صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : شهرستان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۶

امروز: ۲۸ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (May) 17

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیر مرکز جامع سرطان همدان با بیان اینکه پذیرش بیماران در بخش رادیوتراپی مرکز جامع سرطان همدان آغاز شده است، افزود: راه‌اندازی این بخش سبب خوشحالی و کاهش چشمگیر و 90 درصدی هزینه‌های پرتو درمانی بیماران مبتلا به سرطان شده است.
به گزارش هگمتانه، مجید حیدری اضافه کرد: چهار پزشک رادیوتراپی، آنکولوژیست و کارشناسان رادیوتراپی در این مرکز همه روزه از ساعت هشت تا 2 بعدازظهر اقدام به ویزیت و درمان بیماران می‌کنند.
وی اظهار کرد: درمان بیماران سرطانی به سه شیوه جراحی و برداشتن غده سرطانی، شیمی درمانی و پرتو درمانی صورت می‌گیرد که در همدان به علت نبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز از 2 شیوه نخست برای درمان این بیماری استفاده می‌شد.
مدیر مرکز جامع سرطان همدان با بیان اینکه با افزایش پذیرش بیماران نوبت کاری عصر هم در این مرکز اضافه می‌شود،اظهار کرد: بیماران هنگام مراجعه به این مرکز ابتدا توسط پزشک ویزیت و معاینه سپس برای آن‌ها سی تی‌اسکن انجام می‌شود.
حیدری با تأکید بر اینکه تعداد جلساتی که بیماران باید رادیوتراپی انجام دهند با یکدیگر متفاوت است، عنوان کرد: تعرفه بسیار پایین پرتو درمانی این مرکز نسبت به مراکز خصوصی، سبب رضایت مندی بیماران شده است.
وی همچنین گفت: این مرکز میزبان بیمارانی از استان‌های همجوار است که با افزایش ظرفیت پذیرش در بخش رادیوتراپی، پوشش بهتری نسبت به بیماران استان‌های همجوار نیز خواهیم داشت.
مدیر مرکز جامع سرطان همدان اظهار کرد: هشت تخت شیمی درمانی در این مرکز فعال است که روزانه حداقل 20 بیمار را پوشش می‌دهد.
حیدری افزود: هزینه پرتو درمانی حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال است که با راه‌اندازی این مرکز،بیش از 90 درصد هزینه‌ها کاهش یافته است.
به نقل از ایرنا، وی همچنین اظهار کرد: تشخیص زودهنگام و به موقع بیماری در درمان آن بسیار مؤثر است و فرد بیمار قبل از پیشرفته شدن مراحل بیماری، هزینه‌های کمتری را متقبل می‌شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: