صفحه 1 : صفحه اول صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۴
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۷

امروز: ۴ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (Apr) 23

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه ورزش: کشتی آلیش بانوان همدان در رقابت‌های قهرمانی کشور با کسب نتایج ضعیف نشان داد همچنان روی نوار ناکامی باقی مانده است.

با وجود اینکه بارها کارشناسان و صاحب نظران عرصه کشتی به ویژه حوزه بانوان نسبت به وضعیت این رشته ورزشی هشدار داده بودند، اما در نتیجه شاهد ناکامی تلخ کشتی گیران آلیش بانوان در آوردگاه ملی بودیم.

رقابت‌های آلیش زنان قهرمانی کشور با قهرمانی تیم مازندران به پایان رسید و همدان حتی در جمع 10 تیم برتر قرار نگرفت.

112 کشتی گیر از 27 استان کشور در این دوره از مسابقات حضور داشتند که رهاورد همدان از وزن‌های انفرادی مسابقات نیز فقط 2 مقام پنجمی بود.

در این مسابقات مازندران با 92 امتیاز قهرمان شد، اصفهان با 70 امتیاز دوم و توابع تهران با 63 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

ترکیب تیم همدان در این دوره از مسابقات را اسما نادری در وزن 55 کیلوگرم، فاطمه دارایی در 60، رویا میرزایی 65، زینب جلالوند 70، شیدا کیانی 75 و فاطمیا کولیوند در وزن به اضافه 75 کیلوگرم تشکیل دادند.

همچنین هانیه کولیوند به عنوان سرپرست و آرزو احمدوند و نصیبه ذوالفقاری مربیان این تیم اعزامی بودند.

تیمی که شیدا کیانی در 75 کیلوگرم و فاطمه کولیوند در وزن به اضافه 75 کیلوگرم فقط 2 مقام پنجمی را به دست آوردند که در مجموع نتایج بسیار ضعیف برای تیم منتخب استان همدان بود.

سریال تکرار ناکامی‌ها

کشتی آلیش بانوان همچنان روی نوار ناکامی باقی مانده و نشان می‌دهد که هیأت کشتی در حوزه بانوان نتوانسته در کمک به این رشته برنامه‌ریزی مؤثر داشته باشد.

سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی آلیش بانوان کشور که اردیبهشت ماه برگزار شد، تیم همدان در هیچ یک از وزن‌ها عملکرد موفقی نداشت.

امسال نیز همین رویه تکرار شد تا سریال ناکامی‌های در کشتی بانوان همچنان تداوم یابد.

نکته جالب توجه اینکه، نفرات برتر این مسابقات فقط مجاز به فعالیت در رشته کشتی آلیش بانوان بوده و در صورت فعالیت در سایر رشته‌های ورزشی به صورت حرفه‌ای، از دعوت آن‌ها به اردوها و اعزام به مسابقات بین المللی جلوگیری می‌شود.

در سال‌های اخیر همواره در رشته‌هایی نظیر کشتی کلاسیک همدان از قهرمانان جودو و سایر رشته‌ها استفاده می‌شد اما این بار قوانین کشتی آلیش حضور آن‌ها را منع کرد، بنابراین فقط بانوانی توانستند رهسپار این مسابقات شوند که در این رشته فعالیت دارند.

در واقع کشتی بانوان همدان نتوانست ثمره سایر رشته‌های ورزشی نظیر جودو را در ترکیب خود داشته باشد و به نوعی با لقمه آماده به مصاف حریفان برود.

نتایج کسب شده نشان داد کشتی بانوان همدان در یکسال و نیم گذشته از مسابقات دوره قبل نیز کاری از پیش نبرده و برنامه‌ریزی مناسبی در رشد و پیشرفت این ورزش نداشته است.

هر چند شاید شیوع کرونا بهانه‌ای برای کاهش تمرین و عدم برنامه‌ریزی مطلوب عنوان شود، موضوعی که نایب رئیس فدراسیون کشتی کشور آن را برای همه استان‌ها یکسان و مشابه دانسته و این بهانه را رد کرده است.

 

وعده‌هایی که عملی نشد

این در حالی است که طی هفته گذشته در نشست هماهنگی اعزام تیم آلیش بانوان به مسابقات قهرمانی کشور صحبت‌های جالبی مطرح شد.

قاسم ربیعیان دبیر هیأت کشتی پیش از اعزام تیم تأکید بر درخشش کشتی گیران کرده بود و اینکه باید از حیثیت استان دفاع کنند اما این شرط اعزام هم عملی نشد.

زهرا  کهزادی نایب رئیس بانوان هیأت کشتی استان نیز در خصوص اعزام ورزشکار به مسابقات آلیش قهرمانی کشور گفته بود که باید نفرات هر وزن در این رشته ورزشی برای اعزام به مسابقات آمادگی لازم را داشته باشند چراکه اعزام هر ورزشکار برای ما بار مسؤولیت دارد، نمی‌خواهیم بدون توجه به حیثیت کشتی استان که قهرمان آسیا و تیم‌ملی داشته عازم این رقابت‌ها شویم.

وعده‌هایی که مطرح اما هرگز عملیاتی نشد تا کشتی همدان در حوزه بانوان موفق عمل نکند.

البته نایب رئیس هیأت کشتی همدان قبل از شروع مسابقات اعلام کرد که دخالتی در امور فنی نداشته تا مقصر این نتایج به نام مربیان ثبت شود.

کهزادی عنوان داشته که فقط کارهای هماهنگی اعزام را انجام داده است.

با این اوصاف اگر شانس نشان برای کشتی استان در این مسابقات پیش‌بینی هم نشده، چرا نسبت به اعزام تیم اقدام شده تا علاوه بر هزینه‌ها، کشتی گیران در معرض شیوع کرونا هم قرار بگیرند.

نکته‌ای که اعضای هیأت کشتی استان همدان نسبت به این ناکامی سکوت اختیار کرده‌اند هر چند روابط عمومی هیأت کشتی همدان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بدون تردید این نتیجه نشان داد که کشتی آلیش بانوان نیازمند تلاش و برنامه‌ریزی‌های بیشتری است و این نتیجه برای کشتی بانوان همدان قابل قبول نخواهد بود.

هر چند این دوره از مسابقات تیم کشتی بانوان بدون ورزشکاران اجاره‌ای دیگر رشته‌ها به مصاف رقبا رفتند و امیدواریم کشتی بانوان از همین فردا به دنبال برنامه‌ریزی و راه حلی برای برون رفت از این جایگاه داشته باشد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: