صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: استاندار همدان خواستار شد: همدان برای قاچاقچیان کالا ناامن شود و برخورد با سرچشمه‌های قاچاق کالا پیش از مراکز عرضه صورت گیرد.

به گزارش هگمتانه، سید سعید شاهرخی عصر سه شنبه در نشست اعضای کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان گفت: برخورد با قاچاق کالا و قاچاقچیان پیش از سطح عرضه باید از سرچشمه صورت گیرد تا شاهد کالای قاچاق در مغازه و فروشگاه نباشیم.

وی افزود: دستگاه‌های مسؤول باید منابع و منافذ قاچاق را شناسایی کرده و با متخلفان از سرچشمه برخورد کنند.

وی تأکید کرد: باید به سراغ انبارها و گلوگاه‌های قاچاق کالا رفت و این استان را ناامن کرد تا همدان محل امنی برای عرضه کالای قاچاق نباشد.

استاندار همدان ادامه داد: مسدود کردن گلوگاه‌های فساد مستلزم اشراف اطلاعاتی و فعالیت‌های گسترده بر روی باندها است تا شاهد ورود هزاران قلم کالا به استان و توزیع تدریجی آنها در بین مغازه‌ها و فروشگاه‌ها نباشیم.

شاهرخی اظهار کرد: اعضای کمیته‌های زیرمجموعه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان با کار دقیق و برگزاری نشست‌های تخصصی مستمر به مقابله علمی با پدیده قاچاق بروند.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی که مسؤولیت کمیته اطلاعات و عملیات به آن محول شده نقش مهمی در برخورد با قاچاقچیان دارد و هنر مجموعه فعالان در این نیرو و سایر نهادهای همکار به جای برخورد با فروشندگان خُرد، قاچاقچیان عمده و دانه درشت است.

استاندار همدان از مسؤولان دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز همدان خواست برخی از دغدغه‌ها و نقدها را به ویژه در زمینه خودروهای «شوتی» به ستاد مرکزی منتقل کنند.

شاهرخی اقدام دادگستری همدان در زمینه تشکیل پرونده قضایی مبنی بر «تحصیل مال نامشروع» برای عرضه کنندگان سهمیه سوخت خودروها در جایگاه سوخت از طریق در اختیار گرفتن کارت سوخت برخی وسایل نقلیه از جمله تاکسی‌ها را ستود.

وی با بیان اینکه آثار سوء قاچاق کالا در همه نظام‌های اقتصادی مشخص و روشن است افزود: قاچاق کالا آثار منفی بر روی رونق تولید و اشتغال دارد همچنین لازمه تحقق شعار سال مبارزه جدی، سازمان یافته و قوی با پدیده شوم قاچاق است.

استاندار همدان از اعضای کمیته اطلاع رسانی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و دیگر رسانه‌ها خواست آثار منفی قاچاق را برای مردم تبیین و تشریح کنند تا افکار عمومی با مسؤولان در مقابله با این پدیده شوم همراه باشد.

شاهرخی تأکید کرد: همکاری سازمان صمت و جهادکشاورزی با سایر دستگاه‌ها به ویژه تعزیرات و دادگستری بسیار با اهمیت است چرا که در صورت شکل گیری یک نگاه مشترک در مورد برخورد با این معضل عرصه برای فعالیت قاچاقچیان تنگ‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: ردیابی قاچاقچیان فعال در عرصه حامل‌های انرژی و سوخت کار دشواری نیست و باید علاوه بر برخورد با فرد متخلف مسیر عبور خودروی قاچاقچی بررسی و این مسیرها برای آنها مسدود، کور و ناامن شود.

استاندار همدان وحدت و همدلی مسؤولان را عامل کسب رتبه‌های برتر این استان در مقابله با پدیده قاچاق کالا دانست و افزود: البته کسب رتبه برتر به معنای نبود مشکل نیست بلکه کمترین مشکل در همدان وجود دارد.

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: