صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۵
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۸

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر*: در حاشیه برگزاری شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد در استان همدان بسته حمایتی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور جمعی از مسؤولان ظهر روز سه‌شنبه رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، حرکت به سوی نوآوری و ایجاد تغییر در ترکیب محصولات و خدمات در قلمرو فعالیت‌های یک کسب و کار دانش‌بنیان قرار دارد. از این رو کسب و کارهای دانش‌بنیان نقش مهمی در اثربخشی تولید، تبلور دانش در محصولات و خدمات جدید، ارتقاء سطح اقتصاد و رفاه، تولید و ارزش افزوده در یک جامعه ایفا می‌کنند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان ضمن تأکید بر حمایت دولت و دستگاه‌های اجرایی از شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت حضور و فعالیت بیشتر در عرصه اقتصادی گفت: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با همکاری شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت متبوع در استان و به منظور تسهیل و تسریع در انجام امور مرتبط با شرکت‌های دانش‌بنیان این بسته را تهیه نموده است.
حسن پیمانی اظهار کرد: این بسته حمایتی در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نام‌گذاری سال جاری به نام "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" برای شرکت‌های تولیدی فعال در حوزه تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان ارائه گردیده است.
وی همچنین از معافیت مالیاتی 15 ساله برای شرکت‌های دانش‌بنیان نیز خبر داد و افزود: در این بسته نحوه اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کسب و کار‌های دانش بنیان و همچنین معافیت شرکت‌های دانش بنیان و فعال در پارک‌های علم و فن‌آوری، تخفیف در صدور بیمه، پذیرش سهام شرکت‌های دانش بنیان در بورس و پرداخت 50 درصد هزینه‌های ابتدایی پذیرش، تدوین و بارگذاری شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی نقش مؤثری در رشد اقتصاد شرکت‌های دانش‌بنیان دارد، اظهار کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان یکی از متولیان امر توانسته با رفع چالش‌ها و ایجاد بسته‌های حمایتی در حوزه‌های فعالیت خود و دستگاه‌های تابعه از جمله در حوزه‌های گمرکی، مالیات، بیمه و مسائل بانکی نقش مؤثری در رشد اقتصاد دانش‌بنیان‌ها در مسیر دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی مستمر و باثبات برای کشور داشته باشد.
پیمانی با اشاره به تخصیص مبلغ 2500 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 16 برای استان همدان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمت تبصره 16 و 18 که با هدف کمک به توسعه اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع‌خلاق در راستای حمایت از شرکت‌های نوآور، فناور، دانش‌بنیان و خلاق از طریق توسعه نظام اختصاصی تأمین مالی نوآوری ارائه می‌گردد، بهره‌مند شوند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در ادامه افزود: عمده این تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و مشاغل خرد همچون مشاغل حمایتی (سرپرستان خانوار)، مشاغل خانگی علی‌الخصوص در مناطق محروم تعلق می‌گیرد.
پیمانی تصریح کرد: تمامی افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سامانه "کارا" ثبت‌نام خود را انجام و بعد از تأیید اداره کار و تعاون، بانک و دستگاه‌ اجرایی متولی برای انجام کار معرفی می‌گردد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال بیش از 7 و دو دهم میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان جذب شده است، افزود: با حمایت استاندار همدان از تمام دستگاه‌های اجرایی در مدت 6 ماهه نخست سال توانستیم 4 سرمایه‌گذار خارجی در شهرستان‌های رزن و تویسرکان با مبلغ سرمایه‌گذاری 7.2 میلیون دلار جذب نماییم.
شایان ذکر است جمع‌بندی و تسهیل‌گری قوانین حوزه وزارت اقتصاد و دارایی درخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان به همت روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان برای اولین بار در کشور به صورت بسته حمایتی تدوین گردیده است.
سیدمجتبی حسینی، معاون امور اقتصادی استاندار همدان نیز در این مراسم گفت: مدیران حوزه اقتصادی و بانکی با هم‌افزایی و همکاری مؤثر باید به افزایش سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی و تولید که خروجی آن افزایش اعتماد عمومی، اشتغال و تولید است؛ اهتمام داشته باشند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: