صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۵
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۸

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: کنکوری‌ها مواظب مؤسسات انتخاب رشته سودجو باشند.
به گزارش هگمتانه، محمود نقوی روز چهارشنبه افزود: 26 پایگاه مشاوره انتخاب رشته دانشگاهی با توجه به اعلام نتایج رتبه داوطلبان شرکت کننده کنکور سراسری، در این استان فعال است که به سه روش حضوری، تلفنی و مجازی به داوطلبان خدمات ارائه می‌کنند.
وی گفت: این پایگاه‌های مشاوره با هدف کمک به داوطلبان برای انتخاب صحیح و آگاهانه رشته دانشگاهی راه‌اندازی شده‌است.
وی اظهار کرد: انتخاب رشته در شکل گیری آینده شغلی و اجتماعی داوطلبان تأثیر زیادی دارد به همین دلیل داوطلب باید با بینش و شناخت کافی، رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.
نقوی تصریح کرد: مشاوران متخصص پایگاه‌های انتخاب رشته در استان با شناخت و تسلط کامل بر اصول، روش‌ها و قوانین انتخاب رشته، با بهره گیری از نرم افزارهای ویژه مورد تأیید سازمان سنجش و با کنترل تغییرات لحظه به لحظه وبگاه سنجش، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته را راهنمایی خواهند کرد.
وی ادامه داد: در این ایام دانش‌آموزان و اولیا، مواظب فرصت طلبی برخی از افراد و مؤسسات سودجو باشند چرا که این مراکز با تبلیغات و راه‌اندازی پایگاه‌های انتخاب رشته ضمن دریافت مبالغ هنگفت، سرنوشت تحصیلی دانش‌آموزان را تحت تأثیر قرار خواهند داد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خطاب به دانش‌آموزان منتخب کنکور و والدین آنها، توصیه کرد: با مراجعه به هر یک از 26 پایگاه انتخاب رشته در شهرستان‌ها و مناطق وابسته به آموزش و پرورش استان، از مشاوره تحصیلی افراد متخصص استفاده کنند؛ چراکه این مراکز صرفا باهدف کمک به دانش‌آموزان در انتخاب رشته صحیح راه‌اندازی شده است.
وی اضافه کرد: مشاوران متخصص پایگاه‌های انتخاب رشته در استان همدان با شناخت و تسلط کامل بر اصول، روش‌ها و قوانین انتخاب رشته، با بهره گیری از نرم افزارهای ویژه مورد تأیید سازمان سنجش و با کنترل تغییرات لحظه به لحظه وبگاه سنجش، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته را راهنمایی می‌کنند.
گفتنی است انتخاب رشته دانشگاهی از 17 مرداد آغاز شده و تا 22 مردادماه ادامه دارد.

اجتماع حسینی اهالی رسانه همدان
هگمتانه، گروه خبر همدان: اجتماع حسینی خبرنگاران همدان با حضور نماینده همدان در خانه ملت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران اجرایی و فعالان رسانه‌ای در کنار مزار شهدای گمنام واقع در پارک مردم شهر همدان برگزار شد.
به گزارش هگمتانه، یکی از فضلای حوزه علمیه قم در این آیین گفت: تلاش زیادی برای سرد و خاموش کردن واقعه عاشورا توسط افراد مختلف حتی افراد به ظاهر خونخواه امام حسین(ع) همچون بنی عباس صورت گرفته است.
حجت الاسلام احمد عزیزیان افزود: در دوران رضا شاه نیز نسبت به تعطیلی هیأت‌ها اقدام شد.
وی ادامه داد: دشمنان با بهره گیری از سخت افزار نتوانستند جلوی شعله فروزان کربلا را بگیرند بنابراین رو به سمت جنگ نرم افزاری آوردند.
این استاد حوزه و دانشگاه، شیوه‌های نرم افزاری را شامل شبهه افکنی، ایجاد تردید و سوال برای تهی کردن ذهن و فکر مردم و بدبین کردن آنها نسبت به عزاداری برای شهدای کربلا دانست.
عزیزیان تصریح کرد: برخی عنوان می‌کنند واقعه عاشورا رویارویی شیعیان با یکدیگر بود در حالی که این گفته به طور کامل باطل است چرا که افراد حاضر در دستگاه یزید را نمی‌توان شیعه علوی دانست.
وی ادامه داد: همچنین برخی گریه برای امام حسین (ع) را سبب افسردگی دانسته و بر ضرورت جایگزینی لبخند و شادی به جای گریه تأکید می‌کنند در حالی که گریه برای ابا عبدالله(ع) شور و هیجان در انسان ایجاد می‌کند.
عزیزیان تأکید کرد: برخی هم شبهاتی نظیر صرف هزینه و نذورات برای فقرا به جای عزای امام حسین(ع) مطرح می‌کنند در حالی که شرکت کنندگان در این مراسم بیش از طرح کنندگان این شبهات به فکر فقرا هستند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: