صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با گلایه از عدم حضور برخی از اعضای ستاد امر به معروف در جلسات ستاد، گفت: کم کاری‌های ادارات در شورای امربه معروف بررسی شود.

به گزارش هگمتانه، آیت‌ا... حبیب الله شعبانی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همدان، با اشاره به اهمیت توجه اعضای ستاد به قوانین ستاد و لزوم تشکیل جلسات با اعضای اصلی، اظهار کرد: آنچه در خصوص نحوه برگزاری ستاد امر به معروف بیان شده، این است که اعضا باید شخصا در جلسات حضور داشته باشند و این نشان دهنده اهمیت مساله امر به معروف است.

وی با تأکید بر اینکه باید مشخص شود کدام ارگان یا نهاد در جلسه حاضر می‌شود، گفت: مصوبه‌ای را به تصویب خواهیم رساند تا اگر عضوی در ستاد حاضر نشد مراتب گلایه‌مندی به دستگاه‌های بالا دستی گزارش و اعلام شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امر به معروف یک فریضه الهی مظلوم است که مورد غفلت واقع شده است، مطرح کرد: یکی از موضوعات مهم در خصوص ستاد امر به معروف، تشکیل ستاد در ادارات است که باید با جدیت توسط اعضا پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه معمولا بیشتر گله مندی‌ها در عدم خدمت‌رسانی است تا مفاسد مالی، که این همان مفاسد پنهان است عنوان کرد: عدم توجه به ارباب رجوع، کم کاری و تنبلی از مفاسدی است که شاید همانند مفاسد مالی نباشد، اما زمینه ساز نارضایتی اجتماعی در بین مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان همدان مدیران در بحث مفاسد مالی مشکلی ندارند و این امر به عهده قوه قضاییه است گفت: در قانون اداری کم کاری مجموعه شاید یک فساد نباشد اما حتما یک منکر بوده و باید در شورای امر به معروف و نهی از منکر بررسی شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عدم اطلاع مدیر از مشکلات زیر مجموعه خود را، ضعف آن مدیر دانست و گفت: اگر مدیری از وضعیت بازار بی خبر باشد و نظارت دقیقی بر آن نداشته باشد، نتیجه‌اش به وجود آمدن این گرانی‌ها خواهد بود، بنابراین ستاد امر به معروف باید با ورود به این موضوع به عملکرد دستگاه‌ها نظارت جدی و لازم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ستاد باید نیروهای مطالبه‌گر را در جامعه فعال کند، اظهار کرد: ستاد باید در فعال کردن ظرفیت مردمی و نیروهای مطالبه‌گر همت جدی داشته باشد تا در کنار نیروهای خود، افرادی به صورت پنهان گزارش‌ها را به ستاد ارسال کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: کار تشکیلاتی برای احیا این فریضه در جامعه انجام شود و همچنین باید روحیه نظارت اجتماعی و احساس مسؤولیت در بین مردم جامعه به ویژه مدیران تقویت شود که این امر از مهمترین رسالت‌های شوراهای امر به معروف است.

وی همچنین افزود: بیشترین مشکلات در لایه‌های زیرین ادارات بوده و باید مدیران ستاد تعامل حداکثری با سازمان بازرسی داشته باشند و مجموعه‌هایی که وظیفه قانونی نظارت را دارند باید با شورای امر به معروف و نهی از منکر همکاری داشته باشد.

 

آیت‌ا... موسوی اصفهانی: امر به معروف را باید از ادارات شروع کنیم

مدیر حوزه علمیه استان همدان نیز در ادامه تصریح کرد: بسیاری از فیلم‌های خارجی که در صدا و سیما بارها پخش شده باعث شده تا قبح بدحجابی و بی حجابی در جامعه از بین برود و لذا باید در خصوص کمیّت برنامه‌هایی که از صدا و سیما پخش می‌شود نظارت جدی وجود داشته باشد.

آیت‌ا... سید مصطفی موسوی اصفهانی، با اشاره به نظر شهید مطهری در خصوص امر به معروف، اظهار کرد: شهید مطهری در نوشته‌های خود که نزدیک به 30 سال قبل آن را نوشته‌اند از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو اصل فراموش شده در زمان طاغوت نام برده، اما باید بگوییم متأسفانه فراموشی این دو اصل در زمان ما هم به وقوع پیوسته است.

وی با گلایه از اینکه امر به معروف و نهی از منکر عملا در اجتماع بسیار ضعیف شده است، گفت: یکی از علل این اتفاق حضور برخی مدیران کل در ادارات به عنوان رئیس شورای امر به معروف آن اداره است، چرا که این جایگاه دارای شرایطی است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در گام اول باید افراد معتقد به این مساله را شناسایی کنیم و بعد وظیفه‌های این ستاد را به آنها محول کنیم، نه صرف اینکه چون فرد مدیر کل آن اداره است، باید او را به عنوان ریاست این ستاد معرفی کنیم.

وی همچنین با اشاره به حضور حجت الاسلام مظاهری به عنوان دبیر جدید این ستاد در استان، یادآور شد: فعالیت‌ها و اقدامات گذشته ستاد باید توسط تیم جدید ملاحظه شود و با بررسی نقاط ضعف و قدرت گذشته، از دوباره کاری تیم جدید جلوگیری شود.

مدیر حوزه علمیه استان همدان، خواستار تقویت و حمایت از گروه‌های امر به معروف از نظر قانونی شد و گفت: در اجتماع و جامعه باید جایگاه ستاد امر به معروف و آمرین آن به درستی تبیین شود و مردم با آن آشنایی پیدا کنند.

وی تأکید کرد: امر به معروف را باید از ادارات در برخی مسائل همچون نحوه پوشش و اختلاط بین زن و مرد شروع کنیم.

 

حجت الاسلام مظاهری: شهید سلیمانی عَلَمدار امر به معروف و نهی از منکر

دبیر ستاد امر به معروف استان همدان نیز یادآور شد: شهید سلیمانی را باید عَلَمدار امر به معروف و نهی از منکر بدانیم که به خاطر اشاعه و گسترش معروفات تلاش شبانه روزی داشت و مهم‌ترین این معروفات را می‌توان تقویت نظام جمهوری اسلامی دانست.

حجت الاسلام یاسر مظاهری، ضمن گرامیداشت یوم الله 9 دی، اظهار کرد: حضور به موقع مردم در صحنه و روز 9 دی، باعث شد تا انقلاب در برابر تمامی نقشه‌های دشمنان بیمه شود.

وی با اشاره به سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، مطرح کرد: بنابر مصوبه مجلس، قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر به عنوان یک قانون لازم‌الاجرا است و این موضوع نیز به سران سه قوه ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب بر استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی بسیار تأکید دارند، خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و مطالبه گری جزو رویکردهای جدید شورا و ستاد است و در همین راستا معاونت اجتماعی و مطالبه گری و رسانه و فرهنگ سازی با حضور نیروهای جوان معرفی شده‌اند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف استان همدان با اشاره به وظایف این ستاد، اظهار کرد: با روی کار آمدن تیم آیت‌الله صدیقی، مجموعه گفتارها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه امر به معروف احصا شده و بر اساس این بیانات که مبنای قرآنی و روایی دارند، سند تحول و نقشه راه ستاد احیای امر به معروف تنظیم و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه مأموریت جدید ستاد در حوزه امر به معروف مسؤولان است، گفت: متأسفانه در عرصه امر به معروف در ادارات اراده جدی را مشاهده نمی‌کنیم و با وجود آنکه برنامه‌های ستاد به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود اما دستگاه‌ها خیلی سطحی در این رابطه برخورد می‌کنند.

حجت الاسلام مظاهری در پایان تأکید کرد: طبق قانون مصوبات ستاد لازم الاجرا است و از این جهت در قانون تصریح شده است که در جلسات ستاد باید اعضا شخصا حضور داشته باشند و در آن با توجه به اختیارات خود تصمیم گیری کنند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: