صفحه 1 : فرهنگ و هنر صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و هنر صفحه 8 : فرهنگی

۲۹
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۲

امروز: ۳۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 18

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه شهرستان: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: بخش «کمپوست سازی» کارخانه قارچ در این شهرستان با دستور مقام قضایی به علت انتشار بوی نامطبوع و مشکلات زیست محیطی ناشی از آن، پلمب شد.
به گزارش هگممتانه، «معصومه پارچیان» روز چهارشنبه افزود: فعالیت خط تولید کمپوست و انباشت آن در فضای باز سبب انتقال بوی نامطبوع به سمت مناطق مسکونی حاشیه این کارخانه به ویژه شب هنگام شده است.
وی خاطرنشان کرد: به دنبال شکایت اهالی کوی پاسداران و کوی فرهنگیان در خصوص انتشار بوی نامطبوع ناشی از کمپوست سازی قارچ و بی توجهی این واحد به اخطاریه‌های صادره و انجام ندادن کاری برای رفع آلودگی هوا، با هماهنگی فرماندار و دادستان، خط تولید کمپوست این واحد پلمب شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار یادآوری کرد: مدیر این واحد باید با مشاورین ذی صلاح مورد اعتماد و تأیید محیط زیست برای دریافت مشاوره‌های فنی لازم درباره چگونگی رفع آلایندگی هوای این واحد قرارداد منعقد کند اما با وجود اخطارهای متعدد از چند سال پیش تاکنون و بی توجهی مسؤول واحد، با هماهنگی قضایی نسبت به متوقف کردن خط تولید کمپوست اقدام شد.
پارچیان توضیح داد: مسؤولان این واحد باید برای جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع نسبت به تولید کمپوست در محل مسقف و نصب بیوفیلتر اقدام کند.
وی بیان کرد: این واحد تولید قارچ در طول روز کمپوست تولید می‌کند اما به علت انباشت آن در محوطه و زمان بر شدن استفاده از آن، شب هنگام وزش باد بوی نامطبوع آمونیاک ایجاد شده در فرایند تولید کمپوست را به داخل شهر منتقل می‌کند.
پارچیان تأکید کرد: اداره محیط زیست شهرستان بهار از چند سال پیش تاکنون برای این واحد تولیدی به علت مشکلات زیست محیطی اخطاریه صادر و مدیر واحد را به مرجع قضایی معرفی کرده است که در یک نوبت به پرداخت جریمه نقدی نیز محکوم شد.
شهرستان بهار با 119 هزار نفر جمعیت، سه بخش، 6 دهستان و 77 روستا در فاصله 15 کیلومتری مرکز استان همدان واقع شده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: