صفحه 1 : صفحه اول صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۴
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۷

امروز: ۴ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (Apr) 23

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیر گروه آموزشی طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از پذیرش دانشجوی مقطع دکتری (پی اچ دی) در رشته طب سنتی خبر داد.

به گزارش هگمتانه، مامک هاشمی با اشاره به راه‌اندازی رشته طب سنتی در مقطع دکتری اظهار کرد: خوشبختانه بعد از سال‌ها تلاش و پیگیری مسؤولان دانشگاه، موفق به اخذ مجوز راه‌اندازی رشته طب سنتی در مقطع دکتری شدیم.

وی با بیان اینکه این رویکرد پس از سال‌ها در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رقم خورده است گفت: وزارت متبوع به دلایل متعددی طی سال‌های اخیر از اعطای مجوز این رشته به دانشگاه‌ها خودداری می‌کرد.

مدیر گروه آموزشی طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های مسؤولان دانشگاه در سال گذشته مجوز راه ا‌ندازی این مقطع‌رشته در دانشگاه اخذ شد و در نخستین آزمون که طی سال‌جاری برگزار شد 3 نفر موفق به ورود به این دانشگاه در این رشته شدند.

وی با اشاره به ثبت‌نام دو نفر از پذیرفته‌شدگان عنوان کرد: ظرفیت پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت نیز وجود دارد و ما با برخورداری از امکانات آموزشی موجود و حضور 3 عضو هیأت علمی در این رشته فضای پذیرش دانشجویان بیشتری را داریم.

هاشمی در ادامه افزود: دسترسی مطلوب استان همدان و نزدیکی این استان به پایتخت یکی از عوامل انگیزشی مثبت برای دانشجویان است که در این استان در این مقطع‌رشته تحصیل کنند و این موضوع در کنار قدمت طب سنتی در استان همدان و شرایط آموزشی مطلوب می‌تواند نقطه مثبتی برای جذب دانشجویان مقطع دکتری باشد. وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بتوان رشته داروسازی سنتی را هم در این دانشگاه راه‌اندازی کرد گفت: با ایجاد فضای آموزش دو رشته دیگر می‌توان به تأسیس دانشکده طب سنتی در استان همدان امیدوار شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: