صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان گفت: با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید سعید فطر از ساعت 12 امروز تا ظهر شنبه هفته آینده ورود خودروهای غیر بومی به این استان ممنوع است.

به گزارش هگمتانه، مهرداد نادری فر روز دوشنبه در نشست کمیته اجتماعی امنیتی ستاد کرونا استان همدان اظهار کرد: از امروز به مدت پنج روز ممنوعیت تردد خودروهای غیر بومی به استان همدان اجرایی می‌شود و در اجرای این طرح نیروی مقاومت بسیج و عوامل انتظامی، مأموران پلیس راهور را پشتیبانی می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه ملزومات اجرای این طرح تأمین می‌شود اضافه کرد: این ممنوعیت شامل همه رنگ بندی‌های کرونایی شده و از مناطق دارای وضعیت زرد هم نمی‌توان وارد استان همدان شد.

وی اظهار کرد: به جز آزمون کارشناسی ارشد سایر آزمون‌ها از جمله کنکور سراسری، آتش نشانی، استخدامی خانواده شهدا، کانون وکلا طبق دستورالعمل و ساختار زمانی با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در زمان مقرر برگزار می‌شود همچنین آزمون نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان اظهار کرد: آموزش و پرورش و مراکز علمی باید 72 ساعت پیش از برگزاری آزمون، محل برگزاری امتحان را به دانشگاه علوم پزشکی اطلاع رسانی کنند تا نسبت به بازدید از محل و ارائه تدابیر لازم برای اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا اقدام شود.

نادری فر درباره نماز عید فطر نیز گفت: نماز عید سعید فطر در سراسر استان و در فضای باز برگزار شده و همه مساجد برای برگزاری نماز در این روز باز هستند تا پراکنش جمعیت بیشتر شود.

وی اضافه کرد: برگزاری اردوهای تیم ملی، لیگ و دیگر موارد مرتبط به تیم ملی در راستای حمایت از قهرمانان ورزشی، با هماهنگی ستاد کرونا منعی ندارد اما باشگاه‌های ورزشی تعطیل است و باید از فعالیت زیر زمینی آنها جلوگیری کرد.

سرهنگ فکری: استقرار پلیس راهور در 21 نقطه برای اجرای محدودیت تردد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان هم گفت: 168 نفر از عوامل پلیس راهور سه نوبت در 21 نقطه استان برای اجرای محدودیت تردد تعطیلات پایان هفته مستقر شدند.

سرهنگ علی فکری اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به استان همدان از امروز به مدت پنج روز، طرحی برای جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی تدوین شد.

وی اضافه کرد: یکی از اشکالاتی که در اجرای محدودیت‌های ترافیکی با آن مواجه هستیم نبود کمربندی برای جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به داخل شهر است و خودروهای عبوری مجبور به ورود به داخل شهرهای استان می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اضافه کرد: همچنین امکان بستن همه دوربرگردان‌ها موجود در بلوارهای شهر نیست و خودروها پس از هدایت به مسیرها فرعی، از دوربرگردان‌ها وارد شهر می‌شوند بنابراین ناچار به تشدید سخت گیری در مسیرهای ورودی به استان و بازگرداندن خودروهای دارای پلاک غیربومی هستیم.

سرهنگ فکری اضافه کرد: چنانچه خودروهای غیربومی از مسیرهای فرعی و دوربرگردان‌ها وارد محدوده ممنوعه شوند از طریق دوربین‌ها شماره آنها ثبت می‌شود همچنین 100 دستگاه دست افزار به مأموران راهور تحویل شده که پس از جریمه فرد متخلف توسط مأمور راهنمایی و رانندگی، بلافاصله پیامک آن برای مالک خودرو ارسال می‌شود.

وی یکی از مشکلات کنونی را تردد سه هزار خودروی دارای پلاک غیربومی متعلق به ساکنان استان همدان دانست و گفت: حضور این خودروها در شهر سبب بی اثر شدن تلاش پلیس می‌شود چراکه شهروندان با دیدن این پلاک‌ها و با باور اینکه این وسایل نقلیه متعلق به مسافران است فکر می‌کنند پلیس اقدامی برای اجرای محدودیت‌های ترافیکی انجام نمی‌دهد.

رئیس پلیس راهور استان همدان از دارندگان خودروهای دارای پلاک غیربومی خواست از تردد در شهر پرهیز کنند چرا که پلیس و دوربین‌ها این قبیل وسایل نقلیه را جریمه می‌کنند همچنین روند رسیدگی به اعتراض رانندگان نسبت به جریمه، در کمیسیون‌ها بر اساس مستندات لازم و قابل قبول است.

سرهنگ فکری ادامه داد: هم اینک سه راه کوی فرهنگیان، چهار راه شهید قهاری (میدان میوه و تره بار) و تقاطع بهشت شهر همدان فاقد روشنایی کافی است و از شرکت توزیع نیروی برق انتظار می‌رود نسبت به نصب سامانه روشنایی اقدام کند.

وی با بیان اینکه کمبود علایم و تجهیزات ترافیکی داریم از شهرداری خواست چراغ چشمک زن مورد نیاز پلیس راهور را در اختیار این نیرو قرار دهد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان نیز اظهار کرد: برخی رانندگان برای فرار از چنگال قانون اقدام به مخدوش کردن پلاک به شیوه گل مالی، گریس مالی، استفاده از چسب و دستمال کاغذی برای تغییر شماره انتظامی وسیله نقلیه می‌کنند.

سرهنگ حمیدرضا سعیدزاده بیان کرد: با توجه به ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به استان همدان نیازمند پشتیبانی و حضور نیروهای جمعیت هلال احمر، شهرداری و اورژانس در کنار مأموران انتظامی و راهور تا پایان طرح یعنی ظهر روز شنبه هفته آینده هستیم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: