صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان از افزایش تولیدات داخلی سینمایی و پویانمایی در استان همدان خبر داد و گفت: تولیدات پویانمایی در استان همدان همچنان در کشور پیشتاز است.

به گزارش خبرنگار هگمتانه، مهدی دهقان‌نیری با حضور در دفتر روزنامه هگمتانه و با بیان این که روزنامه هگمتانه یک رسانه مکمل با صداوسیمای مرکز همدان است، اظهار کرد: در حال حاضر بهترین و زیباترین اخبار می‌تواند مربوط به فیلم‌ها و سریال‌های تولید شده در سیمای مرکز همدان باشد و همچنین تولیدات سینمایی می‌تواند منبع تغذیه اخبار در شرایط کنونی باشد.

دهقان نیری در ادامه تصریح کرد: در سایر استان‌ها تولیدات سینمایی استانی خبرسازترین موضوعات روز هستند، اما این مهم در استان همدان سال‌ها بود که به دست فراموشی سپرده شده بود.

وی افزود: مردم استان همدان شایسته بهترین رخدادهای فرهنگی هستند و باید فضایی برای ارائه تولیدات فرهنگی ایجاد شود تا مردم نیز به این امر عادت کنند.

دهقان‌نیری همچنین از سختی‌های کار در سیمای مرکز همدان خبر داد و گفت: در حال حاضر در استان همدان 3 کار فاخر در حال تولید است که 2 کار مربوط به تولیدات سینمایی و یک سریال 26 قسمتی ملی است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان در ادامه تصریح کرد: سریال «نقش خاک» در 26 قسمت در حال آماده‌سازی است و با همت عوامل و حمایت مدیران استان، این کار در ماه مبارک رمضان در شبکه‌ ملی پخش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بازیگران همدان نیز میدانی برای نمایش کارهای خود نداشته‌اند، اظهار کرد: در سال‌های گذشته بازیگران همدانی صحنه‌ای برای ارائه کارهای خود نداشته و استعداد آنها مغفول مانده است که با انجام پروژه‌های ملی، میدان برای نشان دادن استعدادهای همدانی‌ها باز شده است.

وی افزود: حمایت مدیران این استان از تولیدات فرهنگی بسیار ضعیف بوده و این امر نیازمند فرهنگ سازی و افزایش کارهای فرهنگی در استان است که میل مدیران استان را به حمایت از کارهای فرهنگی افزایش دهد.

وی با بیان اینکه تولیدات پویانمایی در استان همدان با قوت بیشتر در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: پویانمایی‌های فاخر ملی در استان همدان در حال تولید است که با ارائه این کارها استان همدان گام بلندی در راستای تولیدات پویانمایی حتی در سطح جهان نیز برداشته است و به عنوان قطب پویانمایی معرفی می‌شود.

وی خواستار تعامل فعالان رسانه و صداوسیمای مرکز همدان شد و گفت: در برنامه‌های گفتگومحور تولید شده در صداوسیمای مرکز همدان، سایر رسانه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در هرچه بهتر شدن موضوعات طرح شده در این برنامه‌ها داشته باشند و با رصد این برنامه‌ها به بهبود کیفیت برنامه‌های تولیدی نیز کمک کنند.

الوند قائم مقام رسانه‌های استان نیز بیان کرد: رسانه هگمتانه همواره مشی انقلابی خود را حفظ کرده و مورد اعتماد عموم جامعه است. 

معراجی‌فر، معاون سیمای همدان نیز در ادامه با اشاره به اینکه استان همدان در بسیاری از رتبه بندی‌های صداوسیما جزو 3 استان برتر است، افزود: سیمای استان‌ها به صورت لحظه‌ای برنامه‌های تولید شده را رصد و ارزیابی می‌کند که در این ارزیابی‌ها استان همدان در بسیاری از برنامه‌ها رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برنامه شبانه همدان در پاییز و زمستان توانسته جزو 3 شبانه برتر کشور باشد و در حال حاضر برنامه‌های تولید شده در مرکز همدان با استان‌های قدرتمند در حوزه تولیدات شبکه‌ای رقابت می‌کند.

وی با بیان اینکه در تولیدات کودک که مهمترین تأکید رهبر انقلاب است، استان همدان شاخصه‌های قابل تحسینی دارد، اعلام کرد: آمارهای ارائه شده توسط صداوسیمای مرکز همدان خود گواه این مطلب است که استان همدان در سال‌های اخیر در صداوسیما حرفی برای گفتن دارد.

معراجی‌فر با تأکید بر اینکه بضاعت مالی صداوسیمای مرکز همدان پاسخ گوی این حجم از تولیدات و برنامه‌های شاخص نیست، اعلام کرد: در زمینه برنامه‌های تک‌گُل و همچنین سایر تولیدات، استان همدان توان رقابت با استان‌های بزرگ کشور را دارد و این مهم نیازمند حمایت مدیران استانی و حامیان مالی خواهد بود.

در این دیدار سرپرست هگمتانه از ضرورت هم‌افزایی بین رسانه‌ها و هدف‌گذاری منسجم برای اطلاع‌رسانی از رویدادهای اجتماعی  و فرهنگی در سطح شهر و استان یاد کرد و گفت: می‌توان با این مهم بسیاری از موضوعات روز استان را مطرح و برای آن چاره‌جویی کرد.

مصطفی شیرمحمدی افزود: امروز رسانه‌هایی (نظیر هگمتانه) که در قانون به عنوان دولتی از آنها یاد می‌شود با کمترین‌ برخورداری از حمایت‌های دولتی از انتفاع خصوصی نیز محروم هستند که این آسیب جدی به اقتصاد این رسانه‌ها صدمه وارد کرده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: