صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : رویداد صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۹

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: امام جمعه همدان با بیان اینکه فتنه 88 دنبال مقابله با اصل دین بود نه فقط نظام جمهوری اسلامی گفت: دشمنان در فتنه‌گری‌های خود علیه ایران اسلامی یک اشتباه محاسباتی داشتند و آن این است که ملت ایران هرگز از حسین بن علی(ع) دست برنخواهد داشت.
به گزارش هگمتانه، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه وقتی در طول تاریخ اسلام فتنه‌ها را در دوران حکومت امام علی(ع) یا 40 سال گذشته انقلاب بررسی می‌کنیم، هواپرستی و بدعت‌گذاری باعث بروز فتنه می‌شود اظهار کرد: دشمن در 40 سال گذشته دنبال فتنه در جامعه ما بوده و سقوط نظام را به عنوان هدف اصلی دنبال می‌کرده و هرگز موفق نشده و در ادامه نیز نخواهد شد.
وی با بیان اینکه دشمن مردم ایران را هنوز نشناخته است افزود: این کشور سردار همدانی‌ها، سردار سلیمانی‌ها و مراجع تقلیدهایی چون آیت‌ا... نوری‌همدانی‌ها را دارد اما باز دشمن به دنبال اهداف خود است و با اینکه می‌داند مؤثر نیست، باز دست از دشمنی برنمی‌دارد.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دشمن دنبال متوقف کردن رشد و حرکت علمی کشور است تصریح کرد: در سال 88 فتنه‌ای در کشور ما رخ داد، که آثار زیانبار بسیاری به ویژه در حوزه اقتصادی داشت چراکه هشت ماه کشور را درگیر تلاطم کرد.
وی ادامه داد: افرادی که به گفته خودشان می‌خواستند به بی‌قانونی‌ها پایان دهند، پس از اینکه رأی نیاوردند به بزرگترین قانون‌شکن‌ها تبدیل شدند اما هنوز هم سندی برای تقلب ارائه ندادند، البته تخلفاتی بود اما برای انحلال انتخابات کافی نبود بنابراین طبق ادعای این افراد تقلبی رخ نداده بود.
آیت‌ا... شعبانی با بیان اینکه آشوبگران با این اقدامات می‌خواستند نظام جمهوری اسلامی و شورای نگهبان را زیر سوال ببرند خاطرنشان کرد: در فتنه سال 88، 86 میلیارد تومان به اموال عمومی آسیب زدند، به پایگاه‌های بسیج آسیب وارد کردند و به مساجد هم توهین کردند.
وی با بیان اینکه آمار صادرات کشور امروز نسبت به سال 88 کاهش یافته است گفت: 600 فرد و نهاد از جمله بانک‌های ما تحریم شدند و دلیل آن اتفاقات 88 بود در حالی که اگر این افراد دلسوز، مردم، نظام و کشور بودند، با نامه‌نگاری خواهان تحریم کشور و آسیب به اقتصاد آن نمی‌شدند.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در فتنه 88 برخی از افراد عمداً شبهه ایجاد می‌کردند تا کشور با معضل مواجه شود افزود: البته این افراد نهایتاً در 6 دی 88 واقعیت خود را نشان دادند و به امام حسین(ع) توهین و به ساحت اهل بیت جسارت کردند که اینها نشان می‌دهد مشکل آنها جمهوری اسلامی نیست، بلکه دنبال این هستند که اسلام را زمین بزنند.
آیت‌ا... شعبانی با تأکید بر اینکه دشمنان در فتنه‌گری‌های خود یک اشتباه محاسباتی داشتند و آن این است که ملت ایران هرگز از حسین بن علی(ع) دست برنخواهند داشت گریزی به نقش سردار همدانی در مقابله با فتنه زد و خاطرنشان کرد: شهید همدانی در خاموش کردن فتنه 88 زحمات بسیاری کشید و آیت‌الله نوری همدانی به عنوان مرجع تقلید با بصیرت ورود کردند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تسامح در حوزه فرهنگ، آرام آرام به استحاله فرهنگی خواهد رسید گفت: استاد دانشگاهی که در فضای عمومی مصاحبه کند من اهل شرب خمر بودم، امنیت اخلاقی جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، شورای فرهنگی انقلاب باید ورود کند، این موارد اشاعه فحشاست.
امام جمعه همدان در ادامه سخنانش با گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی محبوب جبهه مقاومت بود و از نفوذ اندیشه‌های اسلام در منطقه حمایت می‌کرد، او دغدغه مبارزه با مستکبران را داشت.
وی با تأکید بر اینکه ملت بزرگ ایران هیچگاه در مقابل ظلم کوتاه نیامده است افزود: شهید سلیمانی حضور دائمی در کانون نبرد با دشمن داشت و باید زندگینامه او را خواند تا ابعاد زندگی او برای افراد روشن شود.
آیت‌ا... شعبانی تصریح کرد: برگزاری آیین تشییع پیکر شهید سلیمانی با حضور میلیونی مردم برگزار شد که نشان دهنده حمایت ملت از جریان مقاومت بود.
وی با اشاره به اجرای رزمایش قهرمانانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آنهایی که در خیال خود حمله نظامی و اقدام علیه ایران اسلامی را می‌پروراندند، به پوچی تصورات خود پی بردند.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی قبل از رزمایش با زبان شروع به تهدید کرده بود اظهار کرد: اما این رجزخوانی‌های پوچ با این رزمایش خاموش شد، بنابراین هر چقدر در تسلیحات نظامی پیشرفت کنیم، بازدارندگی بیشتری خواهیم داشت.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: