صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه فرهنگی: دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان همدان گفت: رسانه‌ها باید هم‌سنگران خود در حوزه "تبیین" را بشناسند و دست به دست آنها بدهند و نقاط این خاکریز را در کنار هم برکنند.
حجت‌الاسلام مهدی جوادی با حضور در تحریریه روزنامه هگمتانه اظهار کرد: حضرت آقا نسبت به شکل‌گیری "جهاد تبیین" تأکید دارند و ما باید فکر کنیم که این عرصه جهادی چگونه می‌تواند به بهترین شکل اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به نقش روزنامه‌ها در بحث تبیین و جهادی عمل کردن در این حوزه گفت: باید عرصه‌هایی که تبیین‌گری متوجه آنهاست را بشناسیم و بدانیم چه باید کرد تا در نتیجه این حروف‌چینی تبیین اتفاق بیفتد تا دشمن را به سکوت وادارد.
وی افزود: روزنامه‌های انقلابی علاوه بر انتشار اخبار باید بعد تبیینی قضیه را مد نظر قرار دهند و بدانند که صرفاً در بدنه خبری تبیین صورت نمی‌گیرد و باید مسیر جدیدی هم طی شود.
وی تأکید کرد: رسانه‌ها باید هم‌سنگران خود در حوزه تبیین را بشناسند و دست به دست آنها بدهند و نقاط این خاکریز را در کنار هم برکنند.
حجت‌الاسلام جوادی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اضافه کرد: روایت‌گری و تبیین برای جلوگیری از هجمه تحریف باید صورت بگیرد و آنهایی که این جبهه را ایجاد می‌کنند چالش‌های مختلفی را در عرصه‌های گوناگون رقم می‌زنند.
وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد زمینه‌های تبیین به فکر واحد و نه شکل واحد نیاز داریم.

 رسانه باید محفلی برای گفتگو ایجاد کند
وی با بیان اینکه من طلبه نمی‌توانم به تنهایی به منبر بروم و به تنهایی سیر تبیین‌گری را هموار کنم، گفت: رسانه‌های ما باید در فضای تبیین‌گری وارد شوند.
دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان همدان یادآور شد: رسانه باید محفلی برای گفتگو اینجاد کند و ما که خودمان را بچه هیأتی و بچه حزب‌الهی می‌دانیم باید با هم گفتگو کنیم و باب گفتگو را به شدت باز کنیم.
وی با اشاره به اینکه تبیین‌گری وظیفه و تکلیفی است که حضرت آقا گذاشته‌اند، گفت: ما باید به عنوان یک مجموعه عمل کنیم و این کار نیازمند یک شبکه است.
حجت‌الاسلام جوادی تصریح کرد: صداوسیما به تدریج پای کار می‌آید و اتفاقات خوبی در حال شکل گرفتن در سطح ملی است.
وی خاطرنشان کرد: تیم رسانه‌ای ما تیمی به شدت جدی است و ما باید به سمت این تبیین شبکه‌ساز برویم.
وی افزود: ما راهی غیر از رسانه‌ای کردن بعضی از گفتگوها نداریم و باید به سمت حرف زدن با هم برویم و درگیر مسائل خرد نشویم.

در گفتمان امروز، اولین ابزار رسانه است
حجت‌الاسلام شورا قصری‌فر؛ معاون ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان همدان نیز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت شکل‌گیری حرکت عمومی در جامعه گفت: ما به مرحله‌ای رسیدیم که باید حجم عظیمی به یک باره حرکت کنند تا تمدن‌سازی رقم بخورد.
وی اضافه کرد: حضرت آقا به چهار مقدمه در این عرصه اشاره می‌فرمایند که اولین آن شناخت صحنه است و اینکه ما بفهمیم در طرف خودمان و آن طرف ماجرا چیست و شرایط را شناسایی کنیم.
وی ادامه داد: دومین بحث ایشان در خصوص امیدبخشی است و دانستن اینکه ما از ابتدای انقلاب تاکنون ده‌ها رود نیل و نصرت الهی پیش رو داشته‌ایم، همان‌گونه که قوم حضرت موسی شامل نصرت الهی شد.
حجت‌الاسلام قصری‌فر افزود: سومین مقدمه جهت‌گیری به سمت تمدن اسلامی است.
وی اظهار کرد: این سه مبحث باید تبیین شود و در گفتمان امروز، اولین ابزار رسانه است.
وی خاطرنشان کرد: جای امیدآفرینی به شدت خالی است و باید به آن پرداخته شود.
معاون ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان همدان اضافه کرد: جهاد تبیین فقط پرداختن به دستاوردهای بزرگ و عظیم نیست، بلکه بسیاری نکات کوچک و ظریف وجود دارد که در صورت دقت داشتن خیلی هم جدی و مهم است؛ نکاتی مانند دستاوردهای معنوی اعتکاف که اگر درست تبیین شود خیلی در مسیر تمدن‌سازی مؤثر است.

 جبهه فرهنگی متعلق به عموم مردم است
حجت‌الاسلام قصری‌فر با بیان اینکه جبهه فرهنگی مسؤول ندارد، گفت: عموم مردم در این جبهه کار می‌کنند و فعالیت‌های مختلف فرهنگی انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: کار ما این است که اینها را معرفی کنیم و مردم را پای کار بیاوریم.
وی یادآور شد: ستاد روایت برای روایت‌گری بخشی از همدان ایجاد شده است و باید کار با مردم پیش برود.
وی تأکید کرد: حضرت آقا روایت‌گری کارهای کوچکی را می‌خواهند که تمدن‌ساز است و این وظیفه و تکلیف ماست که در ذیل نگاه حضرت آقا در کف میدان این کارهای کوچک را پیدا کنیم و شما آنها را رسانه‌ای کنید و به مردم معرفی نمایید.
حجت‌الاسلام قصری‌فر اظهار کرد: راهکار چهارم حلقه‌های میانی است که این عرصه هم کار رسانه‌ای می‌خواهد.
معاون ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان همدان اضافه کرد: کف میدان باید محور مردمی شکل بگیرد و حلقه‌های میانی ایجاد شود و این حلقه‌ها به مردم معرفی شود.
وی ادامه داد: باید بسترهای بزرگ فراهم کنیم و فقط حرف آقا را به گوش مردم برسانیم.

 رسانه در جریان‌سازی قلب تپنده است
حجت‌الاسلام قصری‌فر خاطرنشان کرد: در جریان‌سازی رسانه‌ای دیگر رسانه ابزار نیست، رسانه مغز متفکر و قلب تپنده است.
وی افزود: در همدان ما نیاز به جریان‌سازی رسانه‌ای داریم و باید در این عرصه هم‌فکری کنیم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: