صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تکمیل بیمارستان اکباتان همدان نیازمند 100 میلیارد تومان ‌است.
به گزارش هگمتانه، سعید کریمی در سفر به همدان و بازدید از مراکز درمانی و پروژه‌های درحال ساخت همدان، اظهار کرد: بیمارستان اکباتان با همت مسؤولان مراحل نهایی کار را طی می‌کند و تجهیزات مورد نیاز به زودی تحویل داده خواهد شد.
وی با بیان اینکه استان همدان از نظر درمانی وضع خوبی دارد، تصریح کرد: اما این استان از نظر سرانه تخت از میانگین کشوری کمتر است و مسؤولان استان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید تلاش کنند که میزان سرانه تخت استان را به میانگین کشوری و وضع مطلوب برسانند.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره جذب نیرو در بیمارستان اکباتان، عنوان کرد: مجوز جذب نیروها بعد از راه‌اندازی بیمارستان دریافت می‌شود.
کریمی با بیان اینکه بیمارستان اکباتان 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: 260 میلیارد تومان برای مصارف ساختمانی این مرکز هزینه شده و 100 میلیارد تومان هم برای تکمیل این بیمارستان مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه شعار وزارت بهداشت در دوره جدید، عدالت و تعالی نظام سلامت است، تصریح کرد: یکی از مظاهر عدالت، عدالت در سلامت است و باید تلاش شود استان‌هایی که نسبت به سرانه کشوری از نظر سرانه تخت، تجهیزات و پزشک عقب‌تر هستند به وضع مطلوب برسند.
محمد مهدی مجذوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا نیز درباره پروژه‌های عمرانی بخش بهداشت و درمان استان، اظهار کرد: 24 پروژه بهداشتی و 7 پروژه درمانی در حال ساخت در استان همدان وجود دارد.
وی گفت: پروژه‌های بیمارستان اکباتان، بیمارستان فاطمیه، مرکز جامع سرطان و بیمارستان رزن در کنار چند مورد دیگر مهم‌ترین پروژه‌های درمانی استان همدان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی‌ ابن سینا با تأکید بر اینکه بیمارستان فاطمیه همدان تا پایان خرداد ماه افتتاح می‌شود، اظهار کرد: این بیمارستان به طور کامل تجهیز شده است.
مجذوبی با بیان اینکه بیمارستان اکباتان 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: این مرکز درمانی تا سه ماه آینده تجهیز و افتتاح می‌شود.
وی افزود: البته وعده قطعی در این خصوص بسته به همکاری و مساعدت وزارت بهداشت جهت تأمین تجهیزات در بازه فوق خواهد بود.
به نقل از تسنیم، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از مراحل نهایی بیمارستان در حال ساخت اکباتان برای تأمین تجهیزات مورد نیاز قول مساعد داد.
گفتنی است بیمارستان اکباتان از پروژه هایی است که قرارداد آن در   سال 87 منعقد شده است و اعتبار و برآورد اولیه برای انجام این پروژه 65 میلیارد تومان بوده که اکنون با صرف هزینه‌های میلیاردی برای این پروژه همچنان این طرح با کسری میلیاردی اعتبار روبه روست و با عدم مدیریت صحیح در ساخت، اتمام آن تاکنون به طول انجامیده و با توجه به تورم و افزایش هزینه ساخت، بیمارستانی که باید درد و آلام شهروندان را تسکین می داد خود به زخمی بر پیکره شهر تبدیل شده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: