صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه ورزش: رئیس فدراسیون چوگان از شهرداران شهرهای مختلف کشور خواست برای ایجاد زیر ساخت‌های چوگان از جمله زمین به کمک فدراسیون بیایند.

«ابراهیم نوزایی» با بیان اینکه هیأت‌های استانی چوگان در استان‌های فارس، کرمانشاه، خراسان رضوی و یزد امسال راه‌اندازی می‌شود، افزود: قرار است امسال استان‌های فارس، کرمانشاه، خراسان رضوی و یزد صاحب چوگان شوند، این رشته ورزشی تاریخ و پیشینیه فرهنگ ما است و با توجه به اینکه به ثبت جهانی در یونسکو رسیده باید آن را توسعه دهیم و در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی اظهار کرد: سال گذشته مسابقات چوگان به علت شیوع ویروس کرونا مانند سایر رشته‌های ورزشی کمتر برگزار شد و فدراسیون جهانی چوگان نیز از این امر مستثنی نبود، امسال برنامه‌های عملیاتی را برای توسعه و گسترش مسابقات تدوین کردیم که امیدواریم با کنترل و مهار این بیماری به سرانجام برسد.

نوزایی تصریح کرد: مهمترین مشکل ما نبود زیرساخت چوگان از جمله زمین و اسب است بسیاری از استانها راغب هستند این رشته ورزشی را تاسیس و توسعه دهند که به دلیل نداشتن زیر ساخت، میسر نیست و لازم است بخش خصوصی در این زمینه وارد عمل شود.

به گفته وی، برای ایجاد زیرساخت، بخش خصوصی زمین‌هایی دارند را به عنوان باشگاه چوگان تاسیس کنند و متولیان استان‌ها مانند استانداران و شهرداران نیز کمک کنند تا زمین‌هایی برای این رشته ورزشی در نظر گرفته شود و می‌توانند مشکل زیر ساخت را با همکاری و همدلی مسوولان کمک و برطرف کرد.

چوگان از بازی و ورزش‌های کهن ایرانی است که امروزه به ورزشی جهانی تبدیل شده ‌است. امروزه بیش از 77 کشور مسابقات و برنامه‌های ویژهٔ چوگان برگزار می‌کنند. چوگان همچنین از جمله ورزش‌هایی است که از سال 1900 (میلادی) تا سال 1939 (میلادی) به عنوان یک ورزش در مسابقات جهانی المپیک بازی شده و هم‌اکنون نیز از سوی کمیته بین‌المللی المپیک به عنوان یکی از ورزش‌های جهانی شناخته شده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: