفت: همه در تیم ملی بابت نگاه مثبت مسؤولان کمیته ملی پارالمپیک و مجوزی که برای اعزام تیم ملی دادند، خوشحالیم. به این اعزام امید داشتیم و تمام برنامه‌های تمرینی را بر مبنای اعزام پیگیری می‌کردیم اما از حالا به بعد مصمم‌تر و با انگیزه‌تر تمرینات مان را دنبال می‌کنیم.
وی در مورد آنچه منجر به تصویب شدن اعزام تیم ملی گلبال به بازی‌های پاریس شد، خاطرنشان کرد: بررسی مسؤولان از عملکرد تیم ایران منجر به این نتیجه شده است. حتماً توانمندی و قابلیت‌هایی در تیم ملی و برای نشان آوری در پارالمپیک دیده اند که به این نتیجه رسیدند.
وی با اشاره به برنامه‌های تمرینی مصوب برای تیم ملی گلبال خاطرنشان کرد: در مجموع 13 مرحله اردوی تمرینی و دو اعزام برون مرزی را پیش‌بینی کرده بودیم. به تورنمنت آلمان اعزام شدیم اما حضور تورنمنت سوئد به دلیل لغو شدن این تورنمنت، منتفی شد. نیمی از اردوهای داخلی را هم برگزار کرده ایم. از 16 تا 24 اردیبهشت مرحله جدید تمرینات مان را در تهران خواهیم داشت.
کولیوند با تأکید بر اینکه حتماً تیم ملی گلبال پیش از اعزام به بازی‌های پارالمپیک در یک تورنمنت بین المللی شرکت می‌کند، گفت: مسابقات زیادی در این بازه زمانی برگزار می‌شود اما هر رویدادی با هر سطحی مناسب تیم ایران نیست. نمی‌خواهیم در تورنمنتی شرکت کنیم که به راحتی در آن قهرمان شویم. می‌خواهیم تورنمنتی در حد و اندازه تورنمنت برلین باشد که در آن به چالش کشیده شویم.
وی خاطرنشان کرد: این تورنمنت اسفند سال گذشته برگزار شد و ما از حضور در آن صاحب سه برد شدیم و به سه تیم هم باختیم و بدون صعود به نیمه نهایی مسابقات را تمام کردیم. با این حال تجربه‌های ارزشمندی از رقابت با تیم‌های شرکت کننده گرفتیم.
مربی تیم ملی گلبال در مورد پیش‌بینی خود از عملکرد این تیم در پارالمپیک پاریس گفت: پیش‌بینی دقیق سخت است اما تمام تلاش و انگیزه ما برای نشان آوری است. حتماً در این بازی‌ها نشان می‌گیریم و حتی به فینال و صعود به این مرحله هم فکر می‌کنیم. البته کار سختی است اما اگر اتفاقات عجیب و غریب رخ ندهد و مصدومیتی متوجه بازیکنان نشود، نشان می‌گیریم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: