صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: بعد از توقف شیوع کرونا در استان همدان اکنون شاهد رشد ملایم شیوع کرونا و افزایش بیماران سرپایی و بستری کرونا در همدان هستیم و این وضعیت در بیماران سرپایی و نیاز به بستری شهرستان‌های ملایر، نهاوند و همدان شتاب بیشتری دارد.

به گزارش هگمتانه، استاندار همدان روز شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: با توجه به توقف و سپس رشد ملایم شیوع کرونا در همدان باید با برگزاری یک نشست تخصصی توسط هر یک از کمیته‌های ذیل ستاد استانی کرونا، نقاط آسیب شناسایی شود.

سید سعید شاهرخی اضافه کرد: در این نشست‌ها با شناسایی نقاط ضعف و مشکل زا و اتخاد تصمیم‌هایی حتی در صورت نیاز از فعالیت مجموعه واحدهایی متاثر در افزایش این ویروس جلوگیری شود تا شاهد شکل گیری موج جدید شیوع کرونا در استان نباشیم.

استاندار همدان اظهار کرد: روند افزایشی کرونا در حال حاضر در حدی نیست که استان وارد موج جدیدی شده باشد با این وجود باید در کمیته‌های تخصصی راهکارهای پیشگیری از شیوع کرونا بحث و تبادل نظر شده و نتایج این نشست‌ها در ستاد استانی بررسی و مصوب شود.

وی افزود: طبق گزارش ارایه شده در ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا روند کاهشی این ویروس تا هفته گذشته به شکل مطلوب ادامه داشت اما این روند در همدان متوقف شد که این توقف زنگ خطر جدی برای استان با هدف جلوگیری از ورود به موج چهارم است.

استاندار همدان بیان کرد: در حال حاضر 6 شهرستان همدان در وضعیت زرد و چهار شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و با وجود توقف روند کاهشی این وضعیت در تغییر رنگ بندی شهرستان‌های این استان تأثیرگذار است.

شاهرخی خواستار پرهیز از برگزاری مهمانی، تجمع ها، دورهمی خانوادگی، رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک به عنوان مهمترین شاخص‌ها برای کنترل روند بیماری شد.

وی تأکید کرد: برای تداوم روند کاهشی بیماری رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم و صنوف ضروری است همچنین باید به واحدهای بی اعتنا به شیوه نامه‌های بهداشتی تذکر داد.

استاندار همدان گفت: با بررسی وضعیت استان و به روز کردن اطلاعات، برنامه‌های جدید در نظر گرفته و این برنامه و پیشنهادها روز دوشنبه در جلسه‌ای با حضور فرمانداران و مدیران شبکه بهداشت بررسی می‌شود.

 

حیدری مقدم: ساده انگاری در مورد کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا هم گفت: میزان ابتلا به ویروس کرونا در یک هفته گذشته با شیب ملایم رو به افزایش است.

رشید حیدری مقدم بیان کرد: در یک هفته گذشته نه تنها روند کاهشی ابتلا به کرونا متوقف شده بلکه روند صعودی این بیماری در استان همدان را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: روند بیماری در بسیاری از نقاط کشور کاهشی بوده اما هم اینک در استان همدان شاهد افزایش بیماران بستری و سرپایی مثبت در این استان با شیب ملایم هستیم به گونه‌ای که در سه هفته گذشته میانگین بستری بیماران در بیمارستان‌ها 275 نفر بود که این آمار در یک هفته گذشته به 300 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اضافه کرد: با توجه به توقف روند کاهشی ابتلا به کرونا در یک هفته گذشته میزان نوجوانان و جوانان بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلا به ویروس کرونا رو به افزایش بوده است.

حیدری مقدم تأکید کرد: باید نسبت به حساس سازی، ایجاد همدلی و نوآوری در همراهی مردم تلاش کرد همچنین برای پیشگیری از تجمع و ازدحام خدمات به صورت غیر حضوری و با بهره گیری از بستر فضای مجازی ارائه شود.

وی اظهار کرد: مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا روز جمعه در استان همدان به 10 هزار و 60 بیمار و بیماران سرپایی به 18 هزار و 171 مورد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اضافه کرد: روز جمعه 12 بیمار مثبت بستری و 45 بیمار سرپایی شناسایی شدند و شمار متوفیان از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا روز جمعه در این استان به یک هزار و 453 مورد رسید.

حیدری مقدم بیان کرد: وضعیت استان همدان همانند هفته گذشته بوده یعنی چهار شهرستان همدان، فامنین، اسدآباد و بهار در وضعیت آبی و 6 شهرستانی در وضعیت زرد کرونایی هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر یک ساده انگاری درباره رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شکل گرفته است به گونه‌ای که در یک هفته گذشته 301 اخطار به واحدهای متخلف بهداشتی داده شد که از این تعداد 15 واحد نیز پلمب شد.

حیدری مقدم ادامه داد: به دنبال بررسی وضعیت طغیان‌های شکل گرفته در یک هفته گذشته مشخص شد که علت ابتلای 60 درصد افراد به کرونا در این استان دورهمی و تماس‌های درون خانگی، 33.5 درصد شرکت در اجتماعات، 2.3 درصد رفتن به مسافرت و بقیه سایر مسائل بوده است.

وی افزود: در حال حاضر روند کند افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در همه شهرستان‌های این استان محسوس است که این وضعیت در بیماران سرپایی و نیاز به بستری شهرستان‌های ملایر، نهاوند و همدان شتاب بیشتری دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان هم گفت: شیوع ویروس کرونا 248 میلیارد تومان به بخش گردشگری استان آسیب زد و در صورت تداوم محدودیت‌ها خسارت جبران ناپذیری به این حوزه وارد می‌شود.

علی مالمیر اظهار کرد: چنانچه وضعیت کنونی کرونا و اعمال محدودیت‌های پیش‌بینی شده تا نوروز 1400 تداوم یابد این هراس وجود دارد فعالان در این بخش دیگر نتوانند قد راست کنند.

وی اظهار کرد: میزان اشغال تخت هتل‌های این استان هم اینک زیر پنج درصد است بنابراین در غیر فصول رونق صنعت گردشگری، تالار‌ها و غذاخوری‌های هتل به عنوان یک بخش درآمدزا همچنان فعال هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برگزاری مراسم در تالارها و هتل‌ها ممنوع است و تنها دورهمی‌هایی برگزار شده که آن نیز در غذاخوری‌های داخل شهر بوده و هتل‌ها سهمی در این درآمد ندارند.

مالمیر تأکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی آمادگی دارد بر اساس شیوه‌نامه‌هایی که از سوی علوم پزشکی تأیید شده مجدد زمینه ارائه خدمات در بخش غذاخوری هتل‌ها را فعال کند تا بخشی از درآمد هتل‌ها از این طریق تأمین شود.

سردار مهدی فرجی جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز از کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خبر داد و گفت: فاصله گذاری اجتماعی در دفاتر پیشخوان، غذاخوری‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کم‌رنگ شده و متصدیان همانند گذشته به این موضوع اهمیت نمی‌دهند.

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: