صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: 30 مجسمه‌ساز به گام دوم سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی همدان راه یافتند.

به گزارش هگمتانه، برگزیدگان ساخت سردیس نام‌آوران همدان در مرحله نخست توسط شورای انتخاب جشنواره ملی مجسمه‌سازی مفاخر همدان معرفی شدند و گروه منتخب در گام دوم ساختن ماکت سردیس معرفی شده را انجام می‌دهند.

بر اساس این گزارش، پس از فراخوان اولیه و استقبال قابل توجه، بیش از 80 مجسمه‌ساز شامل چهره‌های شناخته شده و جوان متقاضی شرکت در سمپوزیوم مجسمه‌سازی همدان شدند.

پس از پایان مهلت مقرر، کار بررسی آثار توسط شورای انتخاب متشکل از هنرمندان نام‌آشنا در حرفه و هنر مجسمه‌سازی ایران، سعید شهلاپور، بیژن غنچه‌پور و حسین علی‌عسکری آغاز شد.

در نهایت پس از بحث و تبادل‌نظر و جمع‌بندی در جلسه مشترک، شورای انتخاب اسامی 30 هنرمند منتخب را از جمع متقاضیان پس از ارزیابی آثار ارسالی معرفی کرد. روند انتخاب در این مرحله بر اساس تصاویر ارسالی و سابقه حرفه‌ای هنرمند صورت گرفت و در گام دوم بر اساس توجیه طرح، انتخاب و اسناد بصری ارائه شده توسط هنرمند مجسمه‌ساز کار ساخت ماکت سردیس انجام می‌شود.

کهن‌شهر همدان از وجود چهره‌های نام‌آور و تأثیرگذار در تاریخ فرهنگی و هنری ایران بهره‌مند است که در همین راستا شهرداری همدان با هدف معرفی بیش از پیش بزرگان و نام‌آوران، نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مشاهیر و مفاخر کهن‌شهر همدان را برگزار می‌کند.

سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان با همین هدف و ایجاد مشارکت فعال هنرمندان مجسمه‌ساز در خلق سردیس از مفاخر این شهر با انتشار فراخوان عمومی کار اجرای سمپوزیوم را آغاز کرد.

نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مشاهیر و مفاخر شهر همدان، در اسفندماه سال جاری با نمایش ماکت سردیس‌های ساخته شده افتتاح می‌شود و قرار است مجسمه‌سازان سردیس‌های اصلی را در فروردین‌ماه سال آینده تحویل دبیرخانه بدهند.

وحید علی‌ضمیر معاون خدمات شهری شهردار همدان، رئیس شورای سیاست‌گذاری، حسین خانجانی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان، رئیس سمپوزیوم و سید امیر فاضلیان دبیر این رویداد مهم هنری هستند.

جزییات نتایج، خبرها و گزارش‌های تصویری در وبگاه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان به نشانی http://simasabz.hamedan.ir در دسترس علاقمندان است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: