صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: کمیته تخصصی حقوق کودک به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان در استان راه‌اندازی و فعال شده است.

به گزارش هگمتانه، ربیعه علیمحمدی روز دوشنبه در نخستین جلسه کمیته حقوق کودک در استانداری همدان، بیان کرد: این کمیته متشکل از نمایندگانی از استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

وی اضافه کرد: اعضای این کمیته از این پس مکلف به پیگیری موارد مرتبط با حقوق کودکان در دستگاه‌های مختلف هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان افزود: به طور حتم آشنایی جامعه و دستگاه‌ها با موضوع حقوق کودک در تحقق اهداف این کمیته بسیار مؤثر است، بنابراین رویکرد اصلی این کمیته باید آشنا کردن جامعه با حقوق کودکان باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان اظهار کرد: باید در گام نخست وظایف و تکالیف دستگاه‌ها در قبال کودکان مشخص شود تا شاهد موازی کاری در این بخش نباشیم.

علیمحمدی بیان کرد: نشست‌های این کمیته ماهانه و به صورت مستمر و به منظور بررسی قانون و سند حقوق کودک در دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت حضور همه سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه کودک در این جلسات گفت: می‌توان برای رفع کمبودها از توان و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد با هدف بهبود شرایط استفاده کرد تا شاهد بهتر شدن شرایط زندگی کودکان باشیم.

 

بختیاری: بررسی‌ها مؤید افزایش میزان آسیب‌ها در جامعه است

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی همدان نیز در این جلسه گفت: پیمان نامه حقوق کودک در برخی بندها با فقه اسلامی مغایرت‌هایی دارد بنابراین با شک و تردید مورد تأیید قرار گرفته است.

زهره بختیاری افزود: همچنین تعارض‌هایی در سند جامع از جمله قانون حمایت از اطفال وجود دارد اما در بند نخست این سند، نقش سازمان‌هایی مانند بهزیستی پررنگ دیده شده است.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی سرریز شرایط اجتماعی جامعه است و بررسی‌ها مؤید افزایش میزان آسیب‌ها در جامعه است.

بختیاری با بیان اینکه باید در مساله حضانت فرزندان به سمت شایستگی والد پیش رفت، اظهار کرد: سهم اعتیاد زنان به مردان 20 به 80 است یعنی صلاحیت مادر نسبت به پدر برای حضانت فرزندان بیشتر است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: