صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۲۲
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۱

امروز: ۲۳ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (May) 12

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه ورزش: حضور در مسابقات کشتی جام بین المللی تختی هراندازه که برای فرنگی کاران همدانی طی سال‌های گذشته رویایی بزرگ محسوب می‌شد، اما این بار محمدسروش رنجبر توانست طلسم شکنی کند و نام خود را در تاریخ این ورزش استان همدان به ثبت برساند.
چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی با حضور کشتی گیرانی از کشورمان و تیم‌های ارمنستان، سوریه و عراق در سالن شهرک نفت اهواز برگزار شد و محمدسروش رنجبر در 130 کیلوگرم عنوان قهرمانی را برای همدانی‌ها به ارمغان آورد.
رنجبر در فینال این رقابت‌ها مقابل رازمیک کوردیان دارنده نشان نقره جهانی نوجوانان از کشور ارمنستان به برتری رسید و نخستین نشان طلا تاریخ کشتی فرنگی همدان در جام تختی را به دست آورد.
دوران ناکامی کشتی فرنگی همدان
همدان همواره در کشتی فرنگی آن‌طور که باید نتوانست در سطح بهترین‌های کشور و تیم ملی قرار بگیرد و در سال‌های گذشته شاهد کمرنگ بودن برنامه‌های هدفمند برای توسعه کشتی فرنگی در استان بودیم و همین مساله باعث شد تمایل کشتی گیران نیز بیشتر به سمت رشته آزاد گرایش یابد.
کارنامه کشتی فرنگی همدان در یک دهه گذشته نشان داد که مهران محسنی پدیده زودگذر این رشته در همدان بود که توانست در رقابت‌های جوانان کشور عنوان قهرمانی وزن 50 کیلوگرم را کسب کند و پس از او، محمدسروش رنجبر سنگین وزن نیز به نشان طلا قهرمانی کشور رسید تا پایان دهنده عمر کوتاه افتخارات فرنگی این استان باشند.
رنجبر در آن سال با کسب عنوان قهرمانی کشور در وزن 130 کیلوگرم رشته فرنگی برای ورزش کشتی استان همدان تاریخ‌ساز شد چراکه همدان تاکنون در سنگین وزن کشتی فرنگی موفق به کسب نشان طلای ملی نشده بود.
اما این شروع خوب، زودگذر و پایانی تلخ در چهل و دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی داشت و رنجبر با عملکرد فنی اشتباه و نیز ناداوری‌های صورت گرفته نتوانست قهرمانی خود را تکرار کند.
این کشتی گیر همدانی در این رقابت‌ها حرفی برای گفتن نداشت و در نهایت نتوانست بین 10 کشتی گیر برتر وزن 130 کیلوگرم قرار بگیرد.
سنگین وزن فرنگی همدان سال قبل در چهل و سومین دوره جام تختی با پیگیری فراوان پدرش شهریار رنجبر قصد جبران در مسابقات بین المللی جام تختی را داشت و در حالی که تمرین آماده‌سازی خود را زیر نظر مربیانی همچون مهران محسنی سپری می‌کرد، با بدشانسی دچار مصدومیت شد و تشخیص مربی او این بود که با شرایط پیش آمده وارد جام تختی نشود.
 بازگشت طلایی رنجبر
سروش رنجبر با حمایت‌های همه جانبه پدرش شهریار رنجبر از پیشکسوتان ورزش فوتبال، امسال توانست در جام تختی مزد زحماتش را بگیرد.
سروش ماه‌ها تمرینات سخت و فشرده را زیر نظر مربیان انجام داد و حمایت پدر او نیز باعث شد تا پس از سال‌ها حسرت کسب نشان در جام بین المللی تختی، به هدف خود دست یابد.
او در این مسابقات آماده نشان داد و با شکست حریفان خود توانست نخستین نشان ارزشمند کشتی فرنگی تاریخ ورزش همدان را به ارمغان بیاورد.
در وزنی که بیشترین کشتی گیر خارجی در آن حضور داشتند، سروش رنجبر موفق به کسب نشان طلای وزن 130 کیلوگرم شد تا تنها نماینده استان همدان در این مسابقات با دست پر بازگردد.
رنجبر فعل خواستن را صرف کرد
مربی کشتی فرنگی همدان با ابراز خرسندی از این موفقیت کسب شده توسط سروش رنجبر گفت: او امسال نه تنها آماده بود بلکه انگیزه فراوانی برای کسب نشان طلا داشت.
مهران محسنی افزود: سروش رنجبر امسال به حتی نشان نقره هم رضایت نداشت و همین انگیزه سبب شد تا به هدف نهایی خود دست یابد.
وی اضافه کرد: کشتی‌های سروش امسال بسیار بهتر از سال‌های قبل بود و نشان داد که به خوبی تمرین و مرور فن داشته و به نوعی مزد زحمات خود را گرفت.
محسنی با بیان اینکه رنجبر چراغ کشتی فرنگی همدان را روشن کرد، گفت: او ثابت کرد که می‌توانیم در کشتی فرنگی هم موفق باشید و خواستن توانستن است.
حضور در تورنمنت بین المللی حق سروش رنجبر
مربی سازنده کشتی فرنگی همدان ادامه داد: به نظرم حداقل حق این کشتی گیر همدانی که طلای جام بین المللی تختی را کسب کرد، حضور در یک تورنمنت بین المللی است.
محسنی افزود: رنجبر سالی که عنوان قهرمانی کشور را کسب کرد، حتی به یک مسابقه خارج از کشور هم اعزام نشد و اکنون انتظار می‌رود که فدراسیون او را به یک مسابقه خارج از کشور اعزام کند.
وی با بیان اینکه نشان طلایی رنجبر در جام تختی دیدگاه‌ها نسبت به کشتی فرنگی همدان را تغییر خواهد داد، افزود: از ماه‌ها قبل با حمایت هیأت کشتی به دنبال احیای این ورزش هستیم و طلای رنجبر باعث شد تا به هدفمان نزدیکتر شویم.
وی با بیان اینکه هم اکنون همراه با محمدفتحی و حمزه صفره دیگر مربیان کشتی فرنگی در حال استعدادیابی و آماده سازی رده‌های سنی پایه هستیم، گفت: خوشبختانه با حمایت ولی بهاریان سرپرست هیأت کشتی استان، علیرضا کرمی دبیر هیأت و نیز حاج حسین یلفانیان رئیس هیأت کشتی شهرستان همدان توانسته ایم تحولات خوبی را در کشتی فرنگی ایجاد کنیم.
محسنی با اشاره به اینکه تیمی از نونهالان کشتی فرنگی قرار است از امروز در مسابقات قهرمانی کشور حضور یابند، یادآور شد: هدف ما اعتلای کشتی فرنگی همدان در کشور است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: