صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
اسفند
۱۴۰۲

شماره
۵۵۸۱

امروز: ۹ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Mar) 28

عناوین صفحه

  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • اخبار کوتاه - 27 اسفند
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • بهار می‌آید تا دستان مهربانی خالی نمانند
  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • هگمتانه، گروه خبر همدان: شهردار همدان بیان کرد: شهرداری برای اداره شهر باید روزی 5 میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

    به گزارش خبرنگار هگمتانه، صبح روز گذشته نشست خبری شهردار همدان به مناسبت روز قلم با حضور خانواده‌های مرحوم مهدی کاشی و مرحوم سیدصدرالدین موسوی و اهالی رسانه برگزار شد و تور رسانه‌ای بازدید از پروژه‌های شهرداری پایان بخش این نشست خبری بود.

    عباس صوفی در این نشست به پروژه‌های در دست اقدام و افتتاح شده شهرداری اشاره کرد و گفت: با اینکه از ابتدای خدمت‌رسانی در سمت شهردار همدان با مشکلات اقتصادی عدیده از جمله چندبرابر شدن قیمت‌ها روبه رو شدیم و دلار به شکل سرسام آور افزایش قیمت پیدا کرد اما اجازه تعطیلی هیچ پروژه‌ای را ندادیم و همه مدیران و کارکنان شهرداری با همت روزافزون به پیگیری خدمت‌رسانی به شهروندان پرداختند.

    صوفی با بیان اینکه سه سال و شش ماه از شهردار شدن وی می‌گذرد افزود: کوشیدیم با همه سختی‌ها نه تنها پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی را به پیش ببریم بلکه در بحران‌های طبیعی از جمله سیل کوشیدیم نگذاریم به مردم شهر آسیب وارد شود.

    دریافت 50 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نخستین بار توسط شهرداری همدان

    شهردار همدان بیان کرد: با وجود اینکه برخلاف شهرداری‌های تهران و اصفهان از منابع ملی برخوردار نیستیم اما برای نخستین بار شهرداری همدان موفق به دریافت 50 میلیارد تومان اوراق مشارکت شد و برای اولین بار همدان به این مهم دست یافت که این اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس اختصاص یافت.

    وی به اقدامات شاخص در دوران تصدی شهرداری همدان اشاره کرد و ادامه داد: سامانه 137 را برای ایجاد دسترسی مردم در مواقع اورژانسی به خادمان مدیریت شهری ایجاد کردیم و مدیریت شهری را در معرض قضاوت شهروندان گذاردیم؛ چراکه ارتباط شهروندان با بدنه شهرداری مقدور نبود ولی با این سامانه ارتباط تنگاتنگ مردم در مواقع اورژانسی با بدنه شهرداری فراهم شد تا خواسته شهروندان به روز و در لحظه مرتفع شود.

    *** تحقق 105 درصدی اصلاحیه بودجه شهرداری در سال گذشته

    صوفی با بیان اینکه شهرداری همدان در مقایسه با دیگر شهرداری‌های کشور که سال گذشته را با شرایط دشوار پشت سر گذاشتند موفق عمل کرد ادامه داد: کمتر شهرداری در کشور توانسته در این بحران‌های اقتصادی بودجه چهار برابر شده را محقق کند.

    وی با اشاره به بودجه مصوب یک هزار میلیارد تومانی شهرداری همدان در سال 1399، اظهار کرد: بودجه سال گذشته 105 درصد در متمم اصلاحیه بودجه محقق شد.

    صوفی به بودجه امسال که یک هزار و ششصد میلیارد تومان است اشاره کرد و افزود: براساس ماده 68 قانون شهرداری‌ها 60 درصد بودجه جاری و 40 درصد بودجه عمرانی لحاظ شده و بودجه شهرداری چهار برابر شده است.

    شهردار همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آرامش و رفاه شهروندان به پیاده راه سازی، 500 هزار تن آسفالت معابر، معبرگشایی‌ها، ده‌ها کیلومتر پیاده رو سازی‌ها، ساخت پارک‌های نواری و فرامنطقه‌ای و ارتقای فضای سبز، ایجاد اتاق مادر و کودک در بوستان‌ها اشاره و بیان کرد: شهر به سمت فرسودگی می‌رفت که با اقدامات انجام شده مقابل این فرسودگی ایستادیم و با نوسازی مبلمان شهری، آبنماسازی، جوی و جدول سازی، اقدام به نوسازی شهر کردیم که البته هنوز جای کار بسیار وجود دارد.

    وی به ایجاد پیاده راه‌ها و پیاده روهایی که برای تردد ویلچر مناسب سازی شده نیز اشاره داشت و در این باره ادامه داد: با شعار رشد متوازن شهر اقداماتمان را در همه نقاط چهارگانه شهر به شکل گسترده ادامه می‌دهیم و معبرگشایی‌ها در گلوگاه‌های مشکل ساز شهر از جمله در خیابان شهید فهمیده و خیابان پاسداران انجام شده تا آرامش به مردم بازگردد و به مطالبات آنان جامه عمل پوشانده شود.

    وی به افتتاح پل اصلی تقاطع چند سطحی سردار همدانی اشاره و بیان کرد: پل شهید همدانی 20 درصد پیشرفت داشت و اکنون پل اصلی زیربار ترافیک رفته و تقاطع فرهنگیان نیز آغاز شده است که تا چند ماه آینده افتتاح می‌شود.

    وی به زیرساخت‌هایی که برای کنترل ترافیک و تکمیل طرح جامع ترافیک به عنوان دیگر اقدام شهرداری همدان اشاره کرد.

    صوفی درباره اصلاح ساختار شهرداری و شفاف سازی‌های انجام شده نیز گفت: نظام بودجه ریزی شهرداری را به شکل علمی پیش بردیم و نرم افزارهای خوبی برای اصلاح این نظام خریداری شد، برنامه 5 ساله شهرداری را آغاز کرده ایم که از 9 گام آن سه گام را انجام داده ایم و با مشاور خیلی خوب اجرای برنامه پنج ساله شهرداری را آغاز کرده ایم.

    اتفاق بزرگ نرم‌افزاری برای حفظ سرمایه مردم

    شهردار همدان به آرشیو الکترونیکی پرونده‌های نوسازی و شهرسازی به عنوان یک اتفاق بزرگ اشاره کرد و افزود: پرونده‌های نوسازی و شهرسازی به شکل سنتی آرشیو می‌شد که خطاهایی را ایجاد می‌کرد، اکنون آرشیو الکترونیکی در سه منطقه شهرداری انجام شده و بدین ترتیب یکی از مطالبات مردم که رسیدگی به این امور و جلوگیری از مفقود شدن اسناد آنان بود پیگیری و عملی شده است.

    وی در این باره تصریح کرد: نرم افزار جامع شهرسازی نیز خریداری شده و به زودی پیاده سازی می‌شود و بدین ترتیب بالای 80 درصد مراجعات حضوری مردم به مناطق مختلف شهرداری کاهش می‌یابد که همین امر خطاها را بسیار کاهش می‌دهد.

    صوفی با تأکید بر اینکه همه این موارد و اقدامات مستند است، از شهروندان و رسانه‌ها خواست در زمینه تحقق این امور مطالبه گر باشند.

    وی به سامانه شهاب در راستای شفاف سازی اشاره کرد و ادامه داد: تمام اطلاعات شهرداری در این سامانه بارگذاری می‌شود و سامانه اطلاعات مکانی نیز بیش از 218 اطلاعات در آن وارد شده که 16 اطلاعات آن در اختیار شهروندان است.

    صوفی به توجه شهرداری نسبت به گذران اوقات فراغت شهروندان و ایجاد پارک‌های مختلف در نقاط مختلف شهر اشاره و تأکید کرد: در این پارک‌ها همه موارد مربوط به اوقات فراغت دیده شده است.

    شهردار همدان با تأکید بر اینکه تکلیف ورودی‌های شهر که هیچ یک ته نداشتند روشن شده است افزود: با مشاورانی برای ساماندهی ورودی‌های شهر به مشورت نشستیم تا به طرح جامع و مطلوب برسیم که این ساماندهی‌ها انجام شده یا در حال انجام است از جمله شهرداری منطقه سه میدان شهید همدانی( میدان فرودگاه) را ساماندهی می‌کند و تملک اراضی بلوار شهید همدانی مثل کارخانه کیوان و خوش نوش در دستور کار قرار گرفت و تعریض آن آغاز شد که مدت‌ها لاینحل مانده بود.

    وی به مغازه‌هایی که در ورودی شهر احداث شده و چهره این ورودی‌ها را نامناسب کرده اشاره کرد و گفت: شهرداری منطقه سه کنار پمپ بنزین برای این مغازه‌ها زمینی در نظر گرفته که بالغ بر 60 مغازه به آنجا منتقل می‌شود.

    صوفی با اشاره به اینکه برای نقطه نقطه شهر فکر می‌شود به توسعه فضای سبز شهری اشاره کرد و ادامه داد: پارک بزرگ پردیسان به طور هم زمان در بلوار علاقبندیان و امام خمینی(ره) در حال احداث است که منطقه خضر و رضوان را از بن بست خارج می‌کند و بلوار قدر که در طول 20 سال لاینحل مانده بود افتتاح می‌شود.

     شهرداری به روزی 5 میلیارد تومان درآمد نیاز دارد

    شهردار همدان با اشاره به خرید 20 دستگاه اتوبوس با وجود اختلاف قیمت فراوان با سال‌های گذشته به افزایش بی سابقه قیمت قیر نیز اشاره کرد و با تأکید بر اینکه با وجود همه مشکلات خدمات چندبرابر شده است افزود: شهرداری ماهانه 30 میلیارد تومان حقوق می‌پردازد و تنها 300 میلیون تومان درآمد پایدار روزانه دارد.

    صوفی ادامه داد: با توجه به درآمد پایدار روزانه، برای تأمین 4 میلیارد و 700 میلیون تومان درآمد روزانه باید تلاش کنیم.

    تسویه 60 میلیارد تومان بدهی سال‌های گذشته شهرداری

    شهردار همدان ادامه داد: سال گذشته شهرداری همدان موفق شد بدهی 60 میلیارد تومانی سال‌های گذشته شهرداری به بانک‌ها را تسویه کند.

    صوفی به اقدامات فرهنگی نظیر همیاران محلات، فرهنگسراهای تخصصی از جمله فرهنگسرای کسب و کار، اشاره کرد و درباره رونق دهی به مشاغل خانگی گفت: شهرداری به ساماندهی کسب و کارهای خانگی نیز ورود کرده و تلاش دارد برای صاحبان مشاغل خانگی که توان تهیه فضایی برای عرضه تولیدات خود را ندارند فضایی به شکل رایگان ایجاد کند تا صاحبان این مشاغل بتوانند تولیدات خود را عرضه کنند و با این کار گامی برای برندسازی و زنجیره سازی کسب و کارهای خانگی برداشته شود؛ چراکه در گذشته از مشهد برای خرید تولیدات مشاغل خانگی به همدان می‌آمدند و تولیدات خانگی شهروندان همدانی را با نشان مشهد می‌فروختند.

    وی به انتقال موزه آمادای به مجتمع عین القضات با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: مرکز آموزش جامع شهروندی نیز راه‌اندازی شده است.

    همدان شهر فعال فرهنگی و ورزشی

    شهردار همدان با اشاره به اینکه از سوی وزیر ورزش در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی به عنوان شهر فعال انتخاب شدیم، به شهر همدان به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک نیز اشاره کرد و افزود: باید افکار فرزندان این شهر به روز باشد بنابراین پارک خلاقیت با رایزنی‌ها با استادان دانشگاه بوعلی راه‌اندازی می‌شود همچنین خانه‌های بازی مادر و کودک و اتاق‌های مادر و کودک در پارک‌ها راه‌اندازی شد.

    صوفی به جمع‌آوری آب‌های سطحی نیز اشاره کرد و توضیح داد: در بوستان ارم مخزن جمع آوری آب‌های سطحی ایجاد شده و از آن برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

    شهردار همدان به مبحث رودخانه‌های شهر نیز اشاره کرد و با بیان اینکه تصمیم بر این است رودخانه‌ها پوشانده نشود اما اگر فاضلاب وارد رودخانه‌ای شود بود متعفن آن شهروندان را می‌آزارد ادامه داد: سیل برگردان شرقی در میدان رسالت انجام شده و سیل برگردان غربی از بلوار ارم نیز هماهنگی‌هایی لازم دارد که در حال انجام است.

    وی به احداث 28 زمین چمن مصنوعی در نقاط مختلف به ویژه مناطق کمتر برخوردار شهر اشاره کرد و گفت: پارکینگ طبقاتی مرمر کلنگ زنی می‌شود.

    وی به تصمیم گیری‌ها برای شهر و دیگر نهادهای مرتبط با این امر نیز اشاره و بیان کرد: ایجاد هماهنگی‌ها بین این نهادها یکی از چالش‌ها در زمینه مباحث مدیریت شهری است.

    احداث شهرک ویلایی در همدان

    وی با اشاره به احداث شهرک ویلایی در همدان گفت: اجرای عملیات ساخت طرح باغ ویلا با حضور سرمایه‌داران ترکیه بدون تردید تأثیر بسزایی در رونق گردشگری و اشتغال همدان دارد که تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری همدان و یک شرکت از کشور ترکیه برای این سرمایه‌گذاری به امضا رسیده است و معتقدیم این طرح بزرگ، تأثیر بسزایی در رونق گردشگری و اشتغال زایی شهر همدان دارد با توجه به این امر که این شهرک ویلایی نیز در نقطه کمتر برخوردار شهر احداث می‌شود.

    وی بیان کرد: این سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار میلیارد تومان ارزش دارد و در منطقه‌ای واقع در جاده رباط همدان و در نزدیکی فرودگاه اجرا می‌شود.

    صوفی افزود: این سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد باغ ویلا در زمینی به وسعت 103 هکتار توسط سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای انجام خواهد شد و شهرداری همدان در واگذاری زمین و مجوزهای لازم در این سرمایه‌گذاری ارزشمند که موجب رونق گردشگری می‌شود، مشارکت دارد.

    شهردار همدان یادآور شد: رویکرد شهرداری همدان جذب سرمایه‌گذار در اجرای طرح‌های بزرگ و اثربخش به ویژه در حوزه گردشگری است و طرح باغ ویلا مورد حمایت همه جانبه مسوولان ارشد استان است.

    ساماندهی بازار همدان از میدان باباطاهر تا آرامگاه بوعلی

    شهردار همدان با بیان اینکه ساماندهی بازار شهر طراحی شده است بیان کرد: جداره و کف سازی بازار شهر از میدان باباطاهر تا آرامگاه بوعلی و ایمنی بازار نیز انجام می‌شود.

    وی به جوان گرایی در انتصاب مدیران شهری و کاهش 8 تا 10 سال در سن مدیران شهری نیز اشاره کرد و گفت: با اینکه اشکالاتی وارد است و همچنان شهر جای کار بسیار دارد اما ما در مدیریت شهری فرصت سوزی نکردیم.

    شهرداری همدان تنها شهرداری که موفق به اخذ گواهی از جشنواره شهید رجایی شد

    صوفی ابراز کرد: شهرداری همدان هزینه و درآمد را مدیریت کرده است و این شهرداری تنها شهرداری است که موفق به اخذ گواهی نامه از جشنواره شهید رجایی شده است.

    ایجاد سالن همایش 1400 نفری در تالار قرآن

    شهردار همدان با اشاره به اقداماتی که برای سقف تالار همایش‌های قرآنی و بین المللی انجام شده است بیان کرد: با پوشاندن سقف این تالار زمینه برای ایجاد یک سالن همایش 1400 نفری در قسمت زیرین پوشش سقف تالار ایجاد شده که مقدمات ساخت این سالن فراهم شده است.

    شهردار همدان در پاسخ به سوالی مبنی بر وعده خرید سه خانه تاریخی همدان(مدرسه جنت، بانک کارگشایی و خانه نراقی‌ها) توسط شهرداری گفت: یکی از سیاست‌های شهرداری خرید خانه‌های تاریخی است اما متأسفانه در اجرا با مشکلاتی مواجه شدیم و کار به نتیجه نرسید، ما در زمینه خانه نراقی‌ها، خانه کبابیان، عمارت جنانی و... ورود پیدا کردیم اما با مالکان به توافق نرسیدیم.

    صوفی ادامه داد: در واقع هدف ما این است که این خانه‌های تاریخی از بین نرود و اینها در شهر مستقر باشند نه این که مالک آنها شویم.

    وی با بیان اینکه خانه کبابیان با همان شرایط قدیمی طراحی و عملیات اجرایی آن شروع شده، خاطرنشان کرد: اجازه ندادیم عمارت جنانی نیز از بین برود و این بنا هم اکنون زیر نظر میراث فرهنگی در حال مرمت است.

    شهردار همدان با تأکید بر اینکه بر اساس قانون شهرداری نمی‌تواند تملک داشته باشد افزود: در این زمینه میراث فرهنگی که امکان تملک را دارد باید پیش قدم شود در این صورت ما نیز حاضریم با هزینه خودمان کار را انجام دهیم.

    شهردار همدان در خصوص وارد مدار شدن اتوبوس‌های خریداری شده جدید نیز گفت: این اتوبوس‌ها هم اکنون در سامانه حمل و نقل شهری وارد شده و در نقاط مختلف شهر مشغول به فعالیت هستند اما فضای کرونا سطح خدمات را تغییر داده و در واقع استفاده شهروندان کمتر شده است.

    صوفی تصریح کرد: مشکلاتی در رابطه با اتوبوس‌های ناوگان بخش خصوصی وجود دارد که دولت باید حمایت‌های لازم را انجام دهد.

    صوفی خاطرنشان کرد: ما در جهت برگرداندن بیت المال حدود 30دستگاه اتوبوس را به صورت 100 درصدی بازسازی کردیم.

    شهردار همدان در خصوص تپه العطش و ساخت و سازهای بدون ضابطه در این منطقه نیز گفت: در طرح جامع شهری بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد؛ در 4 منطقه شهر همدان بالغ بر 500 مورد اشکالات اساسی شهر به مشاور طرح در خصوص مشکلات مردم گفته شده که باید تعیین تکلیف شوند و تپه العطش یکی از این موارد است.

    صوفی ادامه داد: زمین متعلق به راه و شهرسازی است و شهرداری نمی‌تواند پروانه صادر کند و بعضا ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه صورت گرفته است بنابراین ما باید هرچه زودتر تکلیف طرح جامع شهر را مشخص کنیم و با هر فرآیندی تکلیف مردم باید معلوم شود.

    صوفی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر از درآمدهای شهرداری ناشی از فروش تراکم و اموال و دارایی‌ها است، گفت: بودجه شهرداری بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت کشور 60درصد جاری(حقوق، دستمزد، خدمات و...) و 40درصد عمرانی است اما اتفاق خوبی که در این دوره از مدیریت شهری صورت گرفت این بود که برای ارائه خدمات بیشتر از هزینه‌های جاری کاسته و عمرانی را افزایش دادیم.

    صوفی تصریح کرد: بر اساس قانون یکی از مؤلفه‌های درآمدی شهرداری فروش زمین‌های حاصل از تفکیک است و این کار خام فروشی نیست.

    شهردار همدان با بیان اینکه اتفاق خوبی که در این دوره از مدیریت شهری صورت گرفت خریداری سامانه املاک شهرداری همدان بود، ادامه داد: املاک شهرداری "به روز" ثبت می‌شوند ما 200هکتار از اراضی خریداری شده را رفع معارض و به ثروت شهر اضافه کردیم.

    شهردار همدان خاطرنشان کرد: شهرداری مگر بدون اجازه شورا به عنوان نمایندگان مردم می‌تواند کاری انجام دهد؟ هر کار ما بر اساس بودجه و تصمیم شورا است.

    صوفی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پیگیری میدان میوه و تره باره جدید نیز گفت: یکی از خواسته‌های به حق شهروندان همدانی میدان میوه و تره بار جدید است که متأسفانه در جانمایی خوب عمل نشده است و در دوره‌های قبل این جانمایی صورت گرفته و مصوبات هم انجام شده که پیمانکار و سرمایه‌گذار به تعهدات خود عمل نکرده است.

    وی با تأکید بر اینکه ما به جد پیگیر موضوع هستیم تا سریع‌تر تعیین تکلیف شود ادامه داد: شهرداری اخیرا و طی یک ماه گذشته طبق ماده 38 توانست تکلیف پیمانکار را مشخص کند و نهایتا قرار بر این شد که پیمانکار خلع ید شود که نیازمند طی کردن فرآیند قانونی است اما ما فکر می‌کنیم که نمی‌توانیم با این پیمانکار کار را جلو ببریم.

    شهردار همدان در خصوص ساماندهی بلوار ارم نیز گفت: بلوار ارم نیازمند ساماندهی بود که در همین رابطه به منظور رفاه شهروندان اقدامات خوبی در حوزه نورپردازی شب، مبلمان شهری و... صورت گرفت.

    شهردار همدان با بیان اینکه فاز 2 پارک ارم نیز در حال ساخت است ادامه داد: در راستای مباحث زیرساختی در این مکان یک مخزن 20هزار مترمکعبی برای جمع آوری آب‌های سطحی ایجاد شده است.

    صوفی در خصوص تخلف موتورسواران در پیاده راه ارم نیز گفت: در این خصوص قانون به شهرداری اجازه‌ای نداده است و نیروی انتظامی باید ورود پیدا کند.

    شهردار همدان از آغاز عملیات ساماندهی بلوار جوان به دره مرادبیک خبر داد و گفت: امسال و ظرف هفته آینده پس از رایزنی‌های بسیار با شورای شهر عملیات ساماندهی بلوار جوان به دره مرادبیک را شروع می‌کنیم تا این معبر باز شود و یک محور ترافیکی ایجاد شود.

    صوفی در خصوص اقدامات شهرداری همدان در راستای مبارزه با فساد نیز گفت: سامانه شفافیت شهاب، سامانه 137، نرم‌افزار بودجه، آرشیو الکترونیکی پرونده‌ها همه و همه به معنی جلوگیری از فساد است چرا که بیشتر مشکل ما در خصوص فساد به دستی بودن پرونده‌ها مربوط می‌شد.

    صوفی مجموعه مدیریت شهری فعلی را یکی از سالم‌ترین و پاک دست‌ترین مجموعه‌ها دانست و گفت: باید گلوگاه فساد را بست که در این زمینه نرم افزار جامع شهری بسیار به بحث شفاف سازی کمک می‌کند.

    وی گفت: ما باید تا جایی که می‌توانیم سامانه‌های نرم افزاری را در شهرداری گسترش دهیم ضمن اینکه سامانه اتوماسیون نامه‌ها نیز به جلوگیری از فساد بسیار کمک کرده است.

    وی همچنین در رابطه با اقدامات شهرداری در خصوص "شهر گردشگر" نیز تصریح کرد: کارهای خوبی در این حوزه صورت گرفته اما چون با کرونا مواجه شدیم فرصت نمود پیدا نکرده است.

    صوفی ادامه داد: اولین اقدام صورت گرفته در این حوزه گرفتن مشاور برندسازی شهر همدان است که جلسات مختلفی در این زمینه در حال انجام است.

    شهردار همدان با اشاره به تفاهم نامه 3 استان همدان، کرمانشاه و کردستان به عنوان مسیر گردشگری با دروازه ورودی شهر همدان تصریح کرد: ما برند دروازه غرب کشور را نباید از دست بدهیم چرا که این یکی از افتخارات ما است و مسوولان ما نباید اجازه دهند همدان از مرکزیت غرب کشور جدا شود.

    شهردار همدان در بخش دیگری خاطرنشان کرد: در پروژه‌های "فعلی" شهرداری با توسعه هیچ مکانی بدون پارکینگ موافقت نمی‌شود و اگر هم موردی بوده متأسفانه مربوط به سال‌های بسیار دور است.

    شهردار همدان با تأکید بر اینکه هیچ مدیری خارج از بدنه شهرداری وارد نشده است افزود: در این دوره بین 8 تا 10سال مدیریت جوان شد و ما 3سال و 6 ماه است که فرصت سوزی نکردیم و برای تمام حوزه‌ها اعم از زیرساختی، روساختی، مبلمان شهری، فرهنگی، ورزشی و... با سند و مدرک برنامه داریم.

    صوفی ضمن آرزوی موفقیت برای تیم فوتبال شهرداری همدان در صعود به لیگ دسته یک کشور ادامه داد: آکادمی شهرداری در همه حوزه‌ها مشغول فعالیت است و پیش‌بینی می‌شود در دوران کرونا بالای 30هزار نفر در بحث ورزشی وارد شوند.

    صوفی در خصوص سامانه جمع آوری زباله نیز گفت: در حوزه پسماند که حوزه بسیار پیچیده‌ای است به طور متوسط 600تن زباله از شهر جمع آوری می‌شود که طرح جامع پسماند کارهای آن شروع شده ضمن اینکه ساماندهی زباله گردها نیز آغاز شده اما موضوع برخورد با زباله گردها نیست بلکه موضوع ساماندهی شهر است.

    شهردار همدان همچنین در خصوص پل شهید همدانی و خساراتی که به برخی خودروها وارد شده است گفت: آنچه که باید بدان توجه شود این است که پل شهید همدانی را مشاور طراحی کرده نه منِ شهردار! مشاوری که دارای صلاحیت در سازمان برنامه‌ریزی کشور است ضمن اینکه این پل‌ها ضابطه وزن دارند اما گاهی اوقات بی مبالاتی از سوی رانندگان اتفاق می‌افتد چرا که تابلوی اصلی نیز محدوده ارتفاعی دارد.

    صوفی در خصوص گلایه‌ها از نحوه برخورد پلیس ساختمان نیز گفت: تمام کارکنان شهرداری در طول سال آموزش ضمن خدمت می‌بینند و یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در کشور موضوع پلیس ساختمان است در صورتی که همواره تذکرات لازم به این افراد داده می‌شود اما آنچه که اهمیت دارد این است که طرف مقابل با جوسازی و تهدید به انتشار در فضای مجازی تلاش می‌کند تا تخلف خود را قانونی نشان دهد.

    صوفی در خصوص پروژه قطار شهری نیز گفت: قطار شهری همدان توسط مشاور ذی‌صلاح در حال بررسی است و این موضوع نیاز شهر همدان است و چرا ما باید از شهرهایی چون تهران و اصفهان عقب باشیم؟ آنچه که اهمیت دارد این است که مبدا کار کارشناسی شده است و غالب کارهایی که هزینه دارد کارشناسی شده پیش می‌رود و قطعا کار اجرایی خالی از اشکال هم نیست.

    صوفی در پایان در خصوص نام گذاری بلوار سردار شهید علیرضا حاجی بابایی نیز گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران پیشنهادی را برای نام گذاری معبری به نام شهید شاخص سال مطرح کرد که به شورای نام گذاری رفت و این تصمیم گرفته شد و این حق شهید شاخص سال است اما بنده در این شورا عضو نیستم و تصمیم گیرنده نبودم.

    گفتنی است در پایان نشست خبری شهردار از خانواده‌های مرحوم مهدی کاشی و مرحوم سیدصدرالدین موسوی تجلیل شد.

    تور رسانه‌ای و بازدید از پروژه‌های شهرداری پایان بخش نشست خبری شهردار همدان بود.

    تحویل موزه میدان امام(ره) به میراث فرهنگی در نیمه دوم مرداد

    شهردار همدان در بازدید رسانه‌ها از موزه میدان امام(ره) گفت: این موزه تنها موزه‌ای است که از دل آن آثار تاریخی کشف شده است و آثار کشف شده در همان مکان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

    صوفی گفت: عملیات نماکاری موزه در حال انجام است و با هماهنگی با وزیر میراث فرهنگی نمای این موزه که سنگ بود برای هماهنگی با محیط پیرامون تبدیل به آجر شد همچنین آبنمای این موزه مورد موافقت میراث فرهنگی همدان قرار نمی‌گرفت که موافقت آبنمای نواری را از وزیر میراث فرهنگی گرفتیم و در حال انجام است.

    شهردار همدان گفت: حدود یازده میلیارد تومان از منابع شهرداری برای این موزه هزینه شد که در توسعه جذب گردشگر بسیار مؤثر است.

    وی تأکید کرد: کار سازه‌ای موزه تمام شده و نماکاری نیز روبه اتمام است و در نیمه دوم مرداد امسال پروژه به میراث فرهنگی تحویل داده می‌شود.

    شهردار همدان توضیح داد: به دلیل اینکه سقف موزه برای برگزاری مراسم مختلف باید ترافیکی و سنگین طراحی می‌شد همچنین هماهنگی‌ها برای تحویل گرفتن موزه از میراث فرهنگی زمان بر بود احداث موزه امام(ره) طولانی شد.

    افتتاح فاز اول پارک اکباتان تا چند روز آینده

    وی در بازدید از پارک 250 هکتاری اکباتان نیز خاطرنشان کرد: فاز اول پارک اکباتان تا چند روز آینده افتتاح می‌شود و مردم باید با مطالبه‌گری، خواستار تکمیل این طرح‌ها باشند.

    شهردار همدان درباره این پارک گفت: پل معلق برای اتصال ساحل به جزیره‌های سد اکباتان نیز ایجاد می‌شود.

    افتتاح فرهنگسرای هنر و رسانه

    افتتاح فرهنگسرای هنر و رسانه در فرهنگسرای پرواز یکی دیگر از اقدامات روز گذشته بود و در این راستا خانه مطبوعات همدان و اهالی رسانه صاحب فرهنگسرایی برای تعالی قلم و ارتقای عملکرد رسانه شدند.

    گفتنی است سال‌ها خانه مطبوعات در پی دستیابی به چنین فرهنگسرایی بود که با تلاش شهردار همدان مطالبه اعضای خانه مطبوعات و اهالی رسانه همدان محقق شد.



    ارسال ديدگاه

    نام:
    پست الکترونیکی:
    کد امنیتی:
    ديدگاه: