صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: ​شهردار همدان گفت: مهم‌ترین شاخص‌های رضایتمندی افراد و مراجعه‌کنندگان به مجموعه مدیریت شهری؛ سرعت، کیفیت خدمات‌ و برخورد مناسب با آنان است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان؛ با توجه به نیاز برقراری ارتباطی پویا و دوسویه بین شهروندان با مدیریت شهری، برنامه دیدار مردمی شهردار همدان با شهروندان در روزهای تعطیل انجام می‌گیرد که در این نشست صمیمی شهروندان بدون واسطه به بیان مشکلات و مسائل خود با شهردار همدان می‌پردازند.

هدف از برگزاری جلسه ملاقات مردمی شهروندان با شهردار همدان، حل مشکلات و رفع دغدغه‌های شهروندان به منظور خدمت‌رسانی هر چه بیشتر و با کیفیت‌تر در حوزه‌های مختلف مدیریت‌شهری است.

عباس صوفی شهردار همدان در حاشیه این برنامه با اشاره به اهمیت و ضرورت برپایی جلسات ملاقات مردمی با مراجعه کنندگان شهرداری، گفت: طبق روال سال‌های گذشته و پیرو سنت پسندیده روزهای جمعه میزبان شهروندان، کسبه، صنعتگران و سایر اهالی برای رسیدگی به مشکلات آنها در حوزه مدیریت شهری هستیم.

عباس صوفی افزود: تمامی مدیران و مسؤولان حوزه‌های مختلف مدیریت شهری ملزم به پاسخ‌گویی به مشکلات و مطالبات مراجعه کنندگان در ایام هفته هستند اما باتوجه به پیچیدگی برخی مشکلات و تمایل شهروندان برای دیدار با شهردار، جلسه ملاقات مردمی با شهروندان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فرصت دیدار چهره به چهره با شهروندان در راستای رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردم در حوزه‌های شهری با هم اندیشی با رؤسای ادارات و واحدهای شهری در سایه قانون و در پروسه زمانی کوتاه‌تری انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ناگفته نماند در این جلسات ملاقات مردمی نمی‌توانیم تمامی مشکلات مطرح شده را کاملا حل و فصل کنیم چراکه برخی از موضوعات منع قانونی دارد و علی رغم درخواست شهروندان، مطابق خواسته آنها قابل رسیدگی نیست اما در این جلسه با استناد به قانون دلیل عدم رسیدگی به مطالبات آنها توضیح داده می‌شود و در فضایی صمیمی و مناسب مراجعه کننده آگاه سازی و اقناع می‌شود.

شهردار کلانشهر همدان در این خصوص گفت: بسیاری از شهروندان باوجود عدم رسیدن به خواسته مورد نظرشان با اطلاع از فرایند اداری و قوانین و رفتار مناسب و احترام آمیزی که با آنها انجام شده است با رضایت کامل جلسه را ترک می‌کنند.

صوفی با اشاره به فراوانی موضوع مراجعه کنندگان گفت: باتوجه به توسعه شهر و افزایش ساخت و سازهای شهری، بیشترین مطالبه شهروندان در حوزه املاک است.

در ادامه محمدرضا فیضی منش مدیر منطقه سه شهرداری همدان نیز گفت: در طول هفته پاسخ گوی درخواست‌ها و مشکلات شهروندان در حوزه‌های مختلف شهری هستیم که برخی از مشکلات و موضوعات نیازمند بررسی کارشناسی و تخصصی‌تر است که در برنامه ملاقات عمومی شهردار همدان مطرح و بررسی می‌شود که همین امر در تسریع امور بسیار راهگشا و مؤثر واقع شده است.

مجید یوسفی نوید مدیر منطقه چهار نیز در حاشیه این برنامه، بیان کرد: بررسی و پیگیری درخواست‌ها و مشکلات شهروندان یکی از الزامات مدیریت شهری است که این موضوع در برنامه ملاقات عمومی شهردار با شهروندان مورد توجه است و خوشبختانه تا حدود زیادی منجر به نتیجه شده است و رضایت شهروندان را به همراه داشته است.

با توجه به شیوع کرونا و وضعیت قرمز همدان در هفته‌های گذشته برنامه ملاقات عمومی شهردار همدان برگزار نمی‌شد که خوشبختانه با تغییر وضعیت شهر همدان این برنامه همچون سال‌های گذشته در روز تعطیل جمعه مجددا از سر گرفته شد و بیش از 40 نفر از شهروندان مناطق سه و چهار با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به بیان درخواست‌ها و مشکلات خود پرداختند.

در برنامه ملاقات عمومی روز جمعه صوفی شهردار همدان با شهروندان و مراجعه کنندگان که 4 ساعت به طول انجامید؛ مدیران مناطق سه و چهار، رئیس اداره بازرسی، رئیس مرکز ١٣٧ شهرداری و سایر کارشناسان حوزه‌های مختلف مدیریت شهری نیز حضور داشتند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: