صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه ورزش: شهرداری همدان در حالی امروز قدم به ایستگاه دوازدهم رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های کشور می‌گذارد که جدال سخت و دشوار مقابل استقلال خوزستان دارد.
مسابقات هفته دوازدهم لیگ دسته اول امروز شنبه برگزار می‌شود و در یکی از حساس‌ترین رقابت‌ها تیم شهرداری همدان میهمان استقلال خوزستان است.
استقلال خوزستان که خود را آرام آرام به جمع مدعیان صعود و رده چهارم جدول رسانده این هفته به مصاف شهرداری همدان تیم تازه وارد لیگ یک می‌رود. همدان 15 امتیازی در رده نهم جدول لیگ ایستاده رتبه‌ای که برای این تیم که اولین حضورش را در لیگ یک تجربه می‌کند رتبه‌ای قابل قبول است. شهرداری نمی‌خواهد از میانه‌های جدول پایین‌تر برود اما استقلال خوزستان نگاه جدی به صدر و بازگشت به لیگ برتر دارد.
همدان کهن نیز بعد از گذشت سال‌های طولانی فصل گذشته با درخشش تیم فوتبال شهرداری همدان در لیگ دسته دوم فوتبال کشور و قهرمانی در گروه خود توانست جواز حضور در لیگ آزادگان را کسب کند، شهرداریچی‌های همدان با یک تیم یک دست بومی توانستند نتایج درخشانی را برای فوتبال همدان رقم بزنند تا صعود تاریخی در کارنامه فوتبال دیار بوعلی سینا ثبت شود.
این تیم در هفته‌های نخست لیگ دسته اول فوتبال کشور نتایج دور از انتظاری را کسب کرد اما در چند هفته اخیر با بدشانسی روی نوار تساوی قرار گرفته‌اند اما با گذشت 11 هفته بهترین عملکرد را در دفاع تیمی از خود به نمایش گذاشته‌اند و تنها با ثبت 3 گل خورده که یکی از آنها هم از روی نقطه پنالتی زده شده عنوان کم‌ترین گل خورده را به نام خود ثبت کرده‌اند.
در هفته دوازدهم لیگ دسته اول فوتبال کشور تیم فوتبال شهرداری همدان باید در خوزستان به مصاف تیم فوتبال استقلال این استان برود، استقلالی‌ها علی‌رغم شروع بد در هفته‌های اخیر درخشش چشمگیر داشته‌اند شکست 2 بر صفر تیم صدرنشین قشقایی شیراز و کسب 3 پیروزی از 5 دیدار گذشته باعث شد تا این تیم در جمع بالانشینان و مدعیان لیگ دسته اول فوتبال کشور قرار بگیرد.
در حال حاضر استقلال خوزستان با کسب 5 پیروزی، 4 تساوی و 2 شکست با کسب 19 امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارند، مصاف یکی از بهترین خط حمله‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور برابر بهترین خط دفاعی لیگ، شهرداری همدان این هفته دیدار جذابی را رقم خواهد زد.
شهرداریچی‌ها نیز در 11 هفته گذشته 3 پیروزی، 6 تساوی و 2 باخت را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند و با 15 امتیاز در رده نهم قرار دارند، تیم فوتبال شهرداری همدان در کسب تساوی نیز رکورددار لیگ دسته اول فوتبال کشور است.
به طور قطع این دیدار یکی از جذاب‌ترین مسابقات هفته دوازدهم لیگ دسته اول فوتبال کشور خواهد بود.
از شاگردانم راضی ام
سرمربی تیم فوتبال شهرداری همدان با اشاره به شرایط تیم فوتبال شهرداری همدان اظهار کرد: به اذعان کارشناسان فوتبالی تیم فوتبال شهرداری همدان بازی زیبایی را به نمایش می‌گذارد اما در زدن ضربات آخر به سمت دروازه حریفان کمی بی‌دقت و بدشانس هستیم.
رضا طلایی‌منش افزود: در دیدار هفته گذشته برابر تیم قدرتمند و خوب خیبر خرم‌آباد بازیکنانم بازی کاملاً زیبایی را به نمایش گذاشتند و اگر کمی در زدن ضربات آخر دقت کرده بودیم و بدشانسی هم گریبان ما را نمی‌گرفت شاید نتیجه چیزی دیگری رقم می‌خورد و پیروز میدان می‌شدیم.
وی با بیان اینکه از عملکرد فنی و تیمی بازیکنانم رضایت کامل دارم، گفت: آمار و ارقام لیگ نشان می‌دهد با دریافت تنها 3 گل خورده که یکی هم از روی نقطه پنالتی بوده دفاع تیمی بسیار خوبی داریم و به هیچ وجه موقعیت به مهاجمان حریف به سادگی نمی‌دهیم.
طلایی‌منش خاطرنشان کرد: موقعیت هم به خوبی روی دروازه حریفان خلق می‌کنیم و واقعاً دیداری نیست چه در همدان و چه خارج از خانه موقعیت گل نداشته باشیم اما متأسفانه نمی‌توانیم به خوبی از موقعیت‌هایی که خلق می‌کنیم استفاده کنیم امروز فاصله فوتبال در ایران بسیار کم شده و شما می‌بینید نتایج را از لیگ برتر تا دسته‌هایی پایین تنها یک گل رقم می‌زند و تیم‌ها بسیار به هم نزدیک شده‌اند.
سرمربی تیم فوتبال شهرداری همدان با اشاره به دیدار هفته دوازدهم بیان کرد: خوزستان بدون شک مهد فوتبال ایران است و تمام تیم‌های خوزستانی فوتبال بازی می‌کنند به طور قطع دیدار سخت و سنگینی برابر استقلال خوزستان که این هفته نتایج بسیار خوبی کسب کرده خواهیم داشت.
وی عنوان کرد: اما ما هم شهرداری همدان هستیم و فلسفه فوتبال خودمان را داریم و با بازیکنان جوان و با انگیزه‌ای که داریم ابتدا برای ارائه یک فوتبال زیبا و دوم برای کسب بهترین نتیجه وارد میدان خواهیم شد.
مسوولان حمایت کنند
سرپرست تیم فوتبال شهرداری همدان نیز با اشاره به روند تیم فوتبال شهرداری همدان اظهار کرد: ما یک تیم جوان و بومی را روانه مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور کرده‌ایم و شاکله اصلی این تیم را همان بازیکنان فصل گذشته ما تشکیل می‌دهند و صرف هزینه‌های هنگفت و جذب بازیکن چند صد میلیونی در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور خودداری کرده‌ایم.
مجتبی وثوقی افزود: به جرأت می‌توانم بگویم جزو 3 تیم کم‌هزینه جام آزادگان هستیم و تنها با غیرت و انگیزه بازیکنان آینده‌دار خود به دنبال ارائه یک فوتبال زیبا و کسب بهترین نتایج در این رقابت‌ها هستیم.
وی با اشاره به لزوم حمایت از تیم فوتبال شهرداری همدان گفت: انتظار داریم شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران و مسؤولان استان همدان به تیم فوتبال شهرداری همدان به عنوان نماینده فوتبال همدان در بالاترین سطح فوتبال کشور بعد از رقابت‌های لیگ برتر نگاه ویژه‌ای داشته باشند.
سرپرست تیم فوتبال شهرداری همدان عنوان کرد: این تیم متعلق به تمام نونهالان، نوجوانان و جوانان شهر همدان بوده که می‌توانند با درخشش خود در این تیم به عنوان بازیکن حاضر شوند و پرچم فوتبال همدان را در کشور برافراشته کنند به همین دلیل باید حمایت‌های مالی به موقع از این تیم انجام شود تا در کوران مسابقات با مشکلات مالی رو به رو نشویم.
ملوان تیم صدرنشین و بدون باخت رقابت‌ها درتهران به مصاف سایپا خواهد رفت. نارنجی پوشان که این فصل به لیگ یک سقوط کرده اند شرایط مناسبی در لیگ یک هم ندارند. سایپا حتی بعد از تعویض سرمربی و حضور روانخواه به جای اخباری هم شکست خورد و این هفته هم بازی سختی دارد و اگر بتواند از ملوان امتیاز بگیرد ضمن اینکه می‌تواند از رده چهاردهم جدول لیگ جدا شود به سایر مدعیان بالانشین جدول هم کمک زیادی کرده است. قوی سپید خزر هم می‌داند دو تیم کرمانی آرمان گهر و مس کرمان منتظر لغزش این تیم هستند. مهم‌ترین مشکل ملوان تست مثبت کرونا مازیار زارع است که باعث می‌شود ملوان بدون سرمربی در این بازی حضور پیدا کند.
آرمان گهر تیم دوم جدول هم به مصاف پارس جنوبی جم تیم پانزدهم جدول می‌رود. پارس جنوبی هم زمانی در لیگ برتر حضور داشت و اکنون در لیگ یک شرایط بدی دارد. این تیم هفته گذشته مقابل ماشین سازی تبریز تیم قعرنشین جدول هم پیروز نشد و به تساوی یک بر یک رضایت داد و قطعا بازی با آرمان گهر خیلی سخت‌تر از هفته قبل خواهد بود. شاید بتوان آرمان گهر را پیروز این مسابقه دانست به شرطی که شگفتی خلق نشود!
مس کرمان تیم سوم جدول هم 20 امتیازی است و در این هفته شانس صدرنشینی دارد به شرطی که دو تیم بالای جدول نتیجه نگیرند، حریف آنها تیم پرحاشیه رایکا بابل است. تیمی که با پیروز قربانی نتایج بدی نگرفت وحتی هفته گذشته شهرداری آستار را هم شکست داد اما به دلیل اختلاف نظرهای مدیریت باشگاه با پیروز قربانی او از کارش برکنار شد. سرمربی سابق رایکا معتقد است که مسؤولان رایکا با پول گرفتن از برخی بازیکنان هزینه‌های باشگاه را تأمین می‌کنند! به هر حال شاید علی لطیفی جایگزین قربانی در رایکا شود و باید دید او چه تغییراتی در تیم یازدهم جدول ایجاد خواهد کرد.
قشقایی شیراز با هدایت رجب زاده نتایج خوبی گرفت و این تیم اکنون 19 امتیازی و در رده پنجم جدول است با این حال شیرازی‌ها دو باخت متوالی مقابل استقلال خوزستان و مس کرمان داشتند تا رجب زاده به صورت شفاهی استعفا بدهد! به هر حال قشقایی اگر می‌خواهد همچنان در جمع تیم‌های مدعی حضور داشته باشد این هفته باید مس شهربابک دیگر تیم کرمانی را شکست بدهد. هرچند اوضاع قشقایی خیلی آرام به نظر نمی‌رسد.
خیبر خرم آباد که اولین تیم لیگ یکی شد که تبلیغات محیطی را خودش در اختیار گرفته در دو هفته اخیر دو مساوی پشت سر هم مقابل ملوان و شهرداری همدان داشت ولی این هفته بازی راحتی مقابل تیم قعرنشین جدول لیگ یک دارد. ماشین سازی هنوز بردی در لیگ نداشته و با 26 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع را هم در این فصل دارد. بنابراین خیبر فرصت مناسبی دارد که دراین بازی بر تعداد گل‌های زده خود اضافه کند.
خوشه طلایی ساوه تیمی که به زمین مناسب برای میزبانی از حریفان ندارد این هفته باید در تهران میزبان تیم یکی مانده به آخر شاهین شهرداری بوشهر باشد. تیمی که مثل ماشین سازی بدون برد است و دو باخت متوالی هم در لیگ داشته بعید به نظر می‌رسد این هفته آنها حریف شاگردان داود مهابادی شوند.
شهرداری آستارا هم که پایان رافت را جایگزین فرشاد پیوس کرد این هفته به مصاف ویستا توربین تهران می‌رود. آستارا در گذشته با رافت نتایج خوبی گرفت اما این شراط با پیوس به هیچ عنوان تکرار نشد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: