صفحه 1 : اندیشه صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۸

امروز: ۳۰ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (May) 19

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر*: به مناسبت هفته معلم و تجلیل از مقام و منزلت معلمان، مدیر منطقه سه شهرداری همدان به همراه کاووسی امید رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، بادامی نجات رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورا و کرباسیان رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت شورای اسلامی شهر همدان با معلمان و دانش‌آموزان دبستان پسرانه و دخترانه غدیر واقع در کوی خضر و دبیرستان دخترانه حاج محمد سلامت واقع در کوی شهید مدنی دیدار و هفته معلم را به آنان تبریک گفتند.
به گزارش هگمتانه، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان، در حاشیه بازید از این مدارس بیان کرد: آنچه در فرآیند تعلیم و تربیت به متعلم انتقال پیدا می‌کند، تنها معلومات و مهارت‌های معلم نیست، بلکه ترکیبی از صفات، خُلقیات، حالات نفسانی و رفتار ظاهری او نیز به شاگردان منتقل می‌شود به همین دلیل جایگاه یک معلم بسیار والا است.
اکبر کاووسی امید در ادامه با تأکید بر تعامل بیشتر آموزش و پرورش با مجموعه مدیریت شهری افزود: آموزش و پرورش می‌تواند با آموزش‌های شهروندی به دانش‌آموزان در راستای حفظ و صیانت از اموال عمومی شهر، به مدیریت شهری کمک کند. وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های شهروندی از مباحث مهمی است که نیازمند تعامل دوسویه آموزش و پرورش با مجموعه مدیریت شهری است که باید در این زمینه برنامه‌های منسجم و مدونی تدوین شود.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این بازدید مدارس را بستر فرهنگ‌سازی قوانین اجتماعی دانست و ادامه داد: آموزش و پرورش و مدارس نقش تأثیرگذاری در فرهنگ‌سازی شهری دارند و باید در این مورد نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.
حمید بادامی نجات در ادامه همکاری بین شهرداری و آموزش و پرورش را نقطه عطفی در راستای توسعه فرهنگ شهروندی دانست و افزود: آموزش و انتقال الگوی صحیح شهروندی از دوران کودکی در مدارس باعث نهادینه شدن فرهنگ و تکالیف شهروندی در بزرگسالی می‌شود.
رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت شورای اسلامی شهر همدان نیز ضمن تکریم نقش والای معلمان گفت: معلمان فرهیخته هر روزه زندگی می‌سازند و سرآغاز پرسش، اندیشه و تشخیص در همه انسان‌ها هستند و حفظ مقام و منزلت این افراد که در خالصانه‌ترین شکل ممکن به جامعه و اصول اخلاقی خدمت می‌کنند، وظیفه تمامی اقشار جامعه است.
مرتضی کرباسیان در ادامه معلمان را آینده سازان اصلی جامعه دانست و گفت: مهم‌ترین اثری که از معلمان در ابعاد معنوی بر جا می‌ماند، انسانیت است که خود محور بروز و ظهور اخلاق، اندیشه و تدبیر در جامعه می‌گردد.
وی افزود: کسی که انسان می‌سازد می‌داند که آینده در گرو تفکر و بینش اوست و آنچه که می‌سازد در همه ارکان زندگی شخصی و اجتماعی آحاد جامعه تجلی می‌یابد.
مدیر منطقه سه شهرداری همدان نیز در این دیدار گفت: ما مدیون معلمانی هستیم که با صبوری به ما درس علم و زندگی آموختند و ما هنوز هم خود را شاگرد معلمان خود می‌دانیم. محمدرضا فیضی‌منش افزود: این حال و هوا برای بنده یادآور خاطرات شیرینی است که ما تجربه آن را داریم و یکی از بهترین تجربه‌های زندگی هر شخص محسوب می‌شود.
فیضی منش با اشاره به اینکه معلمان با توجه به رسالت بزرگی که دارند در پویایی جامعه نقش بسزایی دارند اظهار کرد: معلمی یکی از شریف‌ترین و برترین مشاغل محسوب می‌شود.
مدیر منطقه سه شهرداری همدان، با تأکید بر تکریم معلمان تصریح کرد: ارزش هر جامعه به میزان اهمیتی است که به علم داده می‌شود و ارزش علم نیز به معلم است لذا احترام به معلم احترام به علم و دانش و احترام به شعور والای انسانی است.
فیضی منش خطاب به معلمان این مرکز آموزشی عنوان کرد: شما زحمات بسیاری برای دانش‌آموزان می‌کشید و در این روز که به نام شما است باید به شما خسته نباشید گفت.
وی نیروی انسانی متخصص را بزرگ‌ترین سرمایه یک کشور عنوان کرد و افزود: آینده روشن هر کشور در گرو تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص است و این معلمان هستند که با روح تعهد به انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان ایران زمینه‌های تربیت چنین نسلی را فراهم می‌سازند.
فیضی منش احترام و تکریم مقام معلم را وظیفه‌ای همگانی عنوان کرد و افزود: معلم با کار خود مروج علم و روشنایی است و همه ما باید بکوشیم تا شأن و منزلت والای معلمان در جامعه نهادینه شده و تکریم از معلم مختص به یک روز نشود.
به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه سه همدان، گفتنی است؛ تیم مدیریت شهری شهرداری منطقه 3، در این دیدار با اهدا شاخه گل، از مقام معلم تجلیل کردند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: