صفحه 1 : صفحه اول صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۴
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۷

امروز: ۵ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (Apr) 24

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: طبق مصوبه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال کشور اولین جلسه ستاد کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز تشکیل شد.
به گزارش هگمتانه، این جلسه با حضور شهردار، دادستان همدان و مدیران دستگاه‌های متولی در راستای کنترل معضل ساخت و سازهای غیرمجاز تشکیل شد.
دادستان همدان در این جلسه با اشاره به تشکیل شورای حفظ حقوق بیت المال در استان خواستار ارایه راه حل‌های قانونی و کارشناسی دستگاه‌های درگیر جهت حل معضل ساخت و سازهای غیر مجاز شد.
حسن خانجانی با انتقاد از بی برنامگی و انفعال در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: باید ارائه راهکارهای کارشناسی و قانونی جهت تعیین تکلیف مالکان و شهروندان در دستور کار قرار گیرد.
در ابتدای جلسه سید مسعود حسینی شهردار همدان نیز با اشاره به افزایش سرسام آور قیمت مسکن در کشور و به ویژه همدان افزود: این معضل باعث سوق دادن مردم به ساخت و سازهای غیر مجاز و کسب سود و ارزش افزوده کاذب توسط سوداگران و دلالان و کوتاه شدن دست افراد نیازمند مسکن شده است.
وی با بیان اینکه شهرداری به دنبال سیاست گذاری‌های مناسب جهت جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مناطق کم برخوردار است گفت: کنترل ریشه‌ای این مشکل نیازمند نگاه فرا سازمانی و اتحاد و همدلی بین سازمان‌های متولی است.
حسینی به راه حل‌های لازم جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره و عنوان کرد: این راهکارها در سه سطح بنیادی و کلان نگر؛ پیشگیرانه و در مرحله آخر برخوردی خواهد بود. وی گفت: باید امکانات، طرح‌ها و زیرساخت‌های شهری در کاربری‌های عمومی، مناطق حاشیه نشین و روستاهای الحاقی به شهر دیده شود.
شهردار با تأکید بر اتخاذ تدابیری جهت ساماندهی باغات و صدور پروانه در املاک عادی عنوان کرد: امیدواریم با هماهنگی‌ها و اقدامات لازم دستگاه‌های متولی قدم‌های سازنده‌ای در راستای حل معضل املاک غیرمجاز داشته باشیم.
فرزاد تیموری معاون امور عمرانی استاندار همدان نیز با تقدیر از ورود دادستانی و شهرداری به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز افزود: با برنامه محوری در مدیریت شهری و روستا بسیاری از مشکلات مردم حل می‌شود.
به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، وی با تأکید بر تعیین تکلیف و ساماندهی مالکیت باغ‌ها و املاک عادی افزود: باید با تمهیدات قانونی و کارشناسی زیرساخت‌های لازم را برای هدایت مردم به سمت ساخت و سازهای مجاز فراهم کنیم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: