صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

این روزها بیشترین نمود انتخابات شوراهای شهر و روستا در تبلیغات نامزدهای این شوراهاست که در شهر کاملا مشهود است و هرجا که می‌روی برگه‌های تبلیغاتی و بنر تصویر نامزدها به چشم می‌خورد.

اما مساله نگران کننده‌ای که وجود دارد چسباندن پوستر‌های تبلیغاتی برخی از نامزدها، خارج از جایگاه تعریف شده برای آنها و بر در و دیوار شهر است که علاوه بر نمای بصری ناشایستی که بر شهر تحمیل می‌کند، زحمت مضاعفی می‌شود بر گردن پاکبانان شهرداری تا آثار این تخلفات انتخاباتی را از چهره شهر پاک کنند.

محله‌های شهر همدان نیز این روزها به جایگاه تبلیغ نامزدهای شورای شهر تبدیل شده و از هر کوچه و خیابانی که می‌گذری محال است با چندین بنر تبلیغاتی و پوستر عکس نامزدهای شورا مواجه نشوی.

شاید بتوان گفت نخستین مطالبه شهروندان همدانی از نامزدهای شوراهای شهر و روستا این است که در همین ابتدای راه، کارشان را از حفظ دیوارهای شهر شروع کنند و نسبت به رعایت قانون تبلیغات و پرهیز از چسباندن پوسترها و بنرهای تبلیغاتی بر تیرهای چراغ برق و دیوارهای شهر دقیق‌تر عمل کنند.

قطعا داشتن این انتظار از نامزدهای شورای اسلامی شهر که از ابتدا قانون‌گرایی و حفظ زیبایی شهرمان را در دستور کار و برنامه‌های خود قرار دهد انتظار نابجایی نیست و مردم حق دارند کسانی که با بی نظمی‌ها و تخلفات تبلیغاتی، قصد ورود به عرصه شورای شهر را دارند از دایره انتخاب خود حذف کنند.

 

 رای به ظاهر نامزدها یا تفکراتشان؟

مساله دیگری که با عبور از خیابان‌های شهر و نگاه به بنر‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شورا به ذهن هرکس خطور می‌کند این است که "ظاهر داوطلب مهم است یا اهداف، تفکرات و برنامه هایش؟"

به راستی آنقدر که این روزها چهره نامزدهای انتخاباتی شورای شهر در همه نقاط شهر به چشم می‌خورند، اهداف، برنامه‌ها و حتی سوابق تحصیلی و کاری این افراد نیز دیده می‌شوند یا فقط ظاهر آنهاست که در تبلیغات به معرض نمایش گذاشته شده؟

شاید بسیار بهتر باشد اگر بر روی یک پوستر تبلیغاتی به جای تصویری بزرگ از چهره فرد، سابقه‌ای از فعالیت‌های نامزد در مسیر توسعه و آبادانی شهر و نیز برنامه‌هایی که او در آینده برای پیشرفت شهر خود در نظر دارد نوشته شود. نیازی نیست شهروندان برای انتخاب یک شخص کارآمد در مجموعه شورای شهر خود، به ظاهر او اهمیتی بدهند اما ضروری است که هدف او از داوطلب شدن و برنامه‌هایی که در ذهن او وجود دارد را به وضوح بدانند و بر این اساس انتخاب نمایند.

نصب بنر تبلیغاتی متفاوت یکی از نامزدهای شورای شهر همدان در این دوره شاید جرقه‌ای باشد برای تغییر این روند اشتباه، هرچند کامل نبوده و تنها اشاره‌ای داشته به اینکه "چهره و ظاهر نامزد مهم نیست، تفکرات و هدفش از نامزد شدن مهم است"، و همچنان هیچ هدف و برنامه‌ای در آن ذکر نشده است.

با امید به اینکه در دوره‌های بعدی انتخابات شوراهای شهر و روستا کمتر شاهد به تصویر کشیدن ظاهر و صورت نامزدهای انتخاباتی باشیم و بیشتر بر عملکرد و کارآمدی آنها در پوسترهای تبلیغاتی شان تمرکز نمائیم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: