صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
اسفند
۱۴۰۲

شماره
۵۵۸۱

امروز: ۱۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Mar) 29

عناوین صفحه

  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • اخبار کوتاه - 27 اسفند
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • بهار می‌آید تا دستان مهربانی خالی نمانند
  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • هگمتانه، گروه خبر همدان: شورای اداری شهرداری همدان با حضور آیت‌ا... شعبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، شهردار، معاونان، مدیران مناطق و سازمان‌ها روز یکشنبه در مرکز همایش‌های قرآنی و بین المللی همدان برگزار شد.

     

     آیت‌ا... شعبانی: نیازمند بوستان‌ها و فضاهای مناسب ویژه بانوان هستیم

    به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری همدان؛ نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم اظهار کرد: در سال‌های اخیر رویکرد مدیریت شهری همدان در حوزه‌های مختلف نظیر آسفالت معابر، توسعه فضای سبز، اجرای طرح‌های عمرانی و غیره به ویژه توجه به مناطق کم برخوردار مثبت بوده است که جای تقدیر دارد.

    آیت‌ا... حبیب الله شعبانی افزود: چهل و دو سال از عمر انقلاب گذشته است و در این مدت علی رغم تمامی تلاش ‎ها و توجهات شهرداری به ویژه مناطق کم برخوردار، متأسفانه شاهد افزایش فاصله طبقاتی در برخی از این مناطق هستیم و معتقدم تدابیر موجود برای تحقق عدالت کافی نبوده است.

    وی تصریح کرد: رویکرد بودجه مدیریت شهری بر اساس قانون است اما اگر بخواهیم به عدالت نزدیک شویم مجبور به تصمیم گیری‌های بزرگ و جسورانه هستیم.

    امام جمعه همدان گفت: تمام شهروندان برای ما محترم و ارزشمند هستند اما باید در خدمات‌رسانی فاصله طبقاتی موجود مناطق کم‌برخوردار و توسعه یافته را کمتر کنیم تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم که تحقق این موضوع نیازمند حمایت‌های جدی دولت و شورای اسلامی شهر از مدیریت شهری است.

    آیت‌ا... شعبانی با بیان اینکه عملکرد مدیریت شهری در افزایش رضایتمندی مردم تأثیر گذار است، افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید در راستای رضایتمندی مردم و رفع دغدغه شهروندان رقم بخورد که برای نمونه برخی از املاک هستند که در طرح قرار دارند و باید هر چه سریعتر تعیین‎تکلیف شوند تا دغدغه شهروندان در این خصوص مرتفع شود.

    وی با بیان اینکه بانوان بخش اعظمی از جامعه را شامل می‌شوند، تأکید کرد: در شهر همدان نیازمند پارک‌های ویژه بانوان هستیم و باید فضاهای مناسبی در این زمینه طراحی و اجرا شود تا بانوان بتوانند از تفریحات سالم و ضروری بهرمنده شوند، که انتظار داریم مدیریت شهری در این حوزه نیز برنامه‌ریزی لازم را در دستور کار قرار دهد.

     صوفی: در سه سال اخیر توسعه متوازن و توجه ویژه به مناطق کم برخوردار در اولویت قرار گرفت

    شهردار همدان نیز در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان از مدیریت شهری، گفت: شهرداری یک نهاد چند وجهی است و باید به تمام نقاط شهر توجه داشته باشد و در این بین فارغ از هرگونه موضوعات سیاسی، خدمات رسانی به مردم را اولویت اصلی خود می‌داند.

    عباس صوفی تصریح کرد: به دلیل حجم بسیار بالای فعالیت‌های مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف، نقدینگی و تأمین منابع مالی در اولویت است که بخش اعظم منابع شهرداری‌ها از منابع داخلی و شهروندان تأمین می‌شود و منابع دولتی سهم بسیار ناچیزی در این زمینه دارند.

    وی بیان کرد: شهرداری همدان به عنوان بزرگ‌ترین دستگاه خدمات رسان با حدود 4 هزار نفر نیرو اداره شهر را عهده دار است که در کنار اجرای پروژه‌های مختلف شهری، ماهیانه 30 میلیارد تومان حقوق و مزایا پرداخت می‌کند که نشان از گستردگی و حجم بالای فعالیت‌ها در این نهاد عمومی دارد.

    شهردار همدان افزود: در سال 96 بودجه شهرداری همدان 420 میلیارد تومان بود که در سال 1400 این رقم به 1600 میلیارد رسیده است که در بحث بودجه شاهد اقدامی جهادی هستیم که در این بین توسعه متوازن شهر در تمامی نقاط در اولویت قرار دارد.

    وی با تأکید بر اینکه طی سه سال اخیر و در نظام برنامه‌ریزی و راهبردی، توسعه متوازن و توجه ویژه به مناطق کم برخوردار در اولویت مدیریت شهری همدان قرار دارد، تصریح کرد: توزیع عادلانه امکانات و خدمات شهری از رویکردهای مهم شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان در سال‌های اخیر است که در این بین منطقه یک شهرداری در زمره مناطق برخوردار شهر همدان و سه منطقه دیگر نیز جزو مناطق کمتر برخوردار شهر به شمار می‌روند.

    وی در این باره گفت: طبق سنوات گذشته بودجه شهرداری ستاد در اجرای پروژه‌های بزرگ و شاخص از مناطق یک و دو تأمین می‌شود که عمده این پروژه‌ها نظیر پل سردار همدانی، پل غدیر، ساماندهی ورودی‌های شهر، احداث بلوار سلامت، احداث بلوار قدر، احداث بوستان‌های فرا منطقه‌ای و غیره در مناطق کم برخوردار سه و چهار شهر همدان قرار دارد که حکایت از توجه ویژه به این مناطق دارد.شهردار کلانشهر همدان با بیان اینکه در قیاس با سایر کلانشهرهای کشور از منابع دولتی و ارزش افزوده کمتری بهره مند هستیم گفت: علی رغم تمامی تنگناهای مالی، امسال از محل اوراق مشارکت و در جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی 17 دستگاه اتوبوس جدید خریداری شد و 30 دستگاه اتوبوس نیز به صورت کامل بازسازی و دهه فجر امسال به ناوگان اضافه شد.

    وی بر لزوم مشارکت شهروندان در شناسایی و احصا مشکلات شهری تأکید کرد و گفت: با راه‌اندازی همیاران محلات در تلاش هستیم از ظرفیت معتمدین، نخبگان و شهروندان خوش فکر مناطق در جهت شناسایی مشکلات و رفع نیازهای محلات بهره‌مند شویم که تحقق این موضوع منجر به افزایش رضایت عمومی وکیفیت خدمات رسانی به شهروندان خواهد شد.

     

     ابرار خرم: تحقق 90 درصدی بودجه شش ماه نخست امسال شهرداری همدان

    معاون مالی و اقتصادی شهردار همدان نیز در ادامه جلسه شورای اداری گفت: عمده منابع مالی شهرداری از سوی شهروندان تأمین می‌شود و تنها 10 درصد بودجه از محل کمک‌های دولتی و ارزش افزود تأمین می‌شود که بسیار ناچیز است.

    رضا ابرار خرم گفت: با وجود تمامی مشکلات مادی و اقتصادی سال‌های اخیر به ویژه امسال، خوشبختانه در بودجه شش ماه نخست امسال شاهد تحقق 90 درصدی بودجه هستیم و در قیاس با سایر شهرداری‌های کشور به مراتب وضعیت بهتری داریم.

    وی در این باره افزود: با تدابیر لازم و حمایت‌های شورای اسلامی شهر و رهنمودهای شهردارهمدان؛ تاکنون مشکلی بابت پرداخت حقوق و مزایای کارکنان، پرداختی به پیمانکاران و اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی مشکلی نداشته ایم و خوشبختانه هیچ پروژه شهری به دلیل مسائل مالی تعطیل نشده است.

    قائم مقام شهردار همدان با بیان اینکه بر خلاف سال‌های گذشته، دفترچه محاسباتی شفاف و دقیقی برای سال آینده تنظیم شده است، گفت: در سال‌های اخیر شاهد افزایش سرسام آور هزینه‌های مالی در اجرای پروژه‌ها و عدم تناسب قیمت‌ها با خدمات ارایه شده بودیم که با ارایه راهکارهای لازم این موضوع برای سال آینده مرتفع شده و شاهد شفافیت دفترچه محاسباتی هستیم.

     

     حضرت زاده: 60 درصد بودجه سال آینده عمرانی و 40 درصد هزینه‌های جاری است

    معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرداری‎ها در کشور با چالش‌ها و مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که با وجود این مشکلات ریز و درشت، مجموعه مدیریت شهری همدان در سال‌های اخیر با تلاش شبانه روزی کارکنان و تدابیر لازم در جهت پیشبرد اهداف و چشم اندازهای شهر گام‌های روبه جلویی برداشته است.

    مرتضی حضرت زاده افزود: سال‌های گذشته در فرآیند بودجه ریزی چالش‌های بیشماری وجود داشت که با تأکید شهردار همدان، برنامه‎ریزی مدون و علمی با استفاده از برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری در این زمینه مورد توجه قرار گرفت.

    وی بیان کرد: برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری بستر مناسبی را در جهت استفاده از ظرفیت بالای نخبگان و متخصصان حوزه‌های مختلف شهری فراهم کرده است که در این خصوص نیازهای مردم به صورت کاملا تخصصی شناسایی و احصاء می‌شود و در نتیجه می‌توان شاهد افزایش رضایتمندی در جامعه بود.

    وی با تأکید بر اینکه اولویت بودجه سال آینده مدیریت شهری با پروژه‌های نیمه تمام است، گفت: بودجه سال 1400 شهرداری همدان بر اساس برنامه راهبردی- عملیاتی شهر و شهرداری تهیه شده و در واقع برشی از برنامه پنج ساله و چشم انداز 20 ساله شهر همدان است که بر اساس تأکید شهردار و با برنامه‎ریزی‌های صورت گرفته اولویت نخست تکمیل پروژه‌های با بیش از 70 درصد پیشرفت و سپس تکمیل سایر پروژه‌های نیمه تمام است.

    حضرت زاده بیان کرد: توسعه متوازن شهر در سال‌های اخیر مورد تأکید شورا و شهرداری بوده است که در همین راستا و در تعریف نظام بودجه بندی، مناطق 1 و 2 شهرداری بودجه پروژه‌های زیرساختی و بزرگ را تأمین و در اختیار شهرداری ستاد قرار می‌دهند که از این محل اجرای پروژه‌های بزرگ شهر که عمدتا در مناطق کم برخوردار قرار دارند، هزینه می‌شود.

    وی با بیان اینکه 900 میلیارد تومان از بودجه 1600 میلیاردی سال آینده به مباحث عمرانی اختصاص دارد، افزود: در احکام بودجه نویسی الزاما 60 درصد بودجه به مباحث جاری و 40 درصد نیز به موضوعات عمرانی تأکید شده است که در نظام بودجه ریزی شهرداری همدان این موضوع برعکس است و 60 درصد بودجه صرف هزینه‌های عمرانی و مابقی نیز صرف هزینه‌های جاری می‌شود که نشان از تفاوت ساختار مدیریت شهری در بحث بودجه ریزی است.

    وی در خاتمه تأکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سال آینده موضوع خزانه‌داری کل در شهرداری همدان به صورت یکپارچه رقم خواهد خورد.



    ارسال ديدگاه

    نام:
    پست الکترونیکی:
    کد امنیتی:
    ديدگاه: