صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
اسفند
۱۴۰۲

شماره
۵۵۸۱

امروز: ۹ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Mar) 28

عناوین صفحه

  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • اخبار کوتاه - 27 اسفند
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • بهار می‌آید تا دستان مهربانی خالی نمانند
  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • هگمتانه، گروه خبر همدان: روز گذشته مسیرهای راهپیمایی خودرویی، دوچرخه‌سواری و موتوری در یوم‌الله 22 بهمن در همدان اعلام شد.

    به گزارش خبرنگار هگمتانه، نشست خبری برنامه‌های دهه فجر صداوسیمای مرکز همدان صبح روز گذشته با حضور حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان و مهدی دهقان‌نیری مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان برگزار شد.

    حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان ضمن گرامیداشت ایام‌ا... دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی از تشکیل ستاد دهه فجر از چند ماه گذشته خبر داد و گفت: 11 ستاد اصلی تشکیل شده که شامل یک ستاد استانی و 10 ستاد شهرستانی است.

    وی ادامه داد: 22 کارگروه زیرمجموعه ستاد دهه فجر استان است که تعداد برنامه‌های شاخص اعلام شده از سوی کارگروه‌ها 90 برنامه است.

    وی با بیان اینکه جشن‌های دهه فجر تعطیل‌پذیر نیست از پیش‌بینی بیش از 10 هزار برنامه در این خصوص خبر داد و گفت: برنامه‌های قابل اجرا شامل افتتاح پروژه‌ها، نشست‌های متعدد، کمک‌های مؤمنانه، کارگروه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و بسیج، نیروهای مسلح، فضای مجازی، جشن‌های مردمی، جشن‌های فاطمی همراه با جشن دهه فجر در بقاع متبرک استان همدان برگزار می‌شود.

    حجت‌الاسلام فاضلیان از شهرداری همدان به جهت فضاسازی شهری قدردانی کرد و گفت: در محور مسائل انقلاب برنامه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی در مساجد مختلف استان پیش‌بینی شده است.

    رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به شرایط ویژه کرونا از راهپیمایی خودرویی در 22 بهمن خبر داد و گفت: راهپیمایی 22 بهمن امسال به دلیل شرایط کرونا به شکل سال‌های گذشته قابل اجرا نیست و به صورت خودرویی از چهار خیابان اصلی منتهی به میدان امام(ره) شامل خیابان شهدا، تختی، باباطاهر و شریعتی و به صورت موتوری از خیابان بوعلی و به صورت دوچرخه‌سواری از خیابان اکباتان برگزار می‌شود.

    وی اظهار کرد: قرائت قطعنامه و همچنین اجرای سرود و سخنرانی سردار سپهر جانشین فرمانده بسیج مستضعفین کشور نیز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در روز 22 بهمن در میدان امام(ره) برگزار می‌شود.

    رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان به عناوین روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: عنوان دیروز انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) عبد صالح خدا، احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) بود و امروز انقلاب اسلامی، عدالت اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، جهش تولید است.

    وی ادامه داد: روز 14 بهمن انقلاب اسلامی، جوان ایرانی، امید و خودباوری، پیشرفت علمی است و روز 15 بهمن انقلاب اسلامی، سیره فاطمی، منزلت زن، سبک زندگی ایرانی- اسلامی است.

    وی درباره روز 16 بهمن نیز گفت: این روز انقلاب اسلامی، مجاهدت انقلابی، کرامت انسانی، ایثار و شهادت‌طلبی است و روز 17 بهمن انقلاب اسلامی، قرآن و معنویت، وحدت اسلامی، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(عج) است.

    حجت الاسلام فاضلیان ادامه داد: عنوان روز 18 بهمن انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب، امت ولایی، تمدن نوین اسلامی است و روز 19 بهمن نیز انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح جهادی، اقتدار و صلابت، امنیت پایدار، روز 20 بهمن نیز انقلاب اسلامی، بسیج فداکار، خدمت مؤمنانه، مدافعان سلامت است.

    وی افزود: عنوان روز 21 بهمن انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی، جبهه مقاومت، استکبارستیزی است و روز 22 بهمن انقلاب اسلامی، یوم‌ا... 22 بهمن، عید بزرگ اسلامی، سرآغاز حکومت الله بر جهان است.

    دهقان‌نیری: پخش مستندهایی در خصوص افراد انقلابی در دهه فجر

    مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان نیز در این نشست با اشاره به شرایط ویژه کرونا گفت: با توجه به تصمیم ستاد کشوری و استانی کرونا مبنی بر اینکه هیچ‌گونه تجمعی به صورت راهپیمایی مانند سال‌های گذشته نباید صورت گیرد برنامه‌های دهه فجر مشتمل بر پوشش صداوسیما، خبرنگاران و کانال‌های فضای مجازی است.

    مهدی دهقان نیری گفت: امسال شاهد حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن به صورت خودرویی، موتوری و دوچرخه‌سواری خواهیم بود.

    وی به سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نوآورانه صداوسیما در زمینه گرامیداشت ایام‌ا... دهه فجر اشاره کرد و گفت:‌ از سیاست‌گذاری‌های این سازمان می‌توان به توجه ویژه به افزایش آگاهی و اقناع نسل جوان نسبت به ماهیت و اهداف انقلاب اسلامی، زمینه‌سازی برای حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رو، بازخوانی و تبیین آرمان‌ها، نمایش جلوه‌های کارآمدی نظام اسلامی، توسعه و تعمیق درک و شناخت مردم در زمینه دشمن‌شناسی و استکبارستیزی، تبیین دیدگاه‌های امام خمینی(ره) و رهبری در راستای حفظ وحدت و یکپارچگی عمومی و تقویت اعتماد به نفس ملی اشاره کرد و همچنین اشاره‌ای نیز به برنامه‌های میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) که امسال مصادف با دهه فجر شده است، نمود.

    وی همچنین برگزاری مسابقه پویش عکس‌های قدیمی، پخش اطلاع نگاشت انقلاب همدان، تولید دابسمش‌های مردمی، سرودهای انقلاب و پخش مستندهایی در خصوص افراد انقلابی مانند آیت‌ا... شهید مدنی، گروه ابوذر و خانم دباغ و... را از اقدامات نوآورانه صداوسیما برای دهه فجر عنوان کرد.

    وی گفت: پخش مستند انقلابیون استان، تولید و پخش دو پویانمایی، تولید برنامه‌هایی که به وقایع براندازی نظام جمهوری اسلامی می‌پردازد مانند کودتای نوژه، فتنه 88 و...، بررسی و قرائت جراید و روزنامه‌هایی که از قبل از انقلاب تاکنون چاپ شده است، پخش فیلم سینمایی مرتبط با انقلاب و استفاده از ظرفیت رادیونما و بارگذاری عکس‌های انقلاب در رادیونما را از دیگر اقدامات صداوسیما برشمرد.

    دهقان‌نیری به گام دوم انقلاب اسلامی اشاره‌ کرد و گفت: 55 قسمت موشن‌گرافی به اسم گام تمدن‌سازی از 26 دی تا پایان دهه فجر پخش می‌شود. همچنین تولید و پخش دو مجموعه پویانمایی کوچه آزادی و روح شاه را نیز خواهیم داشت.

    وی گفت: به طور کلی بیش از 2200 دقیقه برنامه در حوزه صدا و 2800 دقیقه برنامه در حوزه سیما با نگاهی به وقایع انقلاب در استان همدان، نگاهی به دستاوردهای انقلاب در شهرستان‌های استان، معرفی شهدای انقلاب، بیان خاطرات انقلابیون، انعکاس دستاوردهای دولت در استان در بخش‌های مختلف، انعکاس راهپیمایی و حضور مردم در 22 بهمن سال‌های گذشته و امسال نیز از برنامه‌های دیگر صداوسیمای مرکز همدان است.

    دهقان‌نیری بیان کرد: برنامه‌هایی در حوزه سیما شامل صبح عالی، چمن گل و پخش تصاویر آرشیوی خاطرات انقلاب، پخش برنامه پویانمایی آزادی در برنامه خانه و زندگی، برنامه تأمینی مرتبط با انقلاب همدان، فجرآفرینان، میزگردهایی با رویکرد انقلاب، سریال ارمغان تاریکی، گفتگوی ویژه خبری با میهمان مرتبط با دهه فجر، پخش سرودهای انقلابی از برنامه باغ ترانه، برنامه شوچره، موشن‌گرافی بیانیه گام دوم انقلاب، میان‌برنامه خاندان پهلوی و سریال جلال پخش می‌شود.

    دهقان نیری درباره برنامه‌ها در حوزه صدا (رادیو) نیز گفت: این برنامه‌ها شامل فصل خدمت و گزارش عملکرد مسؤولان، روزشمار انقلاب، گام دوم انقلاب، پیام انقلاب (نگاهی به دستاوردهای انقلاب)، ایران ما، موج پیروزی (برنامه شاد با رویکرد ملی- میهنی)، مسابقه هفت تالار، خط‌چین لاله‌ها (شهدای انقلاب)، کوچه خاطرات (خاطرات انقلابیون)، صدای روستا (دستاوردهای انقلاب در روستاهای استان)، پرسمان (بررسی طرح‌های افتتاح شده در ایام دهه فجر) و ویژه‌برنامه راهپیمایی 22 بهمن (انعکاس راهپیمایی مردم استان با توجه به شرایط کرونایی کشور) در روز 22 بهمن پخش خواهد شد.

    وی با اشاره به برنامه‌های تأمینی رادیو نیز گفت: نمایش برادر ایام در رابطه با رویدادهای انقلاب اسلامی، برنامه سروش در رابطه با موسیقی انقلاب اسلامی، صدای انقلاب در رابطه با بررسی رویدادهای انقلاب اسلامی، یادنامه رادیو و مستند مهرآباد در رابطه با تحولات روزهای اول انقلاب از برنامه‌های تأمینی رادیو است.



    ارسال ديدگاه

    نام:
    پست الکترونیکی:
    کد امنیتی:
    ديدگاه: