صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در 9 ماه سال جاری 38 هزار و 138 نفر در این استان از خدمات اورژانس اجتماعی استفاده کردند گفت: اختلاف حاد خانوادگی علت بیشترین ارتباط با خط تلفنی 123 است.

به گزارش هگمتانه، زهره بختیاری روز شنبه اظهار کرد: بیشترین ارتباط با خط 123 اورژانس اجتماعی استان همدان به ترتیب شامل اختلافات خانوادگی با 20.3 درصد، همسرآزاری 17.3 درصد و کودک آزاری 11.7 درصد بوده است.

وی اظهار کرد: تماس‌های گرفته شده با 123 در سال جاری هفت هزار و 697 مورد بوده که 6 هزار و 967 تماس مرتبط با جامعه هدف بهزیستی است.

سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه از کل تماس‌های صورت گرفته، تعداد 775 مورد برای پیگیری به خودرو سیار و هزار و 21 مورد نیز به مراکز مداخله در بحران ارجاع داده شده است، عنوان کرد: در 9 ماه سال جاری بیشترین گزارش آمارها در تیم‌های سیار مربوط به کودک آزاری با 30.5 درصد، همسر آزاری 17.2 درصد و اقدام به خودکشی 13.5 درصد بوده است.

بختیاری با اشاره به اینکه از کل تماس‌های برقرار شده در این مدت با اورژانس اجتماعی بهزیستی استان همدان، 97 مورد با مداخله در محل مشکل آنها حل شده و تعداد 957 مورد به خدمات اجتماعی سیار، هزار و 160 مورد به مرکز مداخله در بحران و 685 نفر برای دریافت خدمات تخصصی‌تر به مراکز درون سازمانی ارجاع شده اند.

به نقل از ایرنا، وی خاطرنشان کرد: هفت خودرو خدمات اجتماعی سیار در استان همدان فعال هستند و تیم‌های فعال در این خودروها به 957 نفر از گروه‌های هدف برنامه اورژانس اجتماعی در کل استان خدمات سرپایی ارائه کرده اند.

بختیاری با اشاره به اینکه مردم خدمات اورژانس اجتماعی را به مداخلات قضایی ترجیح می‌دهند و در این صورت مشکلات مردم قبل از ورود مأموران انتظامی و قضایی حل خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اورژانس اجتماعی پر شدن فاصله بین خانه تا کلانتری است تا افراد مشمول این برنامه برای هر موضوعی سراغ پاسگاه و دادگاه نروند و پرونده قضایی نداشته باشند.

سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان از کودکان آزار دیده، همسران آزار دیده، دختران و پسران فراری از منزل، کودکان کار و خیابان، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کردند، به عنوان گروه‌های هدف اورژانس اجتماعی نام برد و افزود: زنان و دختران در معرض آسیب یا آسیب دیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی و زوجین متقاضی طلاق نیز از سایر گروه‌های هدف اورژانس اجتماعی هستند.

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: