صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۲۲
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۱

امروز: ۲۲ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (May) 11

عناوین صفحه



سریال "مشاور" نمونه یک الگو و کار فرهنگی موفقی است که توانسته جایگاه و نقش مسجد و روحانی را به خوبی نشان دهد.
به گزارش هگمتانه، سریال مشاور این روزها از شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود و دارای مخاطبان بسیاری نیز هست حتی شبکه‌های معاند نیز آن را مشاهده کرده و اظهاراتی نیز داشته‌اند. لذا از اینجا باید اهمیت ساخت این‌چنین سریال‌هایی را دانست.
این یک الگوی موفقی است برای تمام مساجد و هیأت امنا و روحانیون که بتوانند از آن استفاده نموده مسجد را مرکز و محلی برای حل مسائل و مشکلات مردم قرار دهند چرا که یکی از کارکردهای مسجد همین است یعنی رفع مشکلات مردم و محله که با راهکارهای اسلامی و دینی به آنها رسیدگی می‌شود‌.
در این سریال به وضوح دیده می‌شود که یک روحانی خوش‌فکر و خوش‌ذوق توانسته است اعتماد مردم را جلب کرده و در راستای رفع اختلافات و مشکلات اعم از فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی قدم‌های مؤثری بردارد.
و لذا این یک نمونه برنامه خوبی است که سیمای جمهوری اسلامی تدارک دیده و همان اندازه که توانسته مخاطبان خود را جلب کند، می‌بینیم که در آن سوی مرزها آن را به شدت تضعیف و مورد نقد قرار داده و این خود نشان از موفقیت‌های این برنامه دارد چرا که دشمن همیشه می‌خواهد به نقاط قوت ما حمله کرده و آن را تضعیف نماید.

 دین اسلام برنامه کامل انسان‌سازی
و از آن طرف خانواده‌ها نیز باید توجه داشته باشند که برای بسیاری از مسائل اخلاقی و تربیتی راهکارهای خوبی در دین اسلام هست که با مراجعه به کارشناسان مذهبی می‌توانند آن را برطرف کنند چرا که دین اسلام یک برنامه کامل و جامع برای انسان‌سازی است و در تمام ابعاد زندگی انسان دستورالعمل‌های لازم را داده است.
نقش رسانه‌ها نیز این است که پیوند مسجد و مردم را بیشتر تشریح نموده و از ظرفیت‌های دینی استفاده نمایند چرا که مسجد یک پایگاه فرهنگی سالم برای خانواده‌ها و به خصوص فرزندان در همه سنین است.
خوب است که فرزندانمان را از این فضای مسموم مجازی دور کرده و به یک فضای امن فرهنگی حقیقی سوق دهیم و از آن سو نیز دست‌اندرکاران مسجد برای سلایق مختلف برنامه‌های متنوع و جذاب داشته باشند که باعث جذب جوانان و نوجوانان به مسجد شوند.
نکته آخر اینکه این سریال نشان می‌دهد که روحانی مسجد یک فرد باسواد و دغدغه‌مند است و امام جماعت مساجد باید با الگوگیری سعی کنند ضمن داشتن دغدغه مسائل فرهنگی محله، بتوانند با ارتباط‌گیری با مردم و به خصوص جوانان خود را به آنان نزدیک نموده و ضمن اطلاع یافتن از مشکلات، در رفع آنها اقدام نمایند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: