صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: استاندار همدان با تأکید بر اینکه عادی‌انگاری کرونا خطرناک‌تر از خود بیماری است گفت: از همه ظرفیت‌های استان برای پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس کرونا استفاده می‌شود.

به گزارش هگمتانه، سیدسعید شاهرخی روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان با قدردانی از تلاش‌های فرمانداران و دانشگاه علوم پزشکی افزود: طبق بررسی ستاد ملی مقابله با کرونا شرکت در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی و شب نشینی‌ها سهم 92 درصدی در ابتلا به بیماری کووید 19 داشته است.

وی با تأکید بر اینکه عادی‌انگاری بیماری کرونا، باعث شیوع و گسترش این بیماری در استان شده است ادامه داد: بیماری کووید 19 هنوز به طور کامل مهار نشده و حساسیت مردم و جامعه نسبت به این بیماری و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نباید کاهش پیدا کند.

استاندار همدان بر رعایت‌شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری فیزیکی و پرهیز از شرکت در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی در وضعیت کنونی تأکید کرد.

شاهرخی عنوان کرد: عادی انگاری در شهرستان‌ها و فراموش کردن شرایط کرونایی در بین مردم خطر جدی است و فرمانداران اقدامات لازم را برای جلوگیری از این خطر به کار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی و انسجام خوبی بین دستگاه‌های اجرایی استان و اعضای ستاد استانی برای مقابله با کرونا برقرار است.

استاندار همدان با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌ها توسط مردم در این شرایط بسیار جدی و لازم است عنوان کرد: عادی‌انگاری این شرایط خطرناک‌تر از بیماری کرونا است.

وی اظهار کرد: فرمانداران سراسر استان، با همراهی و همکاری، امکانات لازم را برای دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا برای واکسیناسیون عمومی فراهم کنند.

استاندار همدان گفت: مردم توجه داشته باشند که شیوع ویروس کرونا در استان نه‌تنها کاهش نیافته بلکه، افزایش پیدا کرده است.

به گفته شاهرخی تمامی اقداماتِ متناسب با رنگ‌بندی‌ها، منطبق بر طرح هوشمند ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا باشد.

وی با تأکید بر اینکه شیوه‌نامه‌های ایام عید غدیر و دیگر مراسم به طور جدی پیاده و عملی می‌شود ادامه داد: فرمانداران فضایی فراهم کنند تا ورودی‌ها و خروجی‌های شهرستان‌ها بهتر و جدی‌تر کنترل شود.

استاندار همدان یادآور شد: گشت‌های علوم پزشکی استان و تیم نظارت، افراد و گروه‌های ناقض شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به دستگاه قضا معرفی کنند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: موج جدید شیوع کرونا در سراسر کشور گسترش پیدا کرده و استان همدان را مانند خیلی از استان‌های دیگر درگیر کرده است.

به گفته وی شاخص سرایت‌پذیری کرونا در استان همدان در بالاترین حد ممکن در 16 ماه گذشته قرار دارد.

استاندار همدان توصیه کرد: مردم همچنان از شرکت در اجتماعات، مراسم عروسی و عزاداری و از دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند.

گفتنی است شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، کبودرآهنگ و اسدآباد در شرایط قرمز کرونایی، فامنین زرد و سایر شهرها نارنجی هستند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: