صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : رویداد صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۹

امروز: ۷ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 26

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه شهرستان: مسؤول بنیاد برکت شهرستان اسدآباد از اجرای طرح نورد تولید آهن رول، تیرآهن و میل‌گرد توسط بنیاد برکت در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش هگمتانه، بهنام بیگ‌محمدی با بیان اینکه این طرح در سال جاری با اشتغال 800 نفر با بودجه‌ای افزون بر 600 میلیارد تومان در شهرستان اجرایی می‌شود، اظهار کرد: در تمام استان‌ها ستاد اجرایی فرمان امام(ره) قرار است سه طرح شاخص اجرا کند که یکی از طرح‌های شاخص استان همدان توسط این بنیاد طرح نورد اسدآباد خواهد بود.

وی بیان کرد: در سال 1400 بنیاد برکت با توجه به نامگذاری امسال از طرف مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی ها» ایجاد تعداد 1500 شغل را در سطح روستاهای استان همدان هدف گذاری کرده است که در مرحله اول در شش ماه نخست امسال ایجاد 350 شغل به شهرستان اسدآباد اختصاص خواهد داشت.

بیگ محمدی با اشاره به اینکه در سال 1400 چندین مورد مشاغل جدید توسط بنیاد برکت به رده‌های شغلی اضافه شده است، خاطرنشان کرد: فروش اینترنتی و از راه دور از جمله غذاهای خانگی از جمله مواردی است که توسط بنیاد برکت در این راستا تأمین مالی خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری کسب و کارهای خانوادگی احتمالاً تا 500 میلیون تومان توسط بنیاد برکت تأمین مالی می‌شوند و از اردیبهشت ماه این طرح آغاز خواهد شد و در این راستا شش شهرستان استان هدفگذاری شده است.

بیگ محمدی با بیان اینکه متأسفانه اسدآباد در حوزه بنگاه محور ضعیف بوده و سعی بر آن است که امسال نسبت به تقویت این حوزه اقدام شود، گفت: بنیاد برکت در دو سال گذشته در سال 98 و 99 تاکنون 60 روستای اسدآباد را در بحث اشتغال تحت پوشش قرار داده و 1000 شغل ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 98 اسدآباد در استان همدان نخستین شهرستان آزمونه اشتغال بنیاد برکت انتخاب شد، افزود: در سال 98 در 20 رسته شغلی بنیاد برکت در اسدآباد موفق به تحقق تعداد 300 شغل در سطح روستاهای هدفگذاری شده خود شد که در حال حاضر 99 درصد این مشاغل پایدار هستند.

بیگ محمدی تعداد روستاهای هدفگذاری شده سال 99 را نیز 40 روستا برشمرد و خاطرنشان کرد: در این روستاها 3125 نفر متقاضی تسهیلات اشتغال بنیاد برکت ثبت نام کردند که در پایان با پالایش‌های انجام شده در کارگروه 985 نفر را به عنوان متقاضی تسهیلات بنیاد برکت معرفی کردیم و 600 نفر برای تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند.

به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: در سال جاری نیز تعداد دیگری از روستاهای اسدآباد برای ایجاد اشتغال توسط بنیاد برکت هدفگذاری شده که در این بین در برخی از روستاها از جمله حسام آباد، چنارسفلی، خاکریز و موسی آباد از سال گذشته ورود پیدا کرده ایم که امسال نیز دوباره ورود خواهیم داشت.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: