صفحه 1 : فرهنگ و هنر صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و هنر صفحه 8 : فرهنگی

۲۹
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۲

امروز: ۳۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 18

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: سال گذشته در همدان 100 نویسنده نوقلم ادبیات دفاع مقدس شناسایی شدند.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، سردار مهدی ظفری روز یکشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های بزرگداشت حماسه آزادی خرمشهر، اظهار کرد: به‌مناسبت سی و نهمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و همسو با اهداف و سیاست‌های کلان دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان اجرای 200 برنامه‌ با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در استان پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ابلاغی ستاد بزرگداشت چهلمین سالروز آزادی خرمشهر با شعار «ما مقاوم هستیم» برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این راستا 80 یادواره شهید در قالب «آبروی محله» در شهر همدان اجرا می‌شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه سوم خرداد برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که این روز بزرگ و مهم برای همیشه در تاریخ این سرزمین اسلامی باید باقی بماند، افزود: عملیات بیت‌المقدس فکر و راهبرد دشمن را از حالت تهاجمی به دفاعی تغییر داد.
سردار ظفری با بیان اینکه سال گذشته استان همدان با شناسایی 100 نویسنده نوقلم به عنوان استان برتر در حوزه ادبیات دفاع مقدس معرفی شد، بر تربیت و استفاده از ظرفیت نویسندگان جوان و نوقلم و هنرمندان استان در راستای معرفی مفاهیم ایثار و شهادت تأکید کرد.
وی در خصوص نام گذاری ایام بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر نیز گفت: «رسانه، دفاع مقدس و مقاومت»، «شهدا، ایثارگران و پیروان ولایت»، «ایثار و روز ولایتمداری» و «دزفول، روز مقاومت و پیروزی» نام‌های انتخاب شده برای بزرگداشت این ایام فرخنده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: اجرای صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در پایگاه شهید نوژه، برگزاری یادواره شهدا در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و امامزادگان، عطر افشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهیدان، برگزاری مسابقات ورزشی، اجرای نمایش خیابانی، عصر شعر و خاطره و برگزاری اردوهای جهادی، توزیع بسته‌های معیشتی از جمله برنامه‌های اجرایی در این ایام است.
سردار ظفری تصریح کرد: برنامه‌ ویژه و متمرکز با حضور 300 فرمانده نظامی در سراسر کشور در تهران برگزار می‌شود که در این برنامه 15 فرمانده از گردان رزمی سپاه انصارالحسین(ع) حضور دارند و در این برنامه از خانواده شهید مازویی شهید شاخص استان همدان و با عنوان «فرمانده شهید گردان تخریب» تجلیل به عمل می‌آید.
وی با بیان اینکه روز سوم خرداد بازدید از باغ موزه دفاع مقدس برای همشهریان و هم استانی‌ها رایگان است، اظهار کرد: صدا و سیمای مرکز همدان برنامه‌های متنوع رادیویی و تلویزیونی را در این ایام در نظر گرفته است و تهیه عکس نوشته شهدای استان همدان، تولید نماهنگ و موشن‌گرافی را در دست اقدام دارد.
مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان هم با بیان اینکه ارتش عراق در خرمشهر با شعار «آمده‌ایم تا بمانیم» حضور پیدا کرده بودند، اظهار کرد: نیروهای مسلح ایران اعم از ارتش، سپاه و بسیج با پشتیبانی مردمی و دولت پس از 578 روز خرمشهر را به آغوش ملت ایران بازگرداند.
سرهنگ پاسدار هادی آزادی در ادامه افزود: همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس با عنوان پرواز اندیشه‌ها، روایت ماندگاری که با حضور فرهیختگانی از 20 کشور جهان و وزیر علوم روز شنبه برگزار شد یکی از برنامه‌های مهم در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت بود.
سرهنگ آزادی با اشاره به برنامه‌های ویژه سپاه پاسداران در ایام بزرگداشت فتح خرمشهر که به صورت متمرکز در استان تهران برنامه‌ریزی شده، عنوان کرد: تجلیل از خانواده شهید مازویی با حضور 350 فرمانده گردان‌های رزمی دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
در این نشست از 3 پوستر بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر رونمایی شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: