صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 18

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه ورزش: تویسرکان با برخورداری از اقلیم و جغرافیایی خاص و برخورداری از کوهستان‌های متعدد یکی از مستعدترین نقاط کشور برای توسعه ورزش کوهنوردی است امروز نیز با قرار گرفتن قله "کوبری" به عنوان بام استان در این منطقه شاهد رونق این رشته خواهیم بود.

چند وقت پیش بود که یک خبرخوش کام ورزشکاران و کوهنوردان تویسرکانی را شیرین کرد و فدراسیون کوهنوردی کشور به طور رسمی قله "کوبری" واقع در شهرستان تویسرکان را با سه هزار و 586 متر ارتفاع به عنوان بام استان همدان معرفی کرد. قرار گرفتن بام استان همدان در شهرستان تویسرکان می‌تواند مزیت‌های مهمی در توسعه صنعت گردشگری به ویژه گردشگری ورزشی و طبیعت برای این شهرستان به دنبال داشته باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تویسرکان در گفت‌وگویی اظهار کرد: کوهنوردان حرفه‌ای سراسر کشور برای دریافت نشان ویژه "سیمرغ" از فدراسیون کوهنوردی کشور باید 31 قله در استان‌های مختلف که بلندترین قله آنها به شمار می‌رود را فتح کنند که مرتفع‌ترین قله در استان همدان قله "کوبری" در شهرستان تویسرکان است.

محسن شایسته افزود: قرار گرفتن قله "کوبری" در شهرستان تویسرکان باعث می‌شود هر ساله بین سه تا چهار هزار کوهنوردی که برای دریافت نشان ویژه سیمرغ و کوهنوردی و طبیعت گردی در این بخش به شهرستان تویسرکان بیایند که موجب رونق بخشی گردشگری ورزشی و گردشگری طبیعت در این شهرستان می‌شود.

شایسته از قرار گرفتن دو جان پناه در مسیر صعود کنندگان به قله "کوبری" خبر داد و گفت: علاوه بر تفاهم نامه‌ای که با دانشگاه آزاد تویسرکان برای جا دادن بیش از 800 ورزشکار در خوابگاه این دانشگاه منعقد شده، با شهرداری‌ها و شوراهای شهر تویسرکان و سرکان و اداره میراث فرهنگی نیز هماهنگی و همکاری‌های لازم صورت گرفته است. وی بیان کرد: همچنین دو فعال بخش خصوصی آمادگی خود را برای ساخت خانه کوهنورد در ورودی شهر گردشگری سرکان به عنوان مسیر حرکت به سمت قله "کوبری" اعلام کرده‌اند.

شایسته اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال نصب تابلوی راهنمای مسیر صعود به قله "کوبری" در سایت صخره نوردی شهید آریافر و آبشار الالوی سرکان و همچنین تابلوی تفسیر مسیر صعود هستیم.

شهرستان تویسرکان علاوه بر برخورداری از طبیعتی مسحور کننده و دلنشین و 221 اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه گردشگری به گواه کارشناسان و صاحب نظران فدراسیون کوهنوردی از موقعیت کوهستانی خاصی برای توسعه ورش‌های کوهنوردی، صخره نوردی و دره نوردی بهره می‌برد.

به نقل از تسنیم، تاکنون با حضور چند گروه صخره نوردی از نقاط مختلف کشور در ارتفاعات تویسرکان، چندین مسیر صعود به صورت فنی و تخصصی هموار و باز شده و تویسرکان در سال‌های آینده و نه چندان دور می‌تواند به مقصد گردشگری مطلوبی برای علاقه مندان به طبیعت و علاقه مندان این رشته‌های ورزشی تبدیل شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: